Pioneer radio springt aan bij openen deur

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Pioneer radio springt aan bij openen deur

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407182
    Jassie22
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2021

      Goedenavond,

      Ik heb een Opel Zafira uit 2005 en ik heb de radio laten vervangen voor een Pioneer SPH-DA230DAB – Autoradio met Bluetooth. Nu heb ik het probleem dat de radio aanspringt als ik de deur open en niet vanzelf uitgaat als ik de motor uitzet. Sterker nog, hij springt zelf soms spontaan weer aan na een maar minuten met als gevolg dat de accu nu al voor de tweede dag op een rij leeg is. HELP, hoe is dit te verhelpen.

      mvg

      Jasmijn

      #18407227
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waarschijnlijk hebben ze hem dan canbus signaal gebruikt als schakeldraad. Er is namelijk geen schakeldraad aanwezig bij de Zafira uit 2005.

        Deze draad moet getrokken worden vanaf de zekeringkast of sigaretten aansteker. Of je moet een canbus geschakelde radio kopen.

        #18483022
        tcveenstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2011

          Beste mensen,

          Ik heb vorig weekend ook de radio vervangen echter wel de draad vanuit achteren getrokken. Doet het prima, echter de radio onthoudt de tijd en de instellingen niet! heb ik de verkeerde zekering te pakken?

          Ook het info scherm kan ik niet meer bedienen, is daar een oplossing voor?

          Gaat om een Zafira OPC uit 2006

           

          Groet Christiaan

          #18490192
          Mikey2385
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2020

            <p style=”text-align: left;”>Ik heb een Xtron Adroid radio die ook lekstroom veroorzaakt, maar dusdanig weinig dat alleen bij koud weer het probleem voorkomt. Ik kwam er per toeval achter door een telefoonhouder/draadloze oplader. De radio stond uit, maar zag om de paar minuten mijn telefoon oplichten dat er geladen werd voor slechts 1 seconden.</p>
            Mijn radio is canbus geschakelt voor zover ik weet.

            Iemand hier ervaring mee?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.