Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2012 om 04:41 #1769163819 september 2012 om 14:21 #17691639
@folkyc20xe wrote:
@freek corsa wrote:
@ Chantal en Sander, we gaan er de 29e eens over nadenken en praten :thumb
@freek/sander: ik heb evt wel een fase 2 geertchip en fase 3 eds motronic liggen waar de myne wel goed op loopt,
die mogen jullie evt wel proberenGraag.
Wanneer kun je en waar moet ik zijn?Ik heb ook met eds gemaild en het probleem uitgelegd.
Krijg ik als antwoord of het ook mogelijk is dat ik langs kom.Ik mail terug dat het mogelijk is maar dat het niet om de hoek is. En of ze een idee hebben wat het kan zijn en wat het ongeveer gaat kosten als ze het maken.
Nog geen antwoord weer gekregen :(
26 september 2012 om 11:43 #17691640De computers van folkert geprobeerd probleem blijft het zelfde.
Folkert nogmaals bedankt!Dus auto valt uit als ik de koppeling in druk.
Alleen als hij warm is.
Als de acculator los is dus geen turbo druk blijft hij wel aan.
Zit niet in de computer. Dumpvalve. Temperatuursensor. Stappenmotor. Allemaal al geprobeerd.Wat kan het zijn?
26 september 2012 om 14:10 #17691641Hier net eentje gehad met hetzelfde probleem. Andere nokkenassensor en het probleem was weg. In het begin ook af en toe als die warm was, later bijna altijd.
Ook zelf ooit hetzelfde probleem gehad, toen was het weg na het vervangen van de krukassensor en bobine. Voor de hand liggend, maar je kan het eens proberen.
27 september 2012 om 12:42 #17691642Sander, heeft jou C20LET een nokkenas sensor?
Bobine vervangen lijkt mij niet nodig als de motor op volle belasting wel goed presteerd????? Wie geeft hier ook even een mening over??Ik gok toch nog steeds op te veel lucht, te arm mengsel na het gas loslaten.
Gasklep positie sensor heb je al wel gecontroleerd?
27 september 2012 om 20:11 #17691643@freek corsa wrote:
Sander, heeft jou C20LET een nokkenas sensor?
Bobine vervangen lijkt mij niet nodig als de motor op volle belasting wel goed presteerd????? Wie geeft hier ook even een mening over??Ik gok toch nog steeds op te veel lucht, te arm mengsel na het gas loslaten.
Gasklep positie sensor heb je al wel gecontroleerd?
volgens mij heeft die van mij geen nokkenas sensor. :hmmz
bobine is tijdens het rijden en zonder de turbo druk wel goed, dus ik denk ook niet dat dat het is.
krukas sensor kan ik nog wel even proberen.gasklep positie sensor zou ook kunnen.
het is wel iets dat hij te laat bij regeld om de toeren er op te houden.
gas los en koppeling in valt de afr meter terug naar 20. en daar blijft hij ook op staan. dan hoort hij vlak voordat hij uitvalt de toeren weer omhoog te gooien maar dat doet hij niet.
laar ik hem uitvallen en gelijk weer aangaan door de koppeling los te laten blijft hij meestal gewoon aan.
valt hij uit en moet ik hem weer starten start hij ook direct weer. en loopt hij ook gelijk weer goed.ik word e wel een beetje :hmmz :swear :puke :cry van
28 september 2012 om 12:52 #17691644botter al eens gebeld??
groeten.
29 september 2012 om 17:54 #17691645AFR van 20 is te arm.
Misschien is de Lambda sonde de boosdoener.29 september 2012 om 19:27 #17691646al compressie gemeten?
30 september 2012 om 07:55 #17691647mijn oude c20ne met 3 opgefikte zuigers met een compressie van 3 keer niks bleef ook nog stationair draaien rookte alleen als de ziekte, dus lijkte me sterk.
7 november 2012 om 13:57 #17691648motorruimte zit er idd netjes uit :thumb
alleen jammer dat het niet lekker loopt allemaal!
ik zou met Botter een afspraak maken als die tijd heeft natuurlijk en hem
goed laten onderzoeken wat er aan de hand is.
alle adviezen zijn natuurlijk wel aangenaam maar je wordt er zo moedeloos van als het nog steeds niet verholpen is.Bij mij was het krukassensor de boosdoener!
gr,Raaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.