Pilot TM L.E.D. Technogoly 12v – lampcontrole ERROR

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Pilot TM L.E.D. Technogoly 12v – lampcontrole ERROR

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207681
    markjohan
      Lid sinds:
      31 August 2008

      Beste idereen.

      Ik heb gister in mijn auto de bovenstaande led parkeerlichten aangeschaft. Maar de Boardcomputer geeft aan dat het parkeerlicht links-voor moet worden gecontroleerd. Echter dit licht is perfect… Waarom alleen deze, terwijl achter in de nummerplaat verlichting en rechts voor de zelfde lichtjes zitten…

      Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit wellicht kan oplossen.

      PS. de lichten flikkeren ongeveer ca. om de 3 seconden heel even. Heeft dit te maken met de controle?? Dit houdt ongeveer een paar minuten aan.

      Ik hoop dat iemand mij het licht kan laten zien ;-)

      Met vriendelijke groet,
      Mark

      #17429298
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        led geeft volgens mij minder weerstand door en daardoor denkt de bc dat ie kapot is.
        is wel op te lossen maar weet niet exact hoe.

        gr tom

        #17429299
        PVB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 April 2006

          Over de LED een weerstand plaatsen, deze moet een weerstandswaarde hebben die gelijk is aan de waarde van het lampje, zodat er net zoveel stroom als bij het lampje.

          #17429300
          markjohan
            Lid sinds:
            31 August 2008

            Beste Tom en “PVB”,

            is het de bedoeling dat deze weestand tussen de plus en de min komt tegelijk met het lampje? Zodat de BC denkt dat het lampje meer neemt? zoiets? het probleem is dat bij xenon altijd de parkeerlichten geel lijken te zijn. Vandaar dat ik deze led lichten heb geplaatst. Ik hoop dat iemand een concreet antwoord kan geven..

            BvD

            Groet,
            Mark

            #17429301
            Astraman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2004

              Jah zoals je het daar zegt klopt het precies. je zet hem paralel aan je LED. De computer ziet namelijk alleen de weerstand die die verbruiker heeft, niet of dat de verbruiker uit een LED en weerstand bestaat of gewoon uit een lampje.

              #17429302
              markjohan
                Lid sinds:
                31 August 2008

                Bedankt voor je reactie,

                Dus “gewoon” lampje op de multimeter, daarna de led. en het verschil hiervan aan weerstand toevoegen bij de led en klaar is “Mark” toch?

                Groet.
                Mark

                #17429303
                PVB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2006

                  Weerstand van het lampje meten met multimeter en deze waarde parallel over je LED plaatsen, denk er wel aan dat als de weerstand heet je er een in zet met minimaal het vermogen van het lampje.
                  Bijv. Lampje = 12v/5w dan neem je een weerstand van 5w.
                  Mocht dit niet werken dan kan het zijn dat de gemeten weerstand te laag is, dan kun je de waarde ook berekenen.
                  Deze berekende waarde kan heel anders zijn dan de gemeten waarde.
                  Om de waarde uit te rekenen:
                  P=vermogen, U= voltage, I= Amperage, R= Weerstand.
                  I=P/U: I=5W/12V=0,4167A

                  R=U/I: R=12V/0,4167A=28,8ohm (Dit is een voorbeeld)

                  #17429304
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    origineel gepost door Astraman
                    Jah zoals je het daar zegt klopt het precies. je zet hem paralel aan je LED. De computer ziet namelijk alleen de weerstand die die verbruiker heeft, niet of dat de verbruiker uit een LED en weerstand bestaat of gewoon uit een lampje.

                    Oh ??

                    En ik maar denken dat de vervangings weerstand van 2 weerstanden parrallel (LEDje + weerstand) altijd kleiner is dan de kleinste weerstand……

                    Voorbeeldje
                    1/R1 + 1/R2 = 1/Rvervanging
                    1/50 + 1/ 90 = 1/33

                    De boordcomputer “ziet” dan een weerstand van 33 ohm terwijl je er 1 van 50 en 90 ohm hebt :vertag

                    Daarbij komt dat je wel een hele dikke vermogens weerstand moet hebben wil je deze kortsluiten (want daar heb je het over als je m rechtstreeks tussen de + 12Volt en massa hangt) over 12V.

                    Lampje is 5w. Een lampje van 5W neemt bij 12V een stroom van 0,41A op. Dat komt uit op een weerstand van 30 ohm.

                    Vindt jij maar eens een weerstand van 30 ohm die je zo even op 12V kunt zetten of die een stroom kan hebben van 0,4 A….

                    Gr. Arjan

                    #17429305
                    Powercorsa
                      Lid sinds:
                      26 October 2007

                      Wat komt dit mij bekent voor…. :P:P:P, maakte dezelfde fout.
                      De uitleg spreekt voor zichzelf.
                      Dat wordt dan een weerstand van 12*0.4= 5watt, is een beste

                      #17429306
                      PVB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 April 2006

                        origineel gepost door Powercorsa
                        Wat komt dit mij bekent voor…. :P:P:P, maakte dezelfde fout.
                        De uitleg spreekt voor zichzelf.
                        Dat wordt dan een weerstand van 12*0.4= 5watt, is een beste

                        PRECIES

                        #17429307
                        KadetD
                          Lid sinds:
                          4 July 2004

                          origineel gepost door Juffer1

                          Vindt jij maar eens een weerstand van 30 ohm die je zo even op 12V kunt zetten of die een stroom kan hebben van 0,4 A….

                          Gr. Arjan

                          niet zo moeilijk:P

                          PDF specsheet power resistor

                          Farnell

                          googel

                          suc6:P

                          #17429308
                          DOCTOR007
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 November 2008

                            @ Mark: die weerstanden plaatsen is de beste oplossing.

                            Ik heb vandaag ma 24-11-08 de Pilot TM L.E.D. Technogoly 12v parkeerlichten c.q. stadsverlichting[stand 1] (met op de verpakking 4399) aangeschaft en ingebouwd met weerstanden paralel geschakeld.

                            Nadat ik klaar was en getest had was alles ok. Toen ik na een uur of twee ermee weg ging om te tanken Na tanken zag ik tot mijn verbasing dat zodra ik de portieren ontgrendeld had, de lampjes gingen knipperen (stroboscoop-effect):wtf. Dit hield na ongeveer 30sec op. en deed het niet meer erna. Vermoedelijk dat er spanning op het systeem komt te staan???

                            Probleem: > Wel heb ik het probleem dat de “lampje nog aan staat”zoemer af en toe blijft zoemen. Ook rijdend is dit het geval.:mad: Dit houdt eveneens op na 30sec.<

                            Ik had ook nog een vraag mijn bediening voor de verlichting is ook nog eens (dood)leuk nog eens in te drukken maar ik zie het effect niet. In de boekjes wordt hierover geen wordt over gerept (tenzij ik het over het hoofd zie).

                            Als iemand mij een oplossingvoor mijn probleem kan bieden en een antwoord heeft op mijn vraag graag. En alvast bedankt Opel rijdend Nederland.

                            #17429309
                            IMpY
                              Lid sinds:
                              18 July 2005

                              de oplossingen van kadetD lijken me het beste:) Dit wordt namelijk bij originele xenon ontstoringskabel van pilot of ieder ander merk ook toegepast. Moet dit zelf ook eens gaan bekijken met zo een kabel heb namelijk BiXenon dus werkt dat niet standaard. Wil me deze ook zelf gaan maken daarvoor.

                              En de stadslichten heb ik netjes blauw. W5W normale lampjes dus markjohan snap niet wat je bedoelt met die zijn geel?

                              Groeten Twan

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.