probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17691588
    jason
      Lid sinds:
      1 July 2004

      kunstof rail van de kabelboom bij de injectoren zit in de weg.
      gaat de meter tegen aan komen.
      beter in de zijkant van de rail bij de dynamo bv.
      is wel rap bakkie hoor……

      #17691589
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        maar wat een stuur!!!!:thumbdown

        heb je stiekem een crx??

        :jerry:jerry:jerry ;)

        maar inderdaad wel erg fel

        #17691590
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          volgens mij, kan je z,n druk meter op de foto alleen gebruiken met afstellen,

          als je hem er langer op laat zitten barst het glas, en zit je motor ruimte onder de benzine

          #17691591
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)

            #17691592
            EBkadett
              Lid sinds:
              22 April 2006

              origineel gepost door freek corsa
              Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)

              u2u

              #17691593
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?

                die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.

                Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!

                die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D

                #17691594
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
                  die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

                  #17691595
                  DEEF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    eej sander…. :jerry mooie kadett is ’t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
                    succes met het probleem……

                    #17691596
                    EBkadett
                      Lid sinds:
                      22 April 2006

                      origineel gepost door sw16v
                      filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?

                      die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.

                      Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!

                      die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D

                      inderdaat hij staat open en als ik gas geef gaat hij dicht.

                      ik wil wel de turbo kap er weer op hebben.
                      en heb al een druk meter van freek gekocht

                      #17691597
                      EBkadett
                        Lid sinds:
                        22 April 2006

                        origineel gepost door bd.
                        ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
                        die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

                        de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.

                        volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.

                        #17691598
                        EBkadett
                          Lid sinds:
                          22 April 2006

                          origineel gepost door DEEF
                          eej sander…. :jerry mooie kadett is ’t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
                          succes met het probleem……

                          dank je, snel is hij zeker.

                          het word tijd dat ik weer een x naar een treffen ga waar jij ook bent.
                          ik ben benieuwd hoe je zafira er in het echt uit ziet.

                          #17691599
                          sw16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            kan je jou dumpvalve instellen dmv andere sterkte van veren er in?

                            waar heb jij dat slangetje op aangesloten die hem hoort open te trekken?

                            #17691600
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              origineel gepost door bd.
                              ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
                              die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

                              ik vraag me af hoe dat echt zit, wat maakt een wideband nou zo veel beter, en is het wel beter,

                              als je naar de prijs kijkt van een nieuwe opel lamda sensor 185 ex btw dus reken maar 220 euro

                              er zijn widebande lamdsaonde setjes te krijgen die goedkoper zijn,

                              en hier lees je toch ook de waardes op af..

                              #17691601
                              EBkadett
                                Lid sinds:
                                22 April 2006

                                het vacuum zit op gesplitst. hij komt van het gas klephuis aan de voor kant en gaat naar de dumpvalve
                                en naar de vacuum aansluiting naast de stekker onder het inlaathoedje ik weet niet wat dit ding doet maar er staat pierburg op
                                deze

                                het is een bailey dumpvalve op de boven kant zit wel een moer maar volgens mij is hij niet in te stellen

                                #17691602
                                bd.
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 July 2009

                                  origineel gepost door E+Bkadett

                                  origineel gepost door bd.
                                  ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
                                  die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

                                  de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.

                                  volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.

                                  zoek maar is op het duitse c20let forum, daar is zelfs iemand die al 3 stuk heeft gehad :) . maar goed, een andere is natuurlijk zo ingebouwd ;)

                                  op bs autotune staat er wel het 1 en het ander omschreven over wideband lambda. kennis van me heeft het ook al is geprobeert om een lambda meter op de orginele lambdasensor te monteren. op de meter gaf hij aan dat ie te arm liep, maar op de vermogensbank gaf hij toch echt aan dat ie juist iets te rijk liep ;) .
                                  pasgeleden hier op het forum ook nog ergens gelezen dat het bij corsa2l16valve het ook niet goed ging op de orginele lambdasensor

                                  #17691603
                                  sjoerdie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2005

                                    die dumpvalve hoort toch dicht te blijven staan??

                                    bij stationair draaien verliest ie nu lucht, maar die is wel berekend door de LMM.

                                    Bij mijn turbo toendertijd ging de dumpvalve ook al uit zichzelf open, maar heb toen de veerspanning aangepast.

                                    Toen bleef ie dus dicht, en ging alleen open bij gas los.

                                    #17691604
                                    EBkadett
                                      Lid sinds:
                                      22 April 2006

                                      die van mij staat inderdaat open bij stationair draaien.

                                      klinkt in iedergeval logisch dat als ik de koppeling in trap en gas los laat dat hij dan uit valt.

                                      #17691605
                                      EBkadett
                                        Lid sinds:
                                        22 April 2006

                                        ik heb de kadett weer uit de winter stalling gehaald maar ik heb nog steeds het zelfde probllem heb er nu een botter dumpvalve op zitten en die staat ook nog steeds open

                                        bij stationair schommeld de auto in toeren en zie je de dumpvalve open en dicht gaan.
                                        als ik rij en de koppeling in druk valt de auto uit.
                                        als ik bij stationair de vacuüm van de dumpvalve af haal loopt hij netjes.
                                        ik haal de vacuüm van een t stuk die weer op het gasklephuis komt. ( hier zit de orginele dumpalve ook op)
                                        als ik de stekker van de stappenmotor los haal loopt hij ook netjes, alleen hoog in toeren.

                                        het gaat om een c20let met garrett gt2871r
                                        waar kan dit aan liggen?

                                        zie toegevoegde foto.

                                        op de charge pressure control bypass valve( 5 ) zijn 2 vacuüm slangen niet aan gesloten omdat ik die niet meer heb door de garrett
                                        dit zijn:
                                        1 die uit de turbo komt.
                                        2 die op de dikke slang komt die op het kleppendeksel komt.

                                        op de tekening staat staat bij de pijl iets wat er bij mij niet tussen zit.

                                        kan het hier aan liggen? HELP want ik word hier helemmal:fy1:puke van

                                        Uploaded with ImageShack.us

                                        #17691606
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          volgens mij is het normaal dat een 2 verige dumpvalve open gaat bij stationair. draaien

                                          dan trekt de veer van het vacuum hem open, maar de veer die lucht door de ic buizen drukt blijft dan dicht.

                                          twijfel je hier aan dop dan het vacuum van de dv af (is niet goed voor de turbo zo te gaan rijden, maar als hij dan nog uitvalt heb je met zekerheid de dv uitgesloten.

                                          heb je hem al eens uit laten lezen? wanneer de storing zich voordoet?
                                          door het verlengen van kabels kunnen sensoren die op weerstand werken verkeerde waardes doorgeven aan de ecu… zoals die van de temp sensor.

                                          zitten de 470 cc injectoren er al in?

                                          scheur in uitlaatsruitstuk al gelast?

                                          andere lambdasonde sensor zonder air fuel metertje geprobeerd?

                                          Ik weet het ook niet, maar dit zijn de dingen waar ik nu aan twijfel

                                          dat potje wat jij mist, is dat niet de amalvalve? of heb ik dat mis?

                                          #17691607
                                          OPCdriver
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2009

                                            De Bailey kun je wel open maken en schoonmaken , wat veel gebeurd is dat er zand
                                            tussen de zuiger en de wand komt en na verloop van tijd vastloopt.
                                            Haal hem dus even uit elkaar en spray hem na gereinigd te hebben met siliconenspray
                                            en dan zou ie weer goed moeten werken.

                                            #17691608
                                            sebastiaankadettcabriogsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 November 2005

                                              E+B kadett rijdt inmiddels met een nieuwe collins dumpvalve die (waar botter ook mee reed met een soort gelijke setup)

                                              #17691609
                                              jason
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
                                                ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
                                                heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
                                                bij mij was toen het probleem verholpen.

                                                #17691610
                                                sebastiaankadettcabriogsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 November 2005

                                                  [rquote=1899616&tid=128621&author=jason]bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
                                                  ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
                                                  heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
                                                  bij mij was toen het probleem verholpen.[/rquote]

                                                  dus jij had exact het zelde probleem en dat heb je zo opgelost?

                                                  #17691611
                                                  EBkadett
                                                    Lid sinds:
                                                    22 April 2006

                                                    ik heb zondag met andre botter afgesproken dat hij even naar de kadett kijkt.
                                                    hij heeft mij verteld dat de slang die ik als 1 genummerd heb aangesloten moet zitten. hier zal ik een aansluiting voor in de turbo moeten maken.

                                                    bij mij blijft ook de binnenste zuiger steken.
                                                    ik heb hem net uit elkaar gehaald maar hij gaat heel stroef.
                                                    ik weet niet of dit ook op te schuren is met fijn schuurpapier? want afdraaien kan ik niet.
                                                    of een dikkere veer ofzo.

                                                    ik heb ook al een baily’s dumpvave van een vriend geprobeerd maar daarmee valt hij ook uit en hoor ik hem tijdens het rijden valse lucht zuigen. wat ik met mijn eigen baily’s dumpvalve ook had.

                                                    ik heb de 470cc injectoren er ook al in zitten in de hoop dat dat beter rijd maar dat hielp helaas ook niet.

                                                    #17691612
                                                    Andre Botter
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2004

                                                      Je kan hem met schuurpapier wel iets af schuren.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.