Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 19:52 #17222817
ik heb alles nu aan gepast
c20let met garrett gt2871, z20let injectoren, bosch FR6DC bougies, piersburgpomp, 76mm down pipe, groep a uitlaat, v max druk regelaar,grotere intercooler, groter inlaathoedje, dumpvalve, computer (phase 3)die door eds voor deze setup maar dan in een astra f geschreven is.als de motor koud is loopt hij redelijk mooi stationair maar als ik het gas langzaam opbouw begind hij te stotteren.
als de motor wat warmer is begint hij te zagen bij stationair loop en valt hij uit. bij het rijden doet hij gewoon normaal maar als ik dan rem valt hij uit.
het zagen klinkt als de stappen motor maar dan moet hij het volgens mij ook doen als hij koud is.
bij de temperatuur sensor zal hij volgens mij harder stationair lopen en minder zagen.heb een film van mijn air fuel ratio meter wat die dan doet
eerst geef ik een paar x gas later laat ik hem gewoon lopen dan zie je hem erg schommelen. geef ik weer gas en dan valt hij uit.http://www.youtube.com/watch?v=88WBk5uvX8U” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat kan het zijn
23 juni 2010 om 19:59 #1769156412.1:1 – Very Rich
14.9:1 – (Stoich- pretty close to 15:1, this is where NA motors should be at)
17.1:1 – Lean
ding staat constant op de 20…
Wat ik erg vreemd vind en begint dan te regelen naar de 14… zoals het hoort.. en daar zou die op moeten blijven23 juni 2010 om 20:30 #17691565Valse lucht via rembekrachtiger?
23 juni 2010 om 20:32 #17691566of in het uitlaat gedeelte, waardoor de lambda aangeeft dat hij arm loopt…
Maar in theorie zou die dan erg rijk moeten gaan lopen omdat ding in stationair / deellast staat en dus aan de hand van de lambda waarde gaat afregelen….ZOu die nog veel harder moeten schommelen..
23 juni 2010 om 20:34 #17691567als hij warm is schommeld hij veel meer en valt dan ook gelijk uit als ik er geen gas op hou.
nu beweegt alleen de meter heen en weer maar als hij warm is ook de toerener zit trouwens geen kat onder
23 juni 2010 om 20:35 #17691568die AF meter, gebruik je die met losse lambda? of pak je daarvoor die gene die ook de motronic bestuurd?
Kat of niet maakt niet uit met c20let… is gelukkig niet zo nieuwerwets :wors
23 juni 2010 om 20:36 #17691569die ook de motronic bestuurd
23 juni 2010 om 20:38 #17691570trek die zooi er is tussen vandaan!
gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.
dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom
23 juni 2010 om 20:40 #17691571lmm goed?
23 juni 2010 om 20:48 #17691572origineel gepost door sw16v
trek die zooi er is tussen vandaan!gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.
dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom
ga ik morgen wel even proberen als ik dat nu doe krijg ik ruzie met de buren.
ik heb inderdaat een hobby kabelboom die heb ik voor het cleanen op meerdere plekken verlengd-verkort
23 juni 2010 om 20:51 #17691573Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTC
23 juni 2010 om 20:53 #1769157423 juni 2010 om 20:56 #17691575origineel gepost door axel
Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTCeds geeft aan dat je Bosch F6DTC bougies moet nemen
als je die besteld krijgen ze deze binnen FR6DC23 juni 2010 om 20:57 #17691576dus met de orginele kabelboom zonder gepruts liep die wel goed en nu na het solderen niet meer??
23 juni 2010 om 20:59 #1769157723 juni 2010 om 21:28 #17691578Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
deze zijn trager in opspoelen.23 juni 2010 om 22:30 #17691579zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..23 juni 2010 om 22:39 #17691580bingo:o
24 juni 2010 om 02:17 #17691581origineel gepost door E+Bkadett
ik heb geen extra lmm meter om te proberen maar voor dat ik alles veranderd heb deed hij het goed. wel zijn ook die kabels verlengd.
Tering hey!!! :o
Waar is alles naartoe?
Sorry, was even een uitspatting van emoties, aangezien het bij mij nog een wirwar aan draden is..
Ziet er super uit!!! :wors
Succes met het oplossen van je probleem!
Groet, Ravi
24 juni 2010 om 08:48 #17691582origineel gepost door armando
Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
deze zijn trager in opspoelen.het is een bailys dumpvalve die niet is in te stellen.
ik heb geen idee hoe hij normaal hoort te doen dus hier een film.
het laatste stuk zie je mijn meter met koude motor.http://www.youtube.com/watch?v=zwf1-dV5qt4
en de meter met een wat warme motor
en na 2x gas geven valt hij wer uit24 juni 2010 om 08:51 #17691583origineel gepost door Andre Botter
zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..hij zit inderdaat maar ongeveer 20cm van de turbo
dit moet ik sowieso nog wat aanpassen omdat mijn lucht filter nu ook niet mooi zit.
dit ga ik nu eerst wel even doen.29 juni 2010 om 20:17 #17691584ik heb de inlaat buis verlengd en nu zaagt de auto niet meer.
maar de afr meter schommeld nog steeds als de motor warm is.
als de motor koud is staat hij eerst op 17 en loopt dan langzaam terug naar 14.5als ik het gas in trap staat de meter goed en als ik schakel of gas los laat gaat hij gelijk weer naar 19
als ik in het zelfde tempo blijf rijden schommeld de meter weer?film.
http://www.youtube.com/watch?v=SGdyHcynvxUals ik rijd en ik trap de koppeling in vald hij uit.
ik trap gelijk de koppeling in eerst regeld hij zelf nog wat bij maar niet genoeg.film.
http://www.youtube.com/watch?v=8sw49_-Ifxwen nog 1 voor de lol met de telefoon van mijn vriendin 2e en 3e versnelling dit is toch fukking niet normaal:o
en dan trek ik nog niet eens echt hard op.
http://www.youtube.com/watch?v=FHXWZz9ifEImaarja wat kan mijn probleem zijn toch de temperatuur sensor?
in het spruitstuk zit weer 1 klein scheurtje op de foto in het midden rechts
kan dit ook het probleem zijn?
Uploaded with ImageShack.us
29 juni 2010 om 20:20 #17691585nog een vmax instelbaredrukregelaar vraag
hoe geef je meer druk inbus aan de boven kant naar binnen of buiten.
ik merk bijna geen verschil als ik hem in of uit draai?29 juni 2010 om 20:40 #17691586niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!
dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……
29 juni 2010 om 20:45 #17691587origineel gepost door sw16v
niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……
kun je er zo een druk meter tussen maken zoals op deze foto?
ik heb zelf ook het idee dat de dumpvalve te veel open staat.
film
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.