probleem 1400 8V slecht stationair koud

Forumindex Forums Modellen Corsa probleem 1400 8V slecht stationair koud

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240720
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      Hallo allemaal,

      ~deleted~

      maar nu het probleem:

      De motor heeft Stationair problemen bij koude motor. s’ochtends na een lange nacht starten geen probleem, maar naar +/-1km
      bij een stoplicht begint me motor in te kakken en valt regelmatig stil/uit…
      ook na bijv. 2uur stil staan en weer willen weg rijden direct stationair problemen (uitvallen) en
      blijf het gas vaak hangen bij schakelen of bij meteen weg rijden teveel gas, kan zelfs regelmatig zonder gas te geven 30km “rollen”

      – het is een C14NZ motor

      al gedaan:
      – Stappenmotor
      – ECU
      – Temp sensor motormanagement
      – div. keren uitgelezen en telkens foutcode 35 (vervang Ecu), storingslampje brand NIET.
      – inlaat spruitstuk met remcleaner getest
      – vacuüm slangen gecheckt.
      – ontsteking gecheckt

      Wat ik nog ga doen:
      – ECU torderen tijdensbedrijf (schijnd te werken)
      – ECU spanning en massa controleren
      – nog een keer uitlezen
      – Distr. riem vervangen

      wie-o-wie weet de oplossing? wordt er nu wel een beetje gek van…

      P.S: nog even een totale andere vraag: kan je op een swing/joy zonder problemen er GSI Vering onder plaatsen? (ivm: aanlopende wielen, etc)

      MVG,

      #17910948
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ander Computertje proberen, of toch eerst de injector wisselen.

        Willem

        #17910949
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          aii, de injector… die vond ik ook al verdacht. nu nog hopen dat een sloop deze heeft liggen (in apeldoorn niet)
          ik zal binnenkort ff kijken wanneer ik dit doe, moet nu eerst de distributie met koelvl, pomp en thermostaat. (beetje over de tijd heen)
          Ik zal binnen kort wel ff laten weten of het gelukt is…

          nu nog even de vraag over de GSI vering: past dit zonder problemen? (aanlopende wielen met 5 personen in de auto?)

          MVG,

          #17910950
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Injector, die heeft IEDERE sloop.

            Hoeft niet per see uit een 1.4 motor te komen.

            je kan m pakken uit alle Singlepoint motoren van 1.2 t/m 1.8, zijn allen gelijk. van Corsa tot Vectra

            Willem

            #17910951
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              oke, dat wist ik nog niet, had ik toch maar een maand geleden die 1.2 kaal geplukt :swear
              dan ga ik mooi morgen weer bij de sloop langs ;)
              Thanks willem :thumbup

              #17910952
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ook de computer van een C12NZ kan je pakken

                #17910953
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  huh? de ecu ook? ik dacht dat je bij de ecu’s moet kijken naar de laatste 4cijfers… :shock:
                  ga eerst de injector vervangen en ff de kabelboom helemaal inspecteren, (zie dat er nogal veel isolatietape is gebruikt) en dan de ecu.
                  helaas zijn deze 2 componenten niet de goedkoopste op de sloop :(

                  #17910954
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    als ie maar van een C12NZ of C14NZ pakt.

                    Systeem is hetzelfde. let wel even op de ontsteking, die moet van een gelijk type zijn.

                    ik heb ooit aan iemand met een C14NZ een computer verkocht van een C12NZ, en t apparaat rijdt nog steeds prima.

                    Willem

                    #17910955
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      de ontsteking bedoel je zeker of het de rotor/verderkap en het DIN onstekking?

                      #17910956
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        nee niet de DIS, die is noot geleverd op de C##NZ motoren

                        ne er zijn 2 systemen geleverd, namelijk Delco/Delfi en bosch.

                        De Bruine verdeel kap is bosch, en de Zwarte is Delco/Delfi

                        Bosch:

                        Delco Delfi:

                        Willem

                        #17910957
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Ik had bij mijn corsa swing ook als achter 2 pesonen zaten, en ik over een drempel of de stoep opreed de wielen in de kuip aankwamen.
                          Heb toen de schokdempers vernieuwd, en probleem was opgelost.
                          Waren allebei naar de knoppes.

                          #17910958
                          Andreas.Berger
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            zijn die injectors niet aangepast aan de motortype’s , ik had een tijd terug ook problemen met mijn vectra, heb toen een gasklep huis van een corsa b 1.2.i mee genomen, thuis bleek dat ik dus niet goed opgelet had, en het gasklephuis veelste klein was, heb daarna de injector overgezet , maar toen was het motorvermogen helemaal ver te zoeken, hij reed wel zonder te bokken, maar meer als half gas kwam er niet

                            #17910959
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Ik heb zelfs 1.2 injectoren in 1.8 motoren gezet, werkte altijd prima..

                              De doorlaat van het injectie huis kan verschillen, dit is na 1995 (X motoren) anders gedaan, namelijk allemaal dezelfde gasklephuizen, maar een vernauwingsbus in het inlaat.

                              Willem

                              #17910960
                              corsa14slow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 December 2011

                                ben weer naar de sloop geweest en de 1.2 corsa stond er nog gelukkig. injector zat er gelukkig nog in en zag er zeer netjes uit (vergeleken met het gasklep huis) De ecu was helaas al er uitgehaalt. Ik had trouwens ook iets gehoord over de laatste 4 cijfers die moeten overeenkomen?
                                ook heb ik het Delco Delfi systeem, en helaas liggen bij de sloop zowat alle blokken uit elkaar.
                                a.s weekend denk ik ff de injector erin plaatsen…


                                @bandido

                                het is niet dat ik nu met drempels aanlopende wielen heb (integendeel zelfs) ik vind de GSI verlaging wat mooier en geeft denk ik ook betere rij eigenschappen in de bochten, was namelijk laatst de bocht uitgevlogen (niks ernstig, was een berm met daarna een fietspad geen stoeprandjes :D )
                                Ik kan natuurlijk ook gewoon 30mm verlaging setjes kopen maar als ik op de sloop een GSI vind met de vering er nog onder is toch nog iets goedkoper dan meteen een verlagingsset te halen :angel

                                #17910961
                                corsa14slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 December 2011

                                  even een klein update:

                                  heb gisteren m’n distributieriem (waterpomp, thermostaat, koelvloeistof etc.) vervangen, thermostaat bleek naar z’n gootje te zijn. nu wordt de motor weer lekker snel en goed warm waar door het slecht stationair iets minder opvalt (het is er nog wel!)
                                  heb ook meteen injector vervangen heeft geen effect gehad, achteraf kan het ook kloppen want hij houd niet in bij accelereren en haalt de maximale topsnelheid (fabriek) nog steeds, dus heb de oude er maar weer ingezet…
                                  ben ook even naar de ontsteking gaan kijken en zag dat een stekker onder de verdeler helemaal geoxideerd is, deze even a.s week vernieuwen…

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.