Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2011 om 09:18 #17691613
[rquote=1899626&tid=128621&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1899616&tid=128621&author=jason]bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
bij mij was toen het probleem verholpen.[/rquote]dus jij had exact het zelde probleem en dat heb je zo opgelost?[/rquote]
die amal valve zit bij mij wel gewoon op originele manier aangesloten.
29 maart 2011 om 12:12 #17691614ik heb de binneste zuiger opgeschuurd en nu gaat hij wel weer dicht:D
ik denk mooi even proef rijden alles ging goed.
totdat ik wat harder weg trok :fy1:fy1:cryals ik hem start loopt even als een trekker geef ik een beetje gas valt hij weg. ik denk dat het iets met de benzine te maken heeft.
daarom was ik niet met de kadett op Assen.gister een vacuum slang net onder de turbo gemaakt ( op de tekening hier boven nr 1 )
en hij loopt nog net zo slecht.
ik denk zet er even de orginele benzine druk regelaar op breek ik de bout van de injectie rail in het inlaatspruitstuk af:fy1 .
dus ben ik eerst maar even weer gestoptik heb al wel alvast een nieuwe benzine relai besteld voor het geval het daar aan ligt.
29 maart 2011 om 21:49 #17691615Stappen motor al gereinigd?
Die zitten vaak vast.31 maart 2011 om 08:14 #17691616ik heb nu het grootste probleem opgelost 2 bougies tegelijk stuk??????:o
Hoe kan dit:hmmz
ik heb er de bosch fr6dc+ in zitten.
stappen motor al vervangen en gereinigd en weert vervangen.
31 maart 2011 om 11:02 #17691617nu maar hopen dat hij met de nieuwe bougies, verdelerkap, rotor kabels en benzine relais weer rijdt
en anders je weet het he sander … dan is er maar 1 goede oplossing voor …..:angel
31 maart 2011 om 11:08 #17691618wtf 2 boegies tegelijk stuk :S
31 maart 2011 om 18:20 #17691619‘t zit je niet mee man :o
klote :cry2 april 2011 om 08:25 #17691620nieuwe bougies bosch f5dp0r
verdelerkap
rotor
bougie kabels
benzinerelaien hij loopt weer netjes
vanavond even proef rijden2 april 2011 om 08:49 #17691621[rquote=1905370&tid=128621&author=E+Bkadett]nieuwe bougies bosch f5dp0r
verdelerkap
rotor
bougie kabels
benzinerelaien hij loopt weer netjes
vanavond even proef rijden[/rquote]mooi man hopen dat alles goed is nu:thumbup
2 april 2011 om 09:10 #17691622nice!
3 april 2011 om 10:19 #17691623Hoe rijdt hij nu ?
5 april 2011 om 10:48 #17691624hij rijd goed. hij valt alleen nog steeds soms uit als ik rem en de koppeling indruk.
ik heb wel alleen rustig gereden omdat ik er vrijdag mee naar een duits treffen ga.
( http://www.rgbohnhorst.com/Opelfreunde/opelfreunde.html )en daarvoor wil ik hem wel heel houden.
5 april 2011 om 14:44 #17691625mooi datie ‘t nu beter doet :thumbup
doe dr dan maar voorzichtig mee ;)12 april 2011 om 09:27 #17691626ik ben naar een opel treffen in bohnhorst geweest en totaal 500km gereden. dit ging zonder problemen en hij reed zeer goed:)
alleen valt hij nog steeds uit als de motor van veel toeren terug valt en de koppeling in gedrukt is?
bij lage toeren niet. dus als ik een stukje 10 rij en ik trap hem in blijft hij aan.
en als ik 30 rij en ik trap hem in gaat hij uit ( alleen bij warme motor)wat kan dit nu zijn?
mischien de EDS chip?
12 april 2011 om 15:43 #17691627Stappen motor vies of stuk
En stuk kunnen ze zeker1 september 2012 om 22:42 #17691628
Ik heb nog steeds het zelfde probleem dat hij steeds uitvalt als ik rem met de koppeling in. Nu heb ik laatst even lopen scheuren. Turbo druk weg moertje voor het opspannen van de acculator los gegaan. En nu blijft hij gewoon aan. Nog niet weer uitgevallen alleen rijd het voor geen meter met de helft van de pk’s.Dus turbo druk weg probleem weg.
Wat kan het nu zijn acculator, wastegate, turbo, mapsensor?
Iemand een idee2 september 2012 om 00:40 #17691629Je weet nu waarom je geen turbodruk hebt.
Als je geen druk hebt, blijft de motor aan staan.
Ik denk dat de MAP-sensor of de slang ernaartoe niet in orde is.
Maar ik heb geen verstand van C20LET motronic4 september 2012 om 08:42 #17691630verder niemand een idee.
4 september 2012 om 09:27 #17691631Het terugvallen komt doordat de ecu ziet dat de gasklep gesloten wordt. De brandstoftoevoer wordt dan afgesloten oftewel er wordt niet meer ingespoten. Pas als de toeren dan onder een bepaalde waarde vallen gaat de ecu weer inspuiten. Dit toerental staat in de ecu en wordt ‘gezien’ door de BDP sensor.
Ik zou eens een andere ecu proberen en kijken wat hij dan doet.
6 september 2012 om 09:22 #17691632@giuliettaevo wrote:
Het terugvallen komt doordat de ecu ziet dat de gasklep gesloten wordt. De brandstoftoevoer wordt dan afgesloten oftewel er wordt niet meer ingespoten. Pas als de toeren dan onder een bepaalde waarde vallen gaat de ecu weer inspuiten. Dit toerental staat in de ecu en wordt ‘gezien’ door de BDP sensor.
Ik zou eens een andere ecu proberen en kijken wat hij dan doet.
klinkt logisch maar hoort hij dan niet altijd uit te vallen met en zonder de turbo druk.
ik heb de acculator weer op gespannen en heb weer druk alleen valt hij nu weer uit.
12 september 2012 om 17:22 #17691633niemand die een antwoord heeft?
12 september 2012 om 18:37 #17691634als ik het goed begrijp/lees, heb je een chip van eds erin.
waarom neem je geen contact met hun op, misschien weten hun meer.
ik heb er zelf geen verstand van, zodoende dit advies.
hoop voor je dat het wel goed komt, je hebt er al zoveel aandacht aan besteed.groeten.
12 september 2012 om 21:34 #17691635@ Chantal en Sander, we gaan er de 29e eens over nadenken en praten :thumb
13 september 2012 om 06:07 #17691636@freek corsa wrote:
@ Chantal en Sander, we gaan er de 29e eens over nadenken en praten :thumb
Is goed doen we.
Zo eerst eds maar mailen kijken wat hun zeggen. Wel een goed idee van kadett 4×4
Moet ik sowieso nog heen voor goed afstellen maar ben motorische nog niet klaar.13 september 2012 om 07:25 #17691637@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
wtf 2 boegies tegelijk stuk :S
ben niet anders gewend van bosch bougies…
Je moest eens weten toen er nog bosch bougies in mijn X16XE met mantzelbox zaten…..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.