Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2009 om 09:56 #17208873
Ik ben op zoek naar de functies van iedere pinbezetting van het contactslot en wil dit liefst vandaag nog weten.
Constant plus heb ik al (30), nu moet ik nog weten of er 2 draden voor de ontsteking zijn of slechts 1. In het eerste geval degene die zijn voltage niet verliest als de startmotor geactiveerd word, in het 2e geval de enkeling die deze functie heeft (15 of 15b), en welke draad of draden voor de accessoirestand zijn (50 of P).14 februari 2009 om 10:21 #17466652is dat niet te zien aan de draden? 2x zwart, 1x dik rood, 1x zwart/rood. zo even uit me hoofd.
rood is contstante plus, zwart is geschakelde plus, rood/zwart is startmotorsignaal.
of ben ik teveel met A corsa’s bezig en heeft een calibra meer draadjes?
14 februari 2009 om 10:25 #17466653Ik heb 5 aansluitingen met de hierboven vermelde nummers en letter, maar mijn probleem is dat een vorige eigenaar zo vriendelijk is geweest om onmundig te knoeien met die kabels voor het installeren van een startonderbreker waardoor er nu erschillende kleuren op zitten (ipv die rode voor constant plus 30 een zwarte bijvoorbeeld) :(
Op 1 pin heb ik een dikke en een dunne rood/zwart zitten trouwens, en op de pin waar een P bij staat zit een kleine lichtgrijze draad.14 februari 2009 om 13:00 #17466654Toch maar even een voltmeter erbij gepakt, 15b blijkt degene te zijn die zijn spanning verliest en van 15 vermindert deze alleen, de lichtgrijze draad van pin P krijgt alleen spanning bij contact uit
Accessoirestand kan ik nog steeds niet herleiden, bij de dikke en dunne rood/zwarte (50) gebeurt vooralsnog niets.14 februari 2009 om 19:42 #17466655(50):
ook niet met starten??
Willem
14 februari 2009 om 20:07 #17466656Met starten heb ik er onvoldoende op gelet dat zou ik morgen na moeten kijken, maar bij alle andere standen in ieder geval 0,niets. Of zowel mijn spanningslampje als mijn voltmeter moeten kuren hebben of het braadvarken dat de startonderbreker gemonteerd had heeft de boel liggen verknoeien. Welke functie heeft die pin?
Op terminal 43 van mijn motronic stekker zit een lichtgroene draad waar in de manual Tachometer bij staat, is dit de/een goede draad om een snelheidssignaal van af te halen of moet ik dan ergens anders zijn?
15 februari 2009 om 13:01 #17466657(50) heb ik vandaag maar links laten liggen bij het afmaken van de rest van de turbotimer installatie. Het maffe is alleen dat als ik zoals de handleiding voorschrijft bij lopende motor het contact uit zet de turbotimer zelf ook uit gaat… contact uit bij stilstaande motor doet het apparaat het zoals hij zou moeten en herkent hij het handremsignaal wel.
Ik neem aan dat ik dan een verkeerde draad voor het snelheidssignaal te pakken heb en ik het ergens anders als bij het tacho singaal moet zoeken? Zo ja waar moet ik dan wel mijn signaal vanaf pakken? Het idiote is dat ik volgens de handleiding een snelheidssignaal van de ECU af moet pakken, zou ik dan misschien toch de verkeerde terminal te pakken hebben ofzo :hmmz
Of toch de 2 ontstekingsdraden verkeerd verbonden?15 februari 2009 om 13:10 #17466658ik kan je wel een elektrisch schema toezenden, heb net ff gekeken, maar kon het er zo niet op vinden. Moet je maar even jou email U2U’en
gr. Joost
15 februari 2009 om 16:00 #17466659:vertag is ontvangen maar ik word er nog geen wijs uit helaas. Daarnet nog even geprobeerd wat de dikke en dunne rood/zwarte deden maar dat liep op niets uit en leverde alleen op dat de blauwe draad niets lijkt te doen, ook niet als ik deze op 15b erbij doe die tijdens het starten zijn spanning kwijt raakt.
De groene zit dus blijkbaar wel op de juiste plek dus wordt het uitzoeken hoe de accessoirestand geregeld is?16 februari 2009 om 16:33 #17466660de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.
16 februari 2009 om 17:20 #17466661origineel gepost door CarloAstra
de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.Een vraag zodat ik er wat meer verstand van krijg, waar komt deze vandaan?
Als ik het schema er op nakijk gaat die naar een hokje met “731 WEG”, en bij de ABS gaat er een zelfde blauw rode 0,5 kwadraat naar de sensor rechts achter… houden deze 2 verband met elkaar of komt die van de radio ergens anders weg?17 februari 2009 om 11:00 #17466662De blauw/rode draad was het niet en de groene wel…MAAR DAN ACHTEROP DE *#!&? RADIOSTEKKER IN PLAATS VAN DE ECU :jerry
18 februari 2009 om 19:02 #17466663Het wordt nog gekker… volgens het electrische schema gaat die draad naar H39 – luidspreker, linksachter :wtf
19 februari 2009 om 10:55 #17466664ga is een eindje rijden
speel met de bc (kijken wat die allemaal kan20 februari 2009 om 07:02 #17466665Als die de gemiddelde snelheid intern berekent aan de hand van een signaal wat daar aankomt dan wil ik graag weten welke kleur draad ik moet hebben :)
Anders hoop ik dat er alsnog een snelheidsdraad op de radiostekker zit…. in het schema heb ik net gezien dat er zich ergens een snelheidsmeter moet bevinden die tussen de ABS en de tellerklok zit maar helaas staan er bij de draden geen
kleuren.
Ik moet trouwens ook nog weten of er op de radiostekker een voor een lichtbron (verlichting meters) bruikbare draad zit of dat ik naar mijn lichtschakelaar toe moet, dan kan ik dit weekend alvast een begin maken met het volgende projectje :) Ik meen onthouden te hebben dat dit een grijs/groene draad moet zijn, deze heb ik gespot op de radiostekker?20 februari 2009 om 16:05 #17466666Vanaf het ABS systeem gaat er dus een bruin/gele draad naar boven toe die onderweg een P43 snelheidsmeter – electronisch tegen komt en aanhaakt op een blauw/rode draad die van pin 3 op stekker X21 achter de tellerklok af komt, welke vervolgens gaat naar:
boordcomputer
radio
dual info display
startblokkering
wegtrajectsignaalBoordcomputer heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt niet meer en ik krijg slechts kortstondig de juiste snelheid en verder laat hij vanalles zien.
Radio heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt wel maar op het displaytje geeft hij geen snelheid weer.GReddy verdeler voor Nederland gebeld en nu blijkt dat het ABS signaal van Opel hoogfrequent is, terwijl Japanse auto’s een laagfrequent signaal hebben. Ik hang net op met Biesheuvel Autosport en zij sturen mij nu een laagfrequente pulsgever op die als het goed is wel moet functioneren, ik moet dan alleen even een constructie zien te fabriceren om hem op te hangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.