Pookhoes/armsteun vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Pookhoes/armsteun vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221811
    freekgommers
      Lid sinds:
      30 April 2010

      Hoi, ik heb geprobeerd om de topics op dit forum hierover te raadplegen maar ik ben er nog steeds niet uit.

      Ik wil zo’n pookhoesje kopen die je van marktplaats of ebay kan halen.
      Mijn vraag is of ik het kunstof-paneel er zo vanaf kan halen (waar de pookhoes in vast zit) en de pookhoes makkelijk kan vervangen…

      Ik heb ook een universele armsteun proberen te plaatsen maar die zit net iets te laag, niet echt een aanrader.
      Nu zie ik regelmatig van die armsteunen die zogenaamd in de ruimte (vierkantje) in de middenconsole passen. Moet je hierbij nog gaan boren en schroeven plaatsen?

      Alvast bedankt voor de reakties :wors

      #17680229
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Om wat voor astra gaat het?

        Wat betreft die pook hoes.
        Je kan de hoes met het plastic wat er onder zit gewoon omhoog trekken.

        #17680230
        Astra JP
          Lid sinds:
          12 March 2009

          Volgens mij gaat het hier om een Astra G.
          Hiervoor is idd een armsteun die in het vierkantje past. Echter hier moet je vanaf de asbak achterin 2 schroeven er in draaien en in de armsteun zelf moeten ook nog eens 2 schroeven het onderliggende plastick in geschroefd worden. Wat bedreft de pookhoek kan ik je geen antwoord geven.

          #17680231
          freekgommers
            Lid sinds:
            30 April 2010
            #17680232
            miraltje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              om de pookhoes te vervangen moet je 2 torx schroeven losdraaien.
              deze zitten verstopt onder het klepje vanbij de handrem.

              het klepje van/bij de handrem kun je dmv een brede schroevendraier aan de kant van de pook loswippen, vervolgens kun je bij de 2 schroeven.

              #17680233
              Silence
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2005

                bij mij zaten er helemaal geen schroeven en kon hem gewoon zo loshalen.

                pookhoes is ook zeer makkelijk te vervangen hij zit onder vast in het kunststof frame hier kan je hem makkelijk uithalen dan trek je je pookhoes naar boven toe zodat de binnenkant naar buiten zit en zit ie onder de pookknop met een ty-rap vast die moet je dan losknippen en kan je je pookhoes zo over je pookknop trekken.

                ik heb de mijne van deze site gehaald:

                http://hetecoauto.nl/index.html?sLang=nl

                zeer goede kwaliteit en snelle levering met een hele goede beschrijving erbij.

                #17680234
                petervera
                  Lid sinds:
                  1 June 2010

                  Heb nu ook een astra G. Pookhoes vervangen = beetje klikken en proppen
                  Plastic houder naar binnen drukken en omhoog halen.
                  Tyrip doorsnijden en hij is eraf.
                  In omgekeerde volgorde erop doen.
                  Was mijn eerste keer maar anders in 5 min. gepiept

                  #17680235
                  freekgommers
                    Lid sinds:
                    30 April 2010

                    bedankt, ga een pookhoes aanschaffen en jullie aanwijzingen opvolgen. :)

                    #17680236
                    J.Eland
                      Lid sinds:
                      28 April 2010

                      Ik heb ook alle twee de hoezen vervangen door de leren uitvoering.
                      Alleen zijn de openingen een beetje te groot die heb ik met de hand verder dicht genaaid.
                      Met de handremhoes is het wat lastiger die kan je beter met een goede lijm vastlijmen op zijn frame.
                      Buiten dat het mooi staat ruik je het ook en hopelijk gaan ze langer mee.

                      #17680237
                      jan0405
                        Lid sinds:
                        15 December 2009

                        mijne slijte door me vette handen :P ze worden helemaal kaal man ik raak amper die zak aan ;) ik schakel alleen met het pookje en niet met die pookhoes :S en ik vet ze zelfs in! en nog gaan ze kapot vreemd he

                        #17680238
                        GooneyBird
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2010

                          origineel gepost door jan0405
                          mijne slijte door me vette handen :P ze worden helemaal kaal man ik raak amper die zak aan ;) ik schakel alleen met het pookje en niet met die pookhoes :S en ik vet ze zelfs in! en nog gaan ze kapot vreemd he

                          Volgens mij is het een bekend iets. De mijne heeft het ook ontwikkeld, en ik raak dat ding ook niet aan. Ik schakel altijd heel licht met een paar vingers, en alsnog is de bovenkant kaal.

                          Volgens mij heeft het iets te maken met de bocht die het leer moet maken in combinatie met de temperatuur en zo in een auto.

                          #17680239
                          jan0405
                            Lid sinds:
                            15 December 2009

                            haha mooi vreemd is het wel me armsteun ziet ernog wel beter uit als die pook ^^

                            #17680240
                            J.Eland
                              Lid sinds:
                              28 April 2010

                              Jongens, ik lees hier dat men de pookhoes gewoon naar boven uit zijn passing trekt!
                              dat is echt niet goed hoor want hij zit rondom in een randje met tanden.
                              Het beste is om het klepje bij je versnellingspook weg te halen met een plamuurmes er tussen anders beschadicht hij. Dan kan je twee Torx schroeven los maken en zo kan je het hele frame voor de pookhoes uit
                              zijn passing nemen. In het frame zit een nylon rand die zit er in geklikt die moet je er eerst uit halen.
                              Je ziet dan hoe de constructie in elkaar zit. In omgekeerde volgorde zet je alles weer in elkaar.
                              Zo doende is het ook makkelijk bij de pookhoes van binnen te komen om hem verder vast te naaien.
                              Je keert hem dan gewoon binnen ste buiten.
                              Succes John Eland.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.