Probleem Gordels D- kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Probleem Gordels D- kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209759
    Andreas.Berger
      Lid sinds:
      29 June 2004

      het volgende probleem doet zich voor, ik heb een 5 deurs D kadett, en die moet binnen kort voor apk, nou krijg ik de gordel van de besturderskant niet goed meer ingeklikt, enkele keren springt die onder het rijden los, nou had ik al gezien dat ik niet de goede gordelhouders heb, dus nou heb ik van een vriend de orginele houders wat in de d kadett zitten kunnen overnemen, eenmaal uitgeprobeerd, passen de gordels helemaal niet in de orginele houders van de d kadett, nou heb ik eens goed gekeken, maar aan de gordels is te zien dat deze geen inkeping hebben en de orginele weer wel, nou heb ik de gordels van een 3 deurs liggen, kan ik deze gebruiken voor een 5 deurs ?

      #17481425
      mkopel
        Lid sinds:
        16 May 2005

        Gordels van een 3 en 5 deurs zijn verschillend.
        Bij een vijfdeurs steekt het oprolmechanisme het interieur in, bij een 3 deurs zit deze achter het zijpaneel.
        En bij een vijfdeurs is het uiteinde van de gordel op een vast punt bevestigd, bij een 3 deurs zit deze op een glijrail (i.v.m. instap naar achteren).

        #17481426
        Andreas.Berger
          Lid sinds:
          29 June 2004

          ja maar als ik toch orginele houders heb voor tussen de stoelen, moet je de gordels normaal gesproken gewoon kunnen inklikken, en dat gaat niet, mijn gordels hebben ook geen inkeping in het midden zitten, die lopen zeg maar in een U tje waardoor in ze niet kan inklikken, dat U tje moet onder open zijn zeg maar

          #17481427
          opelremco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2007

            heeft dennis niet nog een setje voor een 5 deurs?

            #17481428
            mischa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Andreas, heb jij open of gesloten sluitingen aan je gordels zitten? Hier zit verschil in. De ene is eigenlijk een complete ring (de gesloten), de andere is aan 1 kant ca 2-3cm open.

              Groeten,
              Mischa

              #17481429
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                origineel gepost door mischa
                Andreas, heb jij open of gesloten sluitingen aan je gordels zitten? Hier zit verschil in. De ene is eigenlijk een complete ring (de gesloten), de andere is aan 1 kant ca 2-3cm open.

                Groeten,
                Mischa

                dat is het probleem nou net, die van mij zijn gesloten, en ik heb gordelhouders hier liggen wat bestemt zijn voor gordels die wat hem open hebben, ik heb hier ook nog gordels liggen van een 3 deurs die zijn ook open, maar kan ik deze in die van mij inbouwen, want een v an de huidige houders is kapot waar ze ingeklikt moeten worden, een beetje lastig verhaal eigenlijk, ik heb het idee dat ik compleet andere gordels erin heb zitten van een kadett E of Corsa A ofzo

                #17481430
                mischa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Zal ik eens kijken of ik hier nog houders heb liggen voor gesloten gordels? Vermoedelijk komen je gordels inderdaad uit een E of een Corsa. Ik heb bij mij alles teruggebouwd naar open gordels.

                  Groeten,
                  Mischa

                  edit: Net gekeken, ik heb hier nog een gordelhouder liggen voor smalle, gesloten sluitingen. Is voor bestuurderskant. Bij interesse -> U2U

                  #17481431
                  Andreas.Berger
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    tnx voor het aanbod mischa, ik zal eerst even kijken wat de keuring zegt, opzich gaat het nog wel, soms moet je gewoon een paar keer klikken voordat die inklikt, en vandaag klikte die weer meteen in, het veertje is dus wel kapot zowat ik gezien heb van de knop

                    #17481432
                    mischa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Prima, stuur maar een U2U als je hem nodig hebt.

                      Mischa

                      #17481433
                      Andreas.Berger
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        origineel gepost door mischa
                        Prima, stuur maar een U2U als je hem nodig hebt.

                        Mischa

                        zal ik doen
                        ;)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.