power steering astra.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327985
    schucoclem
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2014

      L.S. Ik ben een trouwe astrafan, maar een nieuweling op het opelforum, ik ken dus nog niet alle gedragsregels op het forum, maar al doende leert men denk ik.Ondanks het feit dat ik zeer tevreden ben over mij oude astra, heb ik nu toch te maken met wat ouderdomskwalen vermoed ik. In mijn astra zit het TWR systeem, voor de stuurbekrachtiging.Momenteel is de bekrachtiging uitgevallen, en soms bij herhaaldelijk de motor opnieuw starten lukt het om de bekrachtiging weer te activeren, waarna hij feilloos zijn werk doet.Nu krijgt de pomp van de bekrachtiging o.a. zijn spanning via het contactslot het contactslot was vrij gemakkelijk uit te sluiten maar de storing bleef bestaan.
      Nu zit er in het pompdeel eveneens enige electronica, welke ik verdenk.maar aangezien zo’n pomp niet te verwijderen is zonder de motor, of het subframe te verwijderen. zoek ik natuurklijk naar en truck om de electronica te omzeilen desnoods met een separate schakelaar.of zo iets.
      Mijn vraag is nu weet iemand raad, om dit probleem aan te pakken zonder de hele auto te moeten slopen?
      Ik ben zeer erkentelijk voor suggesties.
      Met vr. autogroet Clem van der Meer.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.