'Plasgootjes' onder de achterruit.. help !?

Forumindex Forums Modellen Tigra 'Plasgootjes' onder de achterruit.. help !?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217763
    Boterletter
      Lid sinds:
      27 December 2008

      Mensen.. ik heb een probleem.
      Wanneer het regent, staan bij mijn Tigra de gootjes in m’n achterbak vol met water. Daar zitten welliswaar gaatjes voor in met een mooi rubbertje die het water zouden moeten afvoeren, maar dat gebeurd niet waardoor en na een regenbui steeds een hoop water in die gootjes blijft staan.

      Hebben jullie dat ook ? en belangrijker… hebben jullie een oplossing ????

      #17619302
      Marcotigra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2004

        De gootjes kan je doorblazen met een compressor, of hoe ik het deed, met een lang stukje massief koperdraad door het pijpje heen gaan. Wel eerst even het gaasje loshalen natuurlijk.

        #17619303
        Rbin
          Lid sinds:
          26 October 2008

          Wel recht er doorheen gaan met koperdraad, anders beschadig je de rubbers van binnen ;)

          #17619304
          opelvssn
            Lid sinds:
            30 June 2004

            beter doe je het met een trekveer, die is was soepeler en beschadigt dus ook nix :vertag

            #17619305
            Boterletter
              Lid sinds:
              27 December 2008

              origineel gepost door Marcotigra
              Wel eerst even het gaasje loshalen natuurlijk.

              Gaasje ???? zou ik dan wat missen, want ik weet niet waar je gaasjes hebt bij de tieg… :hmmz

              #17619306
              SiggieTigra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 October 2009

                origineel gepost door opelvssn
                beter doe je het met een trekveer, die is was soepeler en beschadigt dus ook nix :vertag

                trekveer ligt hier standaard achterin, bij mij zijn ze echt elke week verstopt….

                #17619307
                Kaneda
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2005

                  origineel gepost door Boterletter

                  origineel gepost door Marcotigra
                  Wel eerst even het gaasje loshalen natuurlijk.

                  Gaasje ???? zou ik dan wat missen, want ik weet niet waar je gaasjes hebt bij de tieg… :hmmz

                  over de uitloopjes die in de rand bij de achter klep zitten
                  zitten bij de oudere modelen nog een gaasje(zeefje)
                  over de uitloopjes deze kunnen door middels van een klein schroeven draaiertje eruit worden gehaalt
                  de discussie is dan ook zeefjes er af zodat de zeefje niet alles tegen houden waardoor het water boven de zeefjes blijft staan of dat de zeefjes er af zijn zodat blaadjes in de buisjes kunnen vallen waardoor er halverwege in de afvoer buis ophopingen komen

                  beide keren moet je de achterklep ed goed schoon houden van blaadjes ed
                  iedereen heeft dit probleem
                  met een koperdraadje kun je dit weer los halen maar buig dan het eerste stukje om zodat je geen scherp draadje in een rubberpijpje steekt
                  ik zelf die dit wel eens met een lange groote tyrep
                  kompersor is ook weer wat want je kun alles uit elkaar blazen dan moet je de hele achter bekleding los halen

                  heb je toevallig andere sidesirts erop??
                  het wil wel bij aftermarket sikrts dat ze deze hebben gekit en dan de uit loop die achter de vleugel van de sikrt iets hebben dicht gekit

                  #17619308
                  Boterletter
                    Lid sinds:
                    27 December 2008

                    Nou, ik heb volgens mij wel ‘after market’ sideskirts op de Tieg maar ik heb ze weleens schoon gemaakt en met een beetje kloten weer open gekregen dus ze zijn niet dicht gekit. maar ze zijn wel inderdaad bijna na elk buitje vol, nu ik lees dat dit bij zo’n beetje iedereen gebeurd, vind ik het al wat minder erg. Het is gewoon iets wat bij de Tieg hoort. Jammer maar dat is een stukje van de charme.

                    ThanxXx mates…

                    #17619309
                    Rbin
                      Lid sinds:
                      26 October 2008

                      Enige nadelen van de Tigra: soms wat roest en die gootjes :P

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.