Probleem?

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241585
    Vertiligo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      Heey iedereen,

      vandaag probeerden we de Corsa van mijn vriendin te starten. In eerste instantie sloeg hij direct aan maar nog gene paar seconden daarna zakte de toeren weg en was de auto weer uit, met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.

      Nadat we hem hadden overgestart was er een vieze geur in de auto en liep hij nog niet optimaal. Na een stukje gereden te hebben was de geur nog sterker en kwam er witte rook uit de uitlaat. Ook was het koelvloeistofpeil (mooi woord voor galgje:P) iets gezakt.

      Kan dit de koppakking zijn? Ik heb al gekeken naar sludge in de olie maar niks gevonden, ook zit er geen olie in het expansievat. Alles zag er verder goed uit, op de rook, stank en verlies van koelvloeistof na.

      Het gaat trouwens om een Corsa B GSI (C16XE).

      Alvast bedankt

      #17921273
      ricardo1991-corsa
        Lid sinds:
        15 July 2011

        probeer eens een aansteker bij je oliepeilstok te houden en als die knettet is die lek (dus kvs bij je olie gekomen )

        correct me if i’m wrong

        #17921274
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Volgens mij kun je het ruiken als je koppakking eruit ligt. Het uitlaatgas gaat dan zoetig ruiken, dan weet je dat er koelvloeistof door de uitlaat komt.

          #17921275
          Vertiligo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            Zal morgen nog even verder kijken…. Er komt alleen witte rook uit als je ermee weg rijdt en een beetje teveel gas geeft zeg maar, dus niet als je hem start.

            #17921276
            Vertiligo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2011

              Vandaag even geroken maar de uitlaatgassen ruiken niet raar ofzo….En er was ook geen geknetter bij de peilstok :???:

              #17921277
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                tja, als ie koelvloeistof verliest moet het toch ergens heen. Als je geen extern lek kunt zien, verbrand ie het waarschijnlijk. Misschien even bij de garage een lektest laten doen?

                #17921278
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Je gaat toch echt witte smurrie zien aan de peilstok als ie lek is.
                  En dat je kvs olie’ig wordt. Net als een plas diesel in de regen.
                  En zoals Jurgen al zegt.. Als het er niet onder ligt vreet ie het toch echt op!
                  Leg eens een avondje een stuk karton onder het blok.
                  Weet je zeker dat ie niet lekt.

                  #17921279
                  Vertiligo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2011

                    Dat zal ik eens even doen, het rare is, sinds zondag nog geen last weer gehad :wtf misschien dan toch maar even een druktest laten doen om het echt zeker te zijn.

                    #17921272
                    Vertiligo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 March 2011

                      Gisteren waarschijnlijk het probleem gevonden. Het stukje van de tank waar de retourleiding van de kvs op komt was gescheurd, direct nieuwe opgezet en nu maar even weer kijken.

                      Het was eigenlijk ook wel nodig, de kvs die erin zat was (ondanks het vele bijvullen) helemaal grijs en stonk naar een rotte vis :puke

                      Nu maar eens weer kijken wat er gebeurt, nog wel geluk, er zat geen kvs bij de olie of andersom:D Dus ik hoop dat het is opgelost

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.