Plaats temperatuurmeter Astra G?

Forumindex Forums Modellen Astra Plaats temperatuurmeter Astra G?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253053
    harryastra
      Lid sinds:
      13 November 2006

      Mijn zusje heeft een opel astra G met een 1.6 8v automaat erin. Nu gaf ze aan dat de auto al een aantal weken niet meer aangeeft wat de temperatuur van de koelvloeistof is. Waar kan ik de temperatuursensor ergens vinden bij deze auto? :hmmz

      En kan ik hem uit mijn ouders Astra G 1.6 16v overzetten om hem te testen op die van mijn zusje?

      #18076978
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Sensor zit in de buurt van het thermostaat huis.
        Zou ook is kijken of de thermostaat soms kapot is. :hmmz

        #18076979
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          ECU van de Z16SE en XE is gelijk dus wellicht de tempsensor ook. Kun je denk ik wel wisselen, maar moet je snel zijn anders is je vloeistof weg.

          #18076980
          harryastra
            Lid sinds:
            13 November 2006

            Bedankt heren, zal morgen eens een kijkje wagen onder de motorkap! Kon hem vandaag niet 1-2-3 vinden.

            #18076981
            harrynijhof
              Lid sinds:
              29 March 2012

              Dit lijkt mij inderdaad de thermostaat, in dat geval wens ik je veel plezier met de distributie te demonteren..

              Maar sensortje proberen kan nooit geen kwaad.

              #18076982
              Juhroen
                Lid sinds:
                10 December 2011

                Als het de thermostaat is komt de temp meter meestal wel iets omhoog.

                @ harrrynijhof de distributie van een 8 klepper is kinderspel :thumb

                #18076983
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als de thermosstaat maar goed open blijft staat doet de meter niets tot vrijwel niets tenzij je m lang laat draaien.

                  de Temperatuursensor voor de meter is dezelfde als voor motorregeling, als deze kapot zou zijn zou je dat wel merken met rijden..

                  Willem

                  #18076984
                  harrynijhof
                    Lid sinds:
                    29 March 2012

                    @Juhroen wrote:

                    Als het de thermostaat is komt de temp meter meestal wel iets omhoog.

                    @ harrrynijhof de distributie van een 8 klepper is kinderspel :thumb

                    Heb je helemaal gelijk in haha

                    Vaak wanneer de riem vervangen wordt, nemen ze de thermostaat ook direct mee. Zo’n ding kost namelijk de wereld niet en als je toch alles los hebt liggen.
                    Is trouwens wel een leuk klusje voor de vrije middag, zo gek veel gereedschap is er niet nodig.

                    #18076985
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Helaas gebeurt dat nog VEEL te weinig dat ze die thermosstaat mee vervangen, als het al gebeurt bij 1 op 10 gevallen.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.