Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie

Forumindex Forums Modellen Calibra Pinbezetting contactslot, spoed *lichtbron en andere lokatie

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208873
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Ik ben op zoek naar de functies van iedere pinbezetting van het contactslot en wil dit liefst vandaag nog weten.
      Constant plus heb ik al (30), nu moet ik nog weten of er 2 draden voor de ontsteking zijn of slechts 1. In het eerste geval degene die zijn voltage niet verliest als de startmotor geactiveerd word, in het 2e geval de enkeling die deze functie heeft (15 of 15b), en welke draad of draden voor de accessoirestand zijn (50 of P).

      #17466652
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        is dat niet te zien aan de draden? 2x zwart, 1x dik rood, 1x zwart/rood. zo even uit me hoofd.

        rood is contstante plus, zwart is geschakelde plus, rood/zwart is startmotorsignaal.

        of ben ik teveel met A corsa’s bezig en heeft een calibra meer draadjes?

        #17466653
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Ik heb 5 aansluitingen met de hierboven vermelde nummers en letter, maar mijn probleem is dat een vorige eigenaar zo vriendelijk is geweest om onmundig te knoeien met die kabels voor het installeren van een startonderbreker waardoor er nu erschillende kleuren op zitten (ipv die rode voor constant plus 30 een zwarte bijvoorbeeld) :(
          Op 1 pin heb ik een dikke en een dunne rood/zwart zitten trouwens, en op de pin waar een P bij staat zit een kleine lichtgrijze draad.

          #17466654
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Toch maar even een voltmeter erbij gepakt, 15b blijkt degene te zijn die zijn spanning verliest en van 15 vermindert deze alleen, de lichtgrijze draad van pin P krijgt alleen spanning bij contact uit
            Accessoirestand kan ik nog steeds niet herleiden, bij de dikke en dunne rood/zwarte (50) gebeurt vooralsnog niets.

            #17466655
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              (50):

              ook niet met starten??

              Willem

              #17466656
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Met starten heb ik er onvoldoende op gelet dat zou ik morgen na moeten kijken, maar bij alle andere standen in ieder geval 0,niets. Of zowel mijn spanningslampje als mijn voltmeter moeten kuren hebben of het braadvarken dat de startonderbreker gemonteerd had heeft de boel liggen verknoeien. Welke functie heeft die pin?

                Op terminal 43 van mijn motronic stekker zit een lichtgroene draad waar in de manual Tachometer bij staat, is dit de/een goede draad om een snelheidssignaal van af te halen of moet ik dan ergens anders zijn?

                #17466657
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  (50) heb ik vandaag maar links laten liggen bij het afmaken van de rest van de turbotimer installatie. Het maffe is alleen dat als ik zoals de handleiding voorschrijft bij lopende motor het contact uit zet de turbotimer zelf ook uit gaat… contact uit bij stilstaande motor doet het apparaat het zoals hij zou moeten en herkent hij het handremsignaal wel.
                  Ik neem aan dat ik dan een verkeerde draad voor het snelheidssignaal te pakken heb en ik het ergens anders als bij het tacho singaal moet zoeken? Zo ja waar moet ik dan wel mijn signaal vanaf pakken? Het idiote is dat ik volgens de handleiding een snelheidssignaal van de ECU af moet pakken, zou ik dan misschien toch de verkeerde terminal te pakken hebben ofzo :hmmz
                  Of toch de 2 ontstekingsdraden verkeerd verbonden?

                  #17466658
                  AsconaC20NE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 December 2004

                    ik kan je wel een elektrisch schema toezenden, heb net ff gekeken, maar kon het er zo niet op vinden. Moet je maar even jou email U2U’en

                    gr. Joost

                    #17466659
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      :vertag is ontvangen maar ik word er nog geen wijs uit helaas. Daarnet nog even geprobeerd wat de dikke en dunne rood/zwarte deden maar dat liep op niets uit en leverde alleen op dat de blauwe draad niets lijkt te doen, ook niet als ik deze op 15b erbij doe die tijdens het starten zijn spanning kwijt raakt.
                      De groene zit dus blijkbaar wel op de juiste plek dus wordt het uitzoeken hoe de accessoirestand geregeld is?

                      #17466660
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.

                        #17466661
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          origineel gepost door CarloAstra
                          de dunne blauw rode draad moet je hebben voor snelheidssignaal, en groen van de ontsteking is de toerental draad.

                          Een vraag zodat ik er wat meer verstand van krijg, waar komt deze vandaan?
                          Als ik het schema er op nakijk gaat die naar een hokje met “731 WEG”, en bij de ABS gaat er een zelfde blauw rode 0,5 kwadraat naar de sensor rechts achter… houden deze 2 verband met elkaar of komt die van de radio ergens anders weg?

                          #17466662
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            De blauw/rode draad was het niet en de groene wel…MAAR DAN ACHTEROP DE *#!&? RADIOSTEKKER IN PLAATS VAN DE ECU :jerry

                            #17466663
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              Het wordt nog gekker… volgens het electrische schema gaat die draad naar H39 – luidspreker, linksachter :wtf

                              #17466664
                              Project
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ga is een eindje rijden
                                speel met de bc (kijken wat die allemaal kan

                                #17466665
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  Als die de gemiddelde snelheid intern berekent aan de hand van een signaal wat daar aankomt dan wil ik graag weten welke kleur draad ik moet hebben :)
                                  Anders hoop ik dat er alsnog een snelheidsdraad op de radiostekker zit…. in het schema heb ik net gezien dat er zich ergens een snelheidsmeter moet bevinden die tussen de ABS en de tellerklok zit maar helaas staan er bij de draden geen
                                  kleuren.
                                  Ik moet trouwens ook nog weten of er op de radiostekker een voor een lichtbron (verlichting meters) bruikbare draad zit of dat ik naar mijn lichtschakelaar toe moet, dan kan ik dit weekend alvast een begin maken met het volgende projectje :) Ik meen onthouden te hebben dat dit een grijs/groene draad moet zijn, deze heb ik gespot op de radiostekker?

                                  #17466666
                                  InjectTheVenom
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 December 2004

                                    Vanaf het ABS systeem gaat er dus een bruin/gele draad naar boven toe die onderweg een P43 snelheidsmeter – electronisch tegen komt en aanhaakt op een blauw/rode draad die van pin 3 op stekker X21 achter de tellerklok af komt, welke vervolgens gaat naar:

                                    boordcomputer
                                    radio
                                    dual info display
                                    startblokkering
                                    wegtrajectsignaal

                                    Boordcomputer heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt niet meer en ik krijg slechts kortstondig de juiste snelheid en verder laat hij vanalles zien.
                                    Radio heb ik hem aan gelegd, timergedeelte werkt wel maar op het displaytje geeft hij geen snelheid weer.

                                    GReddy verdeler voor Nederland gebeld en nu blijkt dat het ABS signaal van Opel hoogfrequent is, terwijl Japanse auto’s een laagfrequent signaal hebben. Ik hang net op met Biesheuvel Autosport en zij sturen mij nu een laagfrequente pulsgever op die als het goed is wel moet functioneren, ik moet dan alleen even een constructie zien te fabriceren om hem op te hangen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.