Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › PROBLEEM Insignia , wagen aan de kant
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2013 om 17:06 #17259972
Hallo mede forumleden ,
Daarnet mijn wagen bij de dealer nog gelukkig kunnen afzetten, helaas gesloten dus maandag kan ik pas langs.ik was nog maar net terug op de baan 5min , een 4km verder kwam er op men display ; service verreist
waarop ik direkt niet meer kon optrekken ,lag toen in 3de versnelling aan 55km/km drukte men gaspedaal eens volledig in , en haalde de 70 niet meer , eens terug geschakeld , ook in 2de hetzelfde en dat ook in 1ste na het starten , geen vermogen meer.
Heb men insignia nog enkele kms verder gereden aan een max snelheid van 50 en daar achtergelaten bij de dealer.Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? :???:
17 augustus 2013 om 17:59 #18166729Zonder een foutcode is er geen zinnig woord over te zeggen. Je zult dus moeten wachten tot maandag…
17 augustus 2013 om 18:07 #18166730Inderdaad , jammer dat er enkel service verreist op het display staat , daar weten we niks mee.
IK denk meer dat het een verstopping is van 1 of andere filter. vandaar mss het vermogen verlies.
Zal wel moeten afwachten tot maandag.17 augustus 2013 om 18:21 #18166731kan zijn dat er een turbo slang gescheurt is, dat komt nog wel eens voor
17 augustus 2013 om 19:51 #18166732Het vermogensverlies wat je ervaart dat is het gevolg van de storing. De motor gaat in noodloop en beperkt daarmee het vermogen van de motor om eventuele gevolgschade te beperken.
17 augustus 2013 om 19:59 #18166733De massadebietregelaar zou het wel eens kunnen zijn , dit is wat een kennis mij liet weten die ne hetzelfde probleem had. Maandag zal ik het wel weten he. Zal de oplossing hier op posten
17 augustus 2013 om 22:39 #18166734zou dit er iets met te maken hebben ? ” plotseling vermogensverlies “
http://www.autoblog.nl/nieuws/opel-roept-insignia-terug-om-kalibreerfout-motorsoftware-60568″ onclick=”window.open(this.href);return false;
19 augustus 2013 om 10:24 #18166735Waarschijnlijk heeft het te maken met je roetfilter.
Hier zijn heel veel problemen mee. Als de auto detecteerd dat deze vol zit dan kan ie in noodloop gaan.
Hij zou deze dan leeg moeten gaan “stoken” (regenereren) maar dit gaat niet altijd goed. Daar is ook een software update voor gekomen.
Drama met die dingen. Ik denk dat ik hem compleet laat verwijderen. Wordt ie zuiniger van en de auto trekt beter.
Heb alleen nog niet gevraagd wat dat dan in zou houden voor de APK keuring.20 augustus 2013 om 12:22 #18166728Nog nieuws?
20 augustus 2013 om 18:09 #18166736Laten uitlezen , roetfilter verstopt en druksensor vervangen
Verder nog updates uitgevoerd :).Alles terug inorde :D
21 augustus 2013 om 08:07 #18166737Mooi zo! :thumb
21 augustus 2013 om 20:00 #18166738mooi dat het opgelost is
26 augustus 2013 om 11:13 #18166739Ik zou nog niet gaan lachen, bereid je maar voor dat dit vaker gaat voorkomen. En dan maar hopen dat je niet in de bergen rijdt. Ook ik rij in een 160pk dioesel, dan van maart 2012. Nu 49000km en al 5x (!) de noodloop vanwege een verstopt roetfilter. Ook ik heb al de nodige regenereer-sessies bij de dealer gehad alsmede software-updates. Morgen weer een keer een nieuwe druksensor. Lijkt allemaal opgelost maar vergeet het maar! Opel en/of de dealer weten het gewoon niet. En als dit alles is, wat een vervelende auto. Nooit meer een Insignia, nooit meer een Opel.
26 augustus 2013 om 12:19 #18166740@Patrick71 wrote:
Ik zou nog niet gaan lachen, bereid je maar voor dat dit vaker gaat voorkomen. En dan maar hopen dat je niet in de bergen rijdt. Ook ik rij in een 160pk dioesel, dan van maart 2012. Nu 49000km en al 5x (!) de noodloop vanwege een verstopt roetfilter. Ook ik heb al de nodige regenereer-sessies bij de dealer gehad alsmede software-updates. Morgen weer een keer een nieuwe druksensor. Lijkt allemaal opgelost maar vergeet het maar! Opel en/of de dealer weten het gewoon niet. En als dit alles is, wat een vervelende auto. Nooit meer een Insignia, nooit meer een Opel.
Jammer dat jouw dealer het probleem niet kan oplossen, misschien het probleem eens opschalen naar importeur !!. :vertag
26 augustus 2013 om 19:36 #18166741Volgens mij is de terugroepactie die nu aan de gang is speciaal voor dit probleem.
Problemen met de roetfilter is echt geen insignia probleem. Alle moderne diesels hebben er problemen mee.
Lees maar bij Vw audi ford etc etc.Waarom laat je de roetfilter niet verwijderen? je krijgt meer vermogen en het verbruik wordt minder.
26 augustus 2013 om 20:40 #18166742@calibra-power wrote:
Volgens mij is de terugroepactie die nu aan de gang is speciaal voor dit probleem.
Problemen met de roetfilter is echt geen insignia probleem. Alle moderne diesels hebben er problemen mee.
Lees maar bij Vw audi ford etc etc.Waarom laat je de roetfilter niet verwijderen? je krijgt meer vermogen en het verbruik wordt minder.
+1
We hebben hier op de zaak al een aantal keer een fiat doblo gehad met ook telkens het zelfde probleem zelfs het roetfilter leeg gehaald maar bleef in noodloop gaan, deze uit laten programmeren evenals de EGR rijdt nu alweer 9 maanden probleemloos rond.
Weet niet of het mogelijk om hem uit te programmeren bij een insignia maar is zeker het proberen waard, is namelijk erg jammer om op deze manier je vertrouwen te verliezen in opel.
18 september 2013 om 19:08 #18166743Hallo,
weet iemand waar zich de egr klep van de insignia zich bevind?
en er eventueel een foto van heeft? zou me echt opweg helpen om hem eens goed te poetsen :)Alvast bedankt!
19 september 2013 om 10:35 #18166744hallo beste roetfilter problemen kunnen van veel dingen komen
ten eerste motor niet op temp krijgen . je kan dan mss wel 80 km per dag doen maar als je hem elke 20 km stil legt . heeft hij de kans niet voor zelf regeneratie .
injector’s die niet 100% na behoren werken . kan te maken hebben met de type brandstoffen dat er getankt wordt .
egrklep die beetje blijft open staan .
turbo lekkage intercooler turbo darmen inlaat .
dit alles zorgt voor een verhoogde roetvorming .
wat ik aanraad aan mijn klanten probeer altijd rond de 200rpm te rijden motor heeft dat liever . temp motor wordt sneller gehaald +uitlaat temp ligt hoger als 1500-1800rpm . klinkt mss allemaal beetje muggenziften . maar werkt wel in de meeste omstandigheden .
er zijn insignia’s terug geroepen . met roetfilter problemen . dit heeft te maken met motor software . die er voor kon zorgen dat er dat de roetfilter verbranden . en dus wss ook zal verstoppen . waarbij je fouten krijgt op roetfilter of verstoppingen .
hopelijk helpt jullie dit wat verder .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.