Probleem Cockpit, Electronisch / Kabel ?!

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem Cockpit, Electronisch / Kabel ?!

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221686
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Van een Corsa B GSi van 1998 is de cockpit van vervangen, standaard vanaf 1997 tot en met 2000 is alles electronisch dacht ik.

      Tellerklokje van het pitje werkt niet meer, na loshalen van de complete cockpit blijkt deze met een kilometertellerkabel vast te zitten!

      Je ziet duidelijk dat dit er naderhand in is gemaakt en in de motorruimte ligt er ook een kabel met stekker los.

      Iemand foto’s hiervan hoe dit in de motorruimte bevestigd zit ( ik dacht met pulsgever o.i.d. ) en met wat, om deze weer terug electronisch te maken?

      #17679212
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Electrische pulsgever zoeken, (in dit geval een met een tandwieltje / 1996 1997 model) ..

        Deze monteren

        stekker aansluiten.

        electrische teller inbouwen

        dan moet het werken.

        Willem

        #17679213
        dabok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2009

          Heb ik, had ik toevallig nog 1 als reserve liggen, maar de stekker die los ligt blijkt niet te passen, deze is een soort van rechthoekig met volgens mij 6 gaatjes voor pinnetjes en de pulsgever heeft een groot, rond gat met 2 of 3 pinnetjes ?

          #17679214
          Honza
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Dan heb je nu waarschijnlijk een pulsgever tussen bak en km-teller-kabel, die werd voor andere dingen gebruikt, waar een elektronisch signaal voor nodig was. BC oid. Maar die zal een verkeerd aantal pulsen geven.

            Deze moet je hebben, zo te lezen met 15 IMP:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.