Probleem: Ascona 1.8s loopt te hoog stationair!

Forumindex Forums Modellen Ascona Probleem: Ascona 1.8s loopt te hoog stationair!

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207182
    Kadett C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Vraagje: mijn ascona C uit 1988 1.8s loopt te hoog stationair. Tenminste erg vaak. Soms loopt ie gewoon zo’n 900 toeren, maar vooral bij optrekken en dan koppeling in loopt ie 2000-3000 toeren. Ook voor stoplicht gaat ie soms zomaar naar de 2000, soms ook schommelend tussen 1200 en 2500 alsof je steeds “stoer” (voor wat er stoer aan is) met je gaspedaal speelt. Kabel en pedaal komen gewoon maximaal naar de 0-stand. Op het motorblok bij de gashevel (rode halve maantje) zit een een cilinder die steeds een pennetje naar buiten duwt tegen een stang op de gashevel. (zal proberen er nog even een foto van te maken). Ik vermoed dat dit de boosdoener is. Maar: is dit apparaat dan stuk, of kan het ook zijn dat deze door iets wordt aangestuurd? Ook maakt mijn ik denk benzine pomp een licht ratelend geluid, het is niet noemenswaardig, maar toch. Ik weet trouwens niet waar deze pomp zich bevindt, maar als het contact af is pomp ie nog even na 5 seconden, en dat is dus hoorbaar.
      Tijdens het rijden is dat gas geven ook erg irritant, de auto blijft niet lekker constant rijden en in stadsverkeer is het gewoon spannend, want remmen op de motor gebeurd ook niet echt.

      Please help, want ik heb niet echt zin in een duur garage-vooronderzoek als ik het ook redelijkerwijs kan aanwijzen.

      Alvast bedankt, MArk

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.