Probleem!

Forumindex Forums Modellen Calibra Probleem!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242029
    cali16vDTM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2010

      ik heb een calibra uit het jaar 1996 het is een 2l 16V motortype X20XEV
      nou heb ik sinds gisteren dat het binnen naar benzine stinkt, het stinkt eigenlijk alleen als hij stilstaat (stationair draait)
      onder het rijden merk je er eigenlijk niks van.
      ook starte hij vanmorgen slecht en vanmiddag ook,
      verder is er weinig aan te merken benzine verbruik is gewoon normaal, en hij stottert ook niet,
      trekt ook gewoon goed op.

      misschien iets met de injectoren, hij geeft verder geen foutcode`s aan.

      iemand enig idee?

      #17925393
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Zoiets heb ik ook gehad. maar toen ik de motorkap opendeed (met draaiende motor) kwam het probleem boven. Had een lekke brandstof leiding, net achter de injectorrail. Misschien heb jij het zelfde?

        #17925394
        cali16vDTM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 September 2010

          met draaiende motor kan ik nog is proberen heb ik nog niet gedaan, maar heb wel zo gekeken,
          ligt geen vloeistof onder ook is ie niet nat daar van bijvoorbeeld benzine hij zweet wel een beetje olie
          maar dat heeft ie altijd al gehad

          en hoe verklaar je dan het slechte starten?

          #17925395
          2slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 October 2006

            Daarom moet het met draaiende motor. bezine vervliegt / verdampt heel snel, dat ga je niet ontdekken als de motor uit is. Slecht starten zou dan kunnen om dat de brandstofdruk op dat moment laag is.

            Toen ik de motor uit had kon ik ook niets ontdekken. Met draaiende motor kwam er echt een beste straal uit. Zet je de motor uit dan zie je de straal snel minder worden en de benzine is in no time weg.

            Bijkomend nadeel bij mij was at de straal redelijk richtin de dynamo piste, niet goed :thumbdown

            #17925396
            cali16vDTM
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 September 2010

              met draaiende motor gekeken maar ook dan komt er geen vloeistof uit… teminste ik kan het niet ontdekken.
              misschien op een brug zetten fzo. iemand enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
              ik heb de auto elke dag nodig dus hij moet het wel doen.

              #17925397
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Knijp eens in de leiding, gewoon van voor naar achter de leiding langs gaan met een draaiende motor en dan maar knijpen in de leiding.
                Kijken offie ergens begint te zweten of lekken.
                Is namelijk een typisch Calibra kwaaltje. Leidingen zijn van rubber en worden over verloop van tijd poreus. Bij mij zijn ook al twee stukjes leiding vervangen (vlak voor de injectorrail en tussen benzinefilter&brandstofpomp)

                M’n Corsa is van hetzelfde bouwjaar en heeft al wel van die blauwe kunststof leidingen.

                #17925398
                cali16vDTM
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 September 2010

                  Bedankt! voor de hulp allemaal

                  hoop het gevonde te hebben..
                  gisteren nog is goed gekeken met draaiende motor en goed gevoeld.
                  de retour leiding van de benzine is zo poreus als mar zijn kan daar zweet ie ook.
                  hoop dat het dit is zaterdag ff vervange.
                  maar zou hij daarom ook slechter starten?

                  #17925399
                  2slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 October 2006

                    Nouja ben geen techneut of zo, maar als hij lekt, dan lekt hij als er druk op staat(als de brandstofpomp draait dus, dus als de motor draait). Op het moment dat je de motor afzet, lekt de overdruk weg. Ik stel me zo voor dat als de brandstof weg gelekt is, dat er minder benzine(druk) is als je wil gaan starten. Daar door zou hij misschien moeilijker kunnen starten.

                    Maar ik kan het even zo goed mis hebben…

                    #17925400
                    cali16vDTM
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 September 2010

                      Yes hij is dicht.. en hij start weer als vanouds.

                      Bedankt!

                      #17925401
                      2slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2006

                        Toppie! :thumbup

                        #17925402
                        cali16vDTM
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 September 2010

                          ff een andere vraag weet iemand toevallig of je de deuren kunt stellen?
                          ik dacht eigenlijk ergens gezien te hebben dat dat niet kon…
                          maar mn bestuurders deur staat een heel klein stukje open.
                          kun je hier iets aan doen??

                          #17925403
                          Maurice89
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2009

                            ik denk dat het idd niet kan somige staan bijv beetje scheef enzo

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.