Probleem ecotec 1.6 16v gsi 1996

Forumindex Forums Techniek Ecotec Probleem ecotec 1.6 16v gsi 1996

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212143
    patrick18
      Lid sinds:
      18 November 2004

      wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem.

      als de motor koud is start deze prima. rijd goed weg pakt lekker op.
      sinds enige tijd. zodra de motor warm begint te worden( temp rond de 90). begint de motor enorm te stotteren. deze loopt dan op een veel te rijk mensel (veel rook). het beste is even door trekken op gewoon op toeren blijven. maar als je moet stoppen voor een kruispunt is dit niet zo makkelijk. als de motor eenmaal afslaat, is het een bitch om um weer te starten.loopt die dan eenmaal dan sputtert ie nog een aantal keer. Daarna gaat ie weer als een trein.

      iemand ideeen?

      Zelf krijg ik het idee dat de motormanagement niet goed overschakeld van koude naar warme toestand.

      Grtz Patrick

      #17523150
      Ronaldo
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hi Pet, kan je eens als de motor warm is eens een beetje brakecleaner op je kunstoffen gakleppenhuis spuiten? ik heb ’t wel eens meegemaakt bij zo’n ecotech dat die een beetje lek was. zelfde symptomen namenlijk …. en ik kan je vertellen dat het een behoorlijk klusje was om dat allemaal los te halen :puke daarna was ’t over. ( het hoeft niet de oorzaak te zijn bij jou overigens maar doe het eens voor de gein zou ik zeggen )

        #17523151
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          dit is een x16xe..
          die hebben geen plastic inlaat meer, dus die vlieger gaat helaas niet op.

          je temp sensor kan wel het euvel zijn.

          zit links vooraan (als je ervoor staat) met een 2-polige blauwe stekker erop

          #17523152
          svdk20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2009

            kan ook te veel olie zijn bij warmte zet olie uit even controleren na een lange rit.
            laat ook je lambasonde is na meten.
            kan zijn dat die of vervuild is waardoor hij traag reageerd (schoonmaken met (spuitbus) perslucht en een hele zachte borstel) of dat ie niet kapot is en blijft hangen op je koude start.

            succes

            #17523153
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Temp sensor niet kapot?

              deze zit boven de stuurpomppoelie

              Willem

              #17523154
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                bij mijn astra F station heb ik het zelfde probleem gehad
                en bij mij was het ook de Temp Sensor

                zou zeggen laat daar eens eerst na kijken want ben er vrijwel zeker van dat dat de oorzaak is

                Groet VectraB16V

                #17523155
                patrick18
                  Lid sinds:
                  18 November 2004

                  Ja mensen bedankt het was idd de temperatuur sensorking:

                  #17523156
                  custom
                    Lid sinds:
                    19 December 2004

                    even inhaken..

                    Mijn ecotec corsa B x14xe 173 op de teller, goed ondehrouden.. heeft het volgende, en dan nog neit eens altijd, want meestal doet ie het perfect.

                    situatie:

                    Als ik in de ochtend met een koude motor ga rijden is er neits aan de hand, hij statrt en rijd perfect. Maar als ik hem stil zet, en contact uit, en dan opnieuw start dan heeft ie soms moeite, hij loopt onregelmatig stationair, en met een beetje gas bij gaat ie 2000 toeren lopen en zakt heel langzaam terug, als ik hem dan uitzet en opnieuw start dan duurt dit een keer of wat, voorat ie weer goed loopt..

                    Tijdens het rijden dus geen problemen.!

                    Soortgelijk probleempje dus, maar ik heb het soms ook als ik maar 100m rijd en dan weer start, dus dan issie toch nog niet warm..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.