probleem

Forumindex Forums Modellen Astra probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217575
    Robinus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2009

      Hallo

      Ik heb afgelopen vrijdag een beurt en een APK door de dealer laten uitvoeren. Alleen aan het einde kreeg ik te horen dat de keering van mijn krukas poelie aan het slijten is en olie aan het verliezen is. het kon nu nog geen kwaad maar moet met der tijd wel verangen worden.
      Nu wilde ik weten waar dit probleem vandaan komt.
      Is dit een normale slijtagen na 100000 km.
      En kan het kwaad om hier mee door te blijven rijden en dan maar afwachten of er meer schade ontstaan.

      hopende op een reactie

      #17617101
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        hou je olie pijl in de gaten als die echt veel olie gaat verbruiken zou ik die kering toch maar vervangen ,ik weet niet wat de garage er voor vraagt ,maar je zou het zelf ook kunnen doen ,met een luchtsleutel en,als je die niet heb dan met een speciaal gereedschap die je krukas tandwiel blokkeert en, als je die ook niet hebt dan lukt het misschien ook wel door em in ze 1 te zetten en het rem pendaal ingedrukt te houden ,zodat een ander de moer kan los draaien van je krukasstandwiel daar achter zit de kering die je er met een schoefendraaier uit kan wippen.
        het krukastandwiel zit vaak erg vast ,vaak heb je een poulie trekker nodig om em eraf tekrijgen en ,een stempel of pvc buis om de kering weer op ze plek te zetten ,het is een klus waar je wel een aatal uren mee bezig ben ,ik had er zelf ooit 3 uur over gedaan met een vw golf

        #17617102
        Robinus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2009

          Bedankt voor je reactie ik ga dit natuurlijk zelf niet doen heb zelf geen brug en juiste gereedschap. Volgens de dealer ging het tussen de 400 en 500 euro kosten om dit te vervangen een dur grapje. Ik vroeg me wel af of er nu vuil in de moter kan komen en of dit later meer schade aan richt.

          #17617103
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            als je het laat maken dan is het aanteraden om distiebutieriem, spanrollen en ,waterpomp erbij te vervangen want die moet dan toch los en, is voordeliger als dat je het later apart nog eens moet doen,tenzij die al vrij nieuw zijn

            500 euro is een hoop geld ja ,als je weet dat een kering niet veel meer kost dan een tientje.

            alles wat open staat daar kan natuurlijk vuil in komen .

            de kans dat je motor kapot gaat met een kering die een klein beetje zweet of lekt is vrij klein ,zo lang de olie er maar niet sneller uit komt dan je het erin doet zou ik het wel aandurven om er mee te blijven rijden .

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.