probleem automatische koplamphoogte regeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem automatische koplamphoogte regeling

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232451
    g.klijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2005

      hall bij mijn vectra b 2001 station sport edition met xenon, heeft het volgende probleem, bij de linker koplamp werkt de hoogte verstelling niet meer, en hij blijft onderin staan ik zie ook zo geen motortje maar voor ik alles demonteer wilde ik eerst ff weten of iemand er hier soms meer van weet bijv. zou het ook ergens anders aan kunnen liggen , zijn er losse motortjes te krijgen of wordt het een complete andere koplamp dan of heeft er iemand anders nog een idee waar ik moet beginnen met zoeken??

      bvd gijs

      #17813843
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        De hoogte verstelling word geregeld door een soort asje bevestigd op de draagarm misschien dat hij daar los ligt

        kijken kan geen kwaad

        #17813844
        g.klijn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2005

          nou de aansturing is wel goed lijkt me want de rechter werkt nog wel gewoon goed dus naar mijn idee zit het ergens in of voor de rechterkoplamp

          #17813845
          g.klijn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 April 2005

            sorry linker koplamp bedoel ik

            #17813846
            gwriemersma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2010

              De lampen worden afzonderlijk geregeld dus de linker kan los liggen en de rechter niet o visa versa

              #17813847
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                zou zomaar goed kunnen dat je een nieuwe koplamp kan gaan halen.
                Maar eerst zou ik het toch even uitlezen als ik jou was.

                Het kan nl OF de stelmotor zijn OF het kan de stuurunit (koplamp ECU) zijn voor de linker koplamp (en die zit onder de koplamp gemonteerd)

                In het geval van een kapotte stuurunit -> een andere 2de hands van ebay scoren

                In het geval van een kapotte koplamp:
                pech voor jou is . . . de stelmotor zit IN de koplamp even als de xenon ballast (tja wie dat verzonnen heeft :sleeping)
                dubbel pech voor jou is, gaat je ong. 350 euro kosten :angel

                voordeel voor jou is, die koplampen zijn 2de hands (zelfs met kapotte stelmotor) heel goed voor een 150 euro te verkopen.
                want 9 van de 10 (enkele uitzonderingen nagelaten) bouwt nl die koplampen achteraf in zonder de hoogteregeling.

                #17813848
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  [rquote=1863494&tid=142294&author=gwriemersma]De lampen worden afzonderlijk geregeld dus de linker kan los liggen en de rechter niet o visa versa[/rquote]

                  vergis je niet dat xenon lampen compleet anders zijn qua aansturing dan halogeen lampen he.

                  as-sensoren zitten alleen op het linker voorwiel en linker achterwiel.

                  en dat signaal gaat naar beide lampen.

                  #17813849
                  gwriemersma
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2010

                    Heb zelf ook xenon en heb ook op rechter draag arm aansturing zitten
                    Maar goed er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken van deze storing:D

                    #17813850
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      leest en huivert :P

                      er zitten maar 2 as sensoren op voor de xenon hoogteregeling
                      of ze links of rechts kan ik misschien abuis zitten. Maar in ieder geval 1 op de voor as en 1 op de achter as.

                      hier zijn de tekeningen uit Opel TIS gekopiëerd
                      P73 is Level Sensor Front
                      P74 is Level Sensor Rear

                      #17813851
                      gwriemersma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2010

                        En nooit te oud om te leren :angel

                        #17813852
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          dat is :)

                          heb het een tijdje terug eens helemaal aan het uitpluizen geweest omdat ik de stelmotoren die in de koplampen zitten analoog wou aansturen met het draaiwieltje

                          uuuuh vergeet het maar :angel . . . in xenon lampen zijn het stappenmotoren die door een x aantal pulsen worden aangedreven ipv 6 8 10 of 12 volt.

                          #17813853
                          g.klijn
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 April 2005

                            oke bedankt voor alle info dan ga ik maar eens tijd plannen, om de koplamp te gaan demonterenen eens kijken wat ik vind.
                            Nou loop ik al een tijdje rond met het idee om er andere koplampen in te hangen, en dan met die led daglichtlampen ingebouwd, maar als ik het zo lees hier dan zal het ook niet eenvoudig zijn dus om er andere koplampen in te hangen begrijp ik maar mocht ik dat gaan proberen en iemand die dit leest die al zulke koplampen heeft dan mag die ook reageren dan kan ik eens kijken wat de beste zijn want er zijn daar zoveel soorten in en ik wil dan geen gezeik met vocht en zo

                            gr gijs

                            #17813854
                            sw16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              Kan je die motoren er niet uit krijgen als je het plastic open zaagt achter de stelmotor?

                              bij Ford kan je het nl wel zo doen, want daar kan je officieel geen losse stelmotor inzetten, maar na hint van de dealer kon het dus wel… ook al zitten ze weg gebouwd/geplakt in de plastic behuizing.

                              #17813855
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                nou je kunt wel met een electrische verfstripper (soort fohn) de koplamp scheiden.
                                en dan kun je idd wel een nieuwe stelmotor zetten.

                                alleen waar haal je die vandaan :angel

                                je zou in de UK een koplamp van ebay kunnen plukken voor reserve onderdelen.
                                jammer dat je die niet volledig kunt gebruiken in europa . . . die zijn wel een stuk goedkoper daar :angel

                                #17813856
                                g.klijn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 April 2005

                                  ik ga van de week wel eens hobbyen denk ik zie wel waar ik uitkom zet het dan wel weer hier neer
                                  bedankt gijs

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.