Plots uitvallen Z19dth zafira op snelweg

Forumindex Forums Techniek Ecotec Plots uitvallen Z19dth zafira op snelweg

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272294
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Vandaag valde de motor plots uit op de snelweg geen lampjes op het dashboard en geen foutcode in de ecu..
      Ik merkte 20km daarvoor wel dat als ik in zn 6 reed en het gas los liet en daarna heel klein beetje gas gaf dat de motor een klein bokje gaf.
      Bij het de vluchtstrook oprijden viel bij bijna stilstaan ook de stuurbekrachtiging uit. koppeling op laten komen zorgde ook niet voor aanslaan opnieuw startten op de startmotor weer wel.

      Net aan de opcom geen foutcodes uit kunnen lezen, iemand een idee waar dit te kunnen zoeken?

      #18287048
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Denk dat er weinig aan te doen is zonder dat het nog een keer gebeurt, of het wat erger wordt. Anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
        Je kan de standaard dingen nalopen zoals de accu en dynamo

        #18287049
        Jones Newton
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 September 2013

          Daar was ik al bang voor dat spelt en hooiberg verhaal, hoopte eerder dat iemand iets gelijks had meegemaakt en een richting kon geven..
          Vind het vreemd dat alles word uit gegooid maar er geen fout meldingen zijn.

          Gr. Yoni

          #18287050
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Nergens foutcodes ?, check voor de zekerheid ook alle andere modules welke in de auto zitten (via Tech2 of OPCOM)

            #18287051
            Jones Newton
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2013

              Via opcom vehicle dtc check gedaan die pakt alles control units

              #18287052
              Jones Newton
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2013

                in de vehicle dtc check bij engine ecu ??? daarna nog een keer manual en met draaiende motor motor ecu uitgelezen en geen fout codes.

                #18287053
                ZakhooiTM
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 November 2013

                  Heeel vreemd. Meestal als de auto uitflikkert krijg je her en der allerlij foutcodes.
                  Ik zou in elkgeval je massa punten en accu polen nakijken. Ook de hoofd zekeringen nakijken op corrosie

                  #18287054
                  Jones Newton
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 September 2013

                    morgen gaat inderdaad even de zekering doos in de motor ruimte open kijken of daar iets raars is te zien jaar geleden is de stuurpomp compleet vervangen.

                    Je zou zeggen als ergens de spanning weg valt dit opgeslagen word, ik ga kijken of ik de massa kabels overal kan vinden zonder op een brug te moeten.

                    Bedankt alvast!

                    #18287055
                    WillemR
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 August 2014

                      Zo’n 2 jaar geleden ook iets dergelijks meegemaakt.
                      Was niet met een Opel Astra, maar toch, stilvallen en daardoor geen stuurbekkrachtiging en rembekrachtiging meer.

                      Bleek de brandstofpomp te zijn, ook geen enkele foutcode.

                      Na wat klappen op tank, wou hij weer starten maar even later weer uit.

                      #18287056
                      Jones Newton
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 September 2013

                        Alle zekeringen gecontroleerd brandstof opvoerpomp handmatig aangestuurd via opcom, klinkt goed en alles ziet er in orde uit.

                        Het enige wat ik raar vind is dat ik bij dtc check bij engine ecu de melding ??? krijg lees ik dit onderdeel los uit zijn er geen fout codes.

                        Communicatie naar de diverse computers is ook in orde..

                        #18287057
                        Jones Newton
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 September 2013

                          Zojuist 3x uit gevallen hier in de straat nog steeds geen foutcode en nu zelfs na sleutel uit contact niet willen starten. opvoerpomp draait wel gewoon zo te horen en ook tijdens het uitvallen bleef deze active in opcom.

                          Ik snap er de ballen niet van. iemand die de 3 vraagtekens bij vehicle dtc check kan bevestigen?

                          Vorige week heb ik wel mijn roetfilter weg laten schrijven zouden ze te veel foutcodes hebben verwijderd echter heb ik wel 900km gereden daarna..

                          Als ik reset ecu doe kom ik dan weer terug op de orginele software?

                          #18287058
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            als je wel brandstofdruk hebt, kan het zijn dat de aansturing van de injectoren niet goed is?? zonder aansturing doen die dingen geen drol…
                            is misschien ver gezocht maar ik probeer mee te denken

                            #18287059
                            Jones Newton
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 September 2013

                              er is een bekende kwaal van een slechte stekker van een verstuiver maar dan gaat hij op 3 poten lopen nu doet hij helemaal niets en valt zonder enig raar geluid uit. als je een verstuiver connector los trekt laat dit ook een foutmelding in de ecu achter.

                              Ik had gehoopt dat na 3 keer niet kunnen starten er wel een fout zou blijven hangen :(

                              #18287060
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                me ouders hebben een aantal jaar geleden een renault espace gehad.. daar was een bekend probleem dat er een stroomstoring in de ECU zat die zowel renault als elke andere garage er niet uit kreeg.. dan na 300 km rijden viel de motor gewoon uit.. of je nu op de snelweg reed of in de stad… dan begon die even moeilijk te doen en de knallen in de uitlaat en dan reed de auto weer vrolijk verder… ik weet niet of dit overeen komt met jouw probleem.. maar zou kunnen kijken..

                                #18287061
                                Jones Newton
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 September 2013

                                  De 1.7 cdti lijkt wel vaker ecu problemen te hebben maar nog niets over dit type kunnen lezen.

                                  Ik zie bij andere modellen dat een krukas sensor op zn eind vaak dezelfde klachten geeft, zoals uitvallen na het gas loslaten en daarna weer willen kunnen startenen dat deze ook niet altijd een fout melding geven.

                                  Vandaag weer verder op speurtoch als daar niets uit komt word het denk ik toch de dealer aangezien deze een klacht in de computer kan invoeren en daar de mogelijke oorzaken bij dat type auto bij die klacht uitgeprint krijgt.

                                  Gr. Yoni

                                  #18287062
                                  Jones Newton
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 September 2013

                                    BDP sensor vervangen, na vervangen ineens foutmelding P0202-0F P0203-0F voor opcom een onbekende dtc maar verwijst naar verstuivers.
                                    Stekker van 3 ziet er niet helemaal fris meer uit en gaat vervangen worden auto is nu naar garage voor verdere zoektocht.

                                    Gr

                                    #18287063
                                    Jones Newton
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 September 2013

                                      Natuurlijk breng je je auto naar de garage en loopt daar als een zonnetje zonder fout meldingen.
                                      Straks ga ik nieuwe Ampenol kabelschoentjes halen voor in de verstuiver stekkers en ook de nokas sensor vervangen en dan hoop ik toch dat het even rustig gaan blijven met de problemen!

                                      #18287064
                                      Jones Newton
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 September 2013

                                        200km verder niets meer aan de hand bpd sensor en nokas sensor vervangen evenals 4 verstuiver stekkers waarvan 2 slechte.

                                        Probleem lijkt vooralsnog opgelost :)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.