probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222817
    EBkadett
      Lid sinds:
      22 April 2006

      ik heb alles nu aan gepast
      c20let met garrett gt2871, z20let injectoren, bosch FR6DC bougies, piersburgpomp, 76mm down pipe, groep a uitlaat, v max druk regelaar,grotere intercooler, groter inlaathoedje, dumpvalve, computer (phase 3)die door eds voor deze setup maar dan in een astra f geschreven is.

      als de motor koud is loopt hij redelijk mooi stationair maar als ik het gas langzaam opbouw begind hij te stotteren.

      als de motor wat warmer is begint hij te zagen bij stationair loop en valt hij uit. bij het rijden doet hij gewoon normaal maar als ik dan rem valt hij uit.

      het zagen klinkt als de stappen motor maar dan moet hij het volgens mij ook doen als hij koud is.
      bij de temperatuur sensor zal hij volgens mij harder stationair lopen en minder zagen.

      heb een film van mijn air fuel ratio meter wat die dan doet
      eerst geef ik een paar x gas later laat ik hem gewoon lopen dan zie je hem erg schommelen. geef ik weer gas en dan valt hij uit.

      http://www.youtube.com/watch?v=88WBk5uvX8U” onclick=”window.open(this.href);return false;

      wat kan het zijn

      #17691564
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        12.1:1 – Very Rich

        14.9:1 – (Stoich- pretty close to 15:1, this is where NA motors should be at)

        17.1:1 – Lean

        ding staat constant op de 20…
        Wat ik erg vreemd vind en begint dan te regelen naar de 14… zoals het hoort.. en daar zou die op moeten blijven

        #17691565
        giuliettaevo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2006

          Valse lucht via rembekrachtiger?

          #17691566
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            of in het uitlaat gedeelte, waardoor de lambda aangeeft dat hij arm loopt…
            Maar in theorie zou die dan erg rijk moeten gaan lopen omdat ding in stationair / deellast staat en dus aan de hand van de lambda waarde gaat afregelen….

            ZOu die nog veel harder moeten schommelen..

            #17691567
            EBkadett
              Lid sinds:
              22 April 2006

              als hij warm is schommeld hij veel meer en valt dan ook gelijk uit als ik er geen gas op hou.
              nu beweegt alleen de meter heen en weer maar als hij warm is ook de toeren

              er zit trouwens geen kat onder

              #17691568
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                die AF meter, gebruik je die met losse lambda? of pak je daarvoor die gene die ook de motronic bestuurd?

                Kat of niet maakt niet uit met c20let… is gelukkig niet zo nieuwerwets :wors

                #17691569
                EBkadett
                  Lid sinds:
                  22 April 2006

                  die ook de motronic bestuurd

                  #17691570
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    trek die zooi er is tussen vandaan!

                    gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.

                    dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom

                    #17691571
                    jason
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      lmm goed?

                      #17691572
                      EBkadett
                        Lid sinds:
                        22 April 2006

                        origineel gepost door sw16v
                        trek die zooi er is tussen vandaan!

                        gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.

                        dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom

                        ga ik morgen wel even proberen als ik dat nu doe krijg ik ruzie met de buren.

                        ik heb inderdaat een hobby kabelboom die heb ik voor het cleanen op meerdere plekken verlengd-verkort

                        #17691573
                        axel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTC

                          #17691574
                          EBkadett
                            Lid sinds:
                            22 April 2006

                            origineel gepost door jason
                            lmm goed?

                            ik heb geen extra lmm meter om te proberen maar voor dat ik alles veranderd heb deed hij het goed. wel zijn ook die kabels verlengd.

                            kadett e gsi turbo c20let garrett

                            #17691575
                            EBkadett
                              Lid sinds:
                              22 April 2006

                              origineel gepost door axel
                              Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTC

                              eds geeft aan dat je Bosch F6DTC bougies moet nemen
                              als je die besteld krijgen ze deze binnen FR6DC

                              #17691576
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                dus met de orginele kabelboom zonder gepruts liep die wel goed en nu na het solderen niet meer??

                                #17691577
                                EBkadett
                                  Lid sinds:
                                  22 April 2006

                                  origineel gepost door corsaboy
                                  dus met de orginele kabelboom zonder gepruts liep die wel goed en nu na het solderen niet meer??

                                  ja maar toen was het blok verder ook helemaal orgineel op de inter cooler na

                                  kadett e gsi turbo c20let

                                  #17691578
                                  armando
                                    Lid sinds:
                                    15 February 2007

                                    Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
                                    Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
                                    Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
                                    deze zijn trager in opspoelen.

                                    #17691579
                                    Andre Botter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2004

                                      zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
                                      Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..

                                      #17691580
                                      sebastiaankadettcabriogsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2005

                                        bingo:o

                                        #17691581
                                        ISH
                                          Lid sinds:
                                          18 February 2006

                                          origineel gepost door E+Bkadett

                                          ik heb geen extra lmm meter om te proberen maar voor dat ik alles veranderd heb deed hij het goed. wel zijn ook die kabels verlengd.

                                          Tering hey!!! :o

                                          Waar is alles naartoe?

                                          Sorry, was even een uitspatting van emoties, aangezien het bij mij nog een wirwar aan draden is..

                                          Ziet er super uit!!! :wors

                                          Succes met het oplossen van je probleem!

                                          Groet, Ravi

                                          #17691582
                                          EBkadett
                                            Lid sinds:
                                            22 April 2006

                                            origineel gepost door armando
                                            Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
                                            Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
                                            Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
                                            deze zijn trager in opspoelen.

                                            het is een bailys dumpvalve die niet is in te stellen.
                                            ik heb geen idee hoe hij normaal hoort te doen dus hier een film.
                                            het laatste stuk zie je mijn meter met koude motor.

                                            http://www.youtube.com/watch?v=zwf1-dV5qt4

                                            en de meter met een wat warme motor
                                            en na 2x gas geven valt hij wer uit

                                            http://www.youtube.com/watch?v=24hbM8lL1eY

                                            #17691583
                                            EBkadett
                                              Lid sinds:
                                              22 April 2006

                                              origineel gepost door Andre Botter
                                              zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
                                              Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..

                                              hij zit inderdaat maar ongeveer 20cm van de turbo
                                              dit moet ik sowieso nog wat aanpassen omdat mijn lucht filter nu ook niet mooi zit.
                                              dit ga ik nu eerst wel even doen.

                                              #17691584
                                              EBkadett
                                                Lid sinds:
                                                22 April 2006

                                                ik heb de inlaat buis verlengd en nu zaagt de auto niet meer.
                                                maar de afr meter schommeld nog steeds als de motor warm is.
                                                als de motor koud is staat hij eerst op 17 en loopt dan langzaam terug naar 14.5

                                                als ik het gas in trap staat de meter goed en als ik schakel of gas los laat gaat hij gelijk weer naar 19
                                                als ik in het zelfde tempo blijf rijden schommeld de meter weer?

                                                film.
                                                http://www.youtube.com/watch?v=SGdyHcynvxU

                                                als ik rijd en ik trap de koppeling in vald hij uit.
                                                ik trap gelijk de koppeling in eerst regeld hij zelf nog wat bij maar niet genoeg.

                                                film.
                                                http://www.youtube.com/watch?v=8sw49_-Ifxw

                                                en nog 1 voor de lol met de telefoon van mijn vriendin 2e en 3e versnelling dit is toch fukking niet normaal:o
                                                en dan trek ik nog niet eens echt hard op.
                                                http://www.youtube.com/watch?v=FHXWZz9ifEI

                                                maarja wat kan mijn probleem zijn toch de temperatuur sensor?

                                                in het spruitstuk zit weer 1 klein scheurtje op de foto in het midden rechts
                                                kan dit ook het probleem zijn?

                                                Uploaded with ImageShack.us

                                                #17691585
                                                EBkadett
                                                  Lid sinds:
                                                  22 April 2006

                                                  nog een vmax instelbaredrukregelaar vraag
                                                  hoe geef je meer druk inbus aan de boven kant naar binnen of buiten.
                                                  ik merk bijna geen verschil als ik hem in of uit draai?

                                                  #17691586
                                                  sw16v
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!

                                                    dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……

                                                    #17691587
                                                    EBkadett
                                                      Lid sinds:
                                                      22 April 2006

                                                      origineel gepost door sw16v
                                                      niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!

                                                      dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……

                                                      kun je er zo een druk meter tussen maken zoals op deze foto?

                                                      ik heb zelf ook het idee dat de dumpvalve te veel open staat.

                                                      film

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.