Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2010 om 06:19 #17691588
kunstof rail van de kabelboom bij de injectoren zit in de weg.
gaat de meter tegen aan komen.
beter in de zijkant van de rail bij de dynamo bv.
is wel rap bakkie hoor……30 juni 2010 om 07:56 #17691589maar wat een stuur!!!!:thumbdown
heb je stiekem een crx??
:jerry:jerry:jerry ;)
maar inderdaad wel erg fel
30 juni 2010 om 09:18 #17691590volgens mij, kan je z,n druk meter op de foto alleen gebruiken met afstellen,
als je hem er langer op laat zitten barst het glas, en zit je motor ruimte onder de benzine
30 juni 2010 om 09:53 #17691591Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)
30 juni 2010 om 14:35 #17691592origineel gepost door freek corsa
Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)u2u
30 juni 2010 om 14:41 #17691593filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?
die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.
Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!
die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D
30 juni 2010 om 16:33 #17691594ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.30 juni 2010 om 18:56 #17691595eej sander…. :jerry mooie kadett is ‘t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
succes met het probleem……30 juni 2010 om 19:35 #17691596origineel gepost door sw16v
filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.
Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!
die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D
inderdaat hij staat open en als ik gas geef gaat hij dicht.
ik wil wel de turbo kap er weer op hebben.
en heb al een druk meter van freek gekocht30 juni 2010 om 19:40 #17691597origineel gepost door bd.
ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.
volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.
30 juni 2010 om 19:43 #17691598origineel gepost door DEEF
eej sander…. :jerry mooie kadett is ‘t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
succes met het probleem……dank je, snel is hij zeker.
het word tijd dat ik weer een x naar een treffen ga waar jij ook bent.
ik ben benieuwd hoe je zafira er in het echt uit ziet.30 juni 2010 om 20:49 #17691599kan je jou dumpvalve instellen dmv andere sterkte van veren er in?
waar heb jij dat slangetje op aangesloten die hem hoort open te trekken?
30 juni 2010 om 20:59 #17691600origineel gepost door bd.
ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.ik vraag me af hoe dat echt zit, wat maakt een wideband nou zo veel beter, en is het wel beter,
als je naar de prijs kijkt van een nieuwe opel lamda sensor 185 ex btw dus reken maar 220 euro
er zijn widebande lamdsaonde setjes te krijgen die goedkoper zijn,
en hier lees je toch ook de waardes op af..
30 juni 2010 om 21:12 #17691601het vacuum zit op gesplitst. hij komt van het gas klephuis aan de voor kant en gaat naar de dumpvalve
en naar de vacuum aansluiting naast de stekker onder het inlaathoedje ik weet niet wat dit ding doet maar er staat pierburg op
deze
het is een bailey dumpvalve op de boven kant zit wel een moer maar volgens mij is hij niet in te stellen
1 juli 2010 om 15:43 #17691602origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door bd.
ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.
volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.
zoek maar is op het duitse c20let forum, daar is zelfs iemand die al 3 stuk heeft gehad :) . maar goed, een andere is natuurlijk zo ingebouwd ;)
op bs autotune staat er wel het 1 en het ander omschreven over wideband lambda. kennis van me heeft het ook al is geprobeert om een lambda meter op de orginele lambdasensor te monteren. op de meter gaf hij aan dat ie te arm liep, maar op de vermogensbank gaf hij toch echt aan dat ie juist iets te rijk liep ;) .
pasgeleden hier op het forum ook nog ergens gelezen dat het bij corsa2l16valve het ook niet goed ging op de orginele lambdasensor2 juli 2010 om 08:53 #17691603die dumpvalve hoort toch dicht te blijven staan??
bij stationair draaien verliest ie nu lucht, maar die is wel berekend door de LMM.
Bij mijn turbo toendertijd ging de dumpvalve ook al uit zichzelf open, maar heb toen de veerspanning aangepast.
Toen bleef ie dus dicht, en ging alleen open bij gas los.
4 juli 2010 om 06:50 #17691604die van mij staat inderdaat open bij stationair draaien.
klinkt in iedergeval logisch dat als ik de koppeling in trap en gas los laat dat hij dan uit valt.
23 maart 2011 om 20:20 #17691605ik heb de kadett weer uit de winter stalling gehaald maar ik heb nog steeds het zelfde probllem heb er nu een botter dumpvalve op zitten en die staat ook nog steeds open
bij stationair schommeld de auto in toeren en zie je de dumpvalve open en dicht gaan.
als ik rij en de koppeling in druk valt de auto uit.
als ik bij stationair de vacuüm van de dumpvalve af haal loopt hij netjes.
ik haal de vacuüm van een t stuk die weer op het gasklephuis komt. ( hier zit de orginele dumpalve ook op)
als ik de stekker van de stappenmotor los haal loopt hij ook netjes, alleen hoog in toeren.het gaat om een c20let met garrett gt2871r
waar kan dit aan liggen?zie toegevoegde foto.
op de charge pressure control bypass valve( 5 ) zijn 2 vacuüm slangen niet aan gesloten omdat ik die niet meer heb door de garrett
dit zijn:
1 die uit de turbo komt.
2 die op de dikke slang komt die op het kleppendeksel komt.op de tekening staat staat bij de pijl iets wat er bij mij niet tussen zit.
kan het hier aan liggen? HELP want ik word hier helemmal:fy1:puke van
Uploaded with ImageShack.us
24 maart 2011 om 22:20 #17691606volgens mij is het normaal dat een 2 verige dumpvalve open gaat bij stationair. draaien
dan trekt de veer van het vacuum hem open, maar de veer die lucht door de ic buizen drukt blijft dan dicht.
twijfel je hier aan dop dan het vacuum van de dv af (is niet goed voor de turbo zo te gaan rijden, maar als hij dan nog uitvalt heb je met zekerheid de dv uitgesloten.
heb je hem al eens uit laten lezen? wanneer de storing zich voordoet?
door het verlengen van kabels kunnen sensoren die op weerstand werken verkeerde waardes doorgeven aan de ecu… zoals die van de temp sensor.zitten de 470 cc injectoren er al in?
scheur in uitlaatsruitstuk al gelast?
andere lambdasonde sensor zonder air fuel metertje geprobeerd?
Ik weet het ook niet, maar dit zijn de dingen waar ik nu aan twijfel
dat potje wat jij mist, is dat niet de amalvalve? of heb ik dat mis?
25 maart 2011 om 07:59 #17691607De Bailey kun je wel open maken en schoonmaken , wat veel gebeurd is dat er zand
tussen de zuiger en de wand komt en na verloop van tijd vastloopt.
Haal hem dus even uit elkaar en spray hem na gereinigd te hebben met siliconenspray
en dan zou ie weer goed moeten werken.25 maart 2011 om 09:33 #17691608E+B kadett rijdt inmiddels met een nieuwe collins dumpvalve die (waar botter ook mee reed met een soort gelijke setup)
25 maart 2011 om 12:38 #17691609bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
bij mij was toen het probleem verholpen.25 maart 2011 om 13:09 #17691610[rquote=1899616&tid=128621&author=jason]bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
bij mij was toen het probleem verholpen.[/rquote]dus jij had exact het zelde probleem en dat heb je zo opgelost?
25 maart 2011 om 19:38 #17691611ik heb zondag met andre botter afgesproken dat hij even naar de kadett kijkt.
hij heeft mij verteld dat de slang die ik als 1 genummerd heb aangesloten moet zitten. hier zal ik een aansluiting voor in de turbo moeten maken.bij mij blijft ook de binnenste zuiger steken.
ik heb hem net uit elkaar gehaald maar hij gaat heel stroef.
ik weet niet of dit ook op te schuren is met fijn schuurpapier? want afdraaien kan ik niet.
of een dikkere veer ofzo.ik heb ook al een baily’s dumpvave van een vriend geprobeerd maar daarmee valt hij ook uit en hoor ik hem tijdens het rijden valse lucht zuigen. wat ik met mijn eigen baily’s dumpvalve ook had.
ik heb de 470cc injectoren er ook al in zitten in de hoop dat dat beter rijd maar dat hielp helaas ook niet.
25 maart 2011 om 22:27 #17691612Je kan hem met schuurpapier wel iets af schuren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.