Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › probleem 1400 8V slecht stationair koud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 00:14 #17240720
Hallo allemaal,
~deleted~
maar nu het probleem:
De motor heeft Stationair problemen bij koude motor. s’ochtends na een lange nacht starten geen probleem, maar naar +/-1km
bij een stoplicht begint me motor in te kakken en valt regelmatig stil/uit…
ook na bijv. 2uur stil staan en weer willen weg rijden direct stationair problemen (uitvallen) en
blijf het gas vaak hangen bij schakelen of bij meteen weg rijden teveel gas, kan zelfs regelmatig zonder gas te geven 30km “rollen”– het is een C14NZ motor
al gedaan:
– Stappenmotor
– ECU
– Temp sensor motormanagement
– div. keren uitgelezen en telkens foutcode 35 (vervang Ecu), storingslampje brand NIET.
– inlaat spruitstuk met remcleaner getest
– vacuüm slangen gecheckt.
– ontsteking gechecktWat ik nog ga doen:
– ECU torderen tijdensbedrijf (schijnd te werken)
– ECU spanning en massa controleren
– nog een keer uitlezen
– Distr. riem vervangenwie-o-wie weet de oplossing? wordt er nu wel een beetje gek van…
P.S: nog even een totale andere vraag: kan je op een swing/joy zonder problemen er GSI Vering onder plaatsen? (ivm: aanlopende wielen, etc)
MVG,
4 december 2011 om 08:59 #17910948Ander Computertje proberen, of toch eerst de injector wisselen.
Willem
4 december 2011 om 11:10 #17910949aii, de injector… die vond ik ook al verdacht. nu nog hopen dat een sloop deze heeft liggen (in apeldoorn niet)
ik zal binnenkort ff kijken wanneer ik dit doe, moet nu eerst de distributie met koelvl, pomp en thermostaat. (beetje over de tijd heen)
Ik zal binnen kort wel ff laten weten of het gelukt is…nu nog even de vraag over de GSI vering: past dit zonder problemen? (aanlopende wielen met 5 personen in de auto?)
MVG,
4 december 2011 om 11:28 #17910950Injector, die heeft IEDERE sloop.
Hoeft niet per see uit een 1.4 motor te komen.
je kan m pakken uit alle Singlepoint motoren van 1.2 t/m 1.8, zijn allen gelijk. van Corsa tot Vectra
Willem
4 december 2011 om 11:48 #17910951oke, dat wist ik nog niet, had ik toch maar een maand geleden die 1.2 kaal geplukt :swear
dan ga ik mooi morgen weer bij de sloop langs ;)
Thanks willem :thumbup4 december 2011 om 11:55 #17910952Ook de computer van een C12NZ kan je pakken
4 december 2011 om 12:42 #17910953huh? de ecu ook? ik dacht dat je bij de ecu’s moet kijken naar de laatste 4cijfers… :shock:
ga eerst de injector vervangen en ff de kabelboom helemaal inspecteren, (zie dat er nogal veel isolatietape is gebruikt) en dan de ecu.
helaas zijn deze 2 componenten niet de goedkoopste op de sloop :(4 december 2011 om 13:00 #17910954als ie maar van een C12NZ of C14NZ pakt.
Systeem is hetzelfde. let wel even op de ontsteking, die moet van een gelijk type zijn.
ik heb ooit aan iemand met een C14NZ een computer verkocht van een C12NZ, en t apparaat rijdt nog steeds prima.
Willem
4 december 2011 om 13:19 #17910955de ontsteking bedoel je zeker of het de rotor/verderkap en het DIN onstekking?
4 december 2011 om 13:26 #17910956nee niet de DIS, die is noot geleverd op de C##NZ motoren
ne er zijn 2 systemen geleverd, namelijk Delco/Delfi en bosch.
De Bruine verdeel kap is bosch, en de Zwarte is Delco/Delfi
Bosch:
Delco Delfi:
Willem
4 december 2011 om 14:19 #17910957Ik had bij mijn corsa swing ook als achter 2 pesonen zaten, en ik over een drempel of de stoep opreed de wielen in de kuip aankwamen.
Heb toen de schokdempers vernieuwd, en probleem was opgelost.
Waren allebei naar de knoppes.5 december 2011 om 11:44 #17910958zijn die injectors niet aangepast aan de motortype’s , ik had een tijd terug ook problemen met mijn vectra, heb toen een gasklep huis van een corsa b 1.2.i mee genomen, thuis bleek dat ik dus niet goed opgelet had, en het gasklephuis veelste klein was, heb daarna de injector overgezet , maar toen was het motorvermogen helemaal ver te zoeken, hij reed wel zonder te bokken, maar meer als half gas kwam er niet
5 december 2011 om 17:47 #17910959Ik heb zelfs 1.2 injectoren in 1.8 motoren gezet, werkte altijd prima..
De doorlaat van het injectie huis kan verschillen, dit is na 1995 (X motoren) anders gedaan, namelijk allemaal dezelfde gasklephuizen, maar een vernauwingsbus in het inlaat.
Willem
6 december 2011 om 09:13 #17910960ben weer naar de sloop geweest en de 1.2 corsa stond er nog gelukkig. injector zat er gelukkig nog in en zag er zeer netjes uit (vergeleken met het gasklep huis) De ecu was helaas al er uitgehaalt. Ik had trouwens ook iets gehoord over de laatste 4 cijfers die moeten overeenkomen?
ook heb ik het Delco Delfi systeem, en helaas liggen bij de sloop zowat alle blokken uit elkaar.
a.s weekend denk ik ff de injector erin plaatsen…
@bandido
het is niet dat ik nu met drempels aanlopende wielen heb (integendeel zelfs) ik vind de GSI verlaging wat mooier en geeft denk ik ook betere rij eigenschappen in de bochten, was namelijk laatst de bocht uitgevlogen (niks ernstig, was een berm met daarna een fietspad geen stoeprandjes :D )
Ik kan natuurlijk ook gewoon 30mm verlaging setjes kopen maar als ik op de sloop een GSI vind met de vering er nog onder is toch nog iets goedkoper dan meteen een verlagingsset te halen :angel10 december 2011 om 20:00 #17910961even een klein update:
heb gisteren m’n distributieriem (waterpomp, thermostaat, koelvloeistof etc.) vervangen, thermostaat bleek naar z’n gootje te zijn. nu wordt de motor weer lekker snel en goed warm waar door het slecht stationair iets minder opvalt (het is er nog wel!)
heb ook meteen injector vervangen heeft geen effect gehad, achteraf kan het ook kloppen want hij houd niet in bij accelereren en haalt de maximale topsnelheid (fabriek) nog steeds, dus heb de oude er maar weer ingezet…
ben ook even naar de ontsteking gaan kijken en zag dat een stekker onder de verdeler helemaal geoxideerd is, deze even a.s week vernieuwen… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.