Piepende ventilator / geluid bij wegrijden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Piepende ventilator / geluid bij wegrijden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355316
    vectra1998
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2018

      Beste Opelbezitters,

      Ik ben sinds een maandje trotse bezitter van een Vectra station uit 2004 (136xxx). Als ik de ventilator aanzet maakt die eigenlijk altijd een fluitend geluidje dat wat weg heeft van een rateltje. Als die eenmaal goed op gang is en als je hem wat harder zet blijft het meestal weg. Ik heb vanochtend het interieurfilter even eruit gehaald en meteen schoongemaakt om te luisteren en kijken of er geen takje in de ventilator is gekomen. Het lijkt inderdaad gewoon alsof het asje gesmeerd moet worden. Kan je dit zelf doen? Of is er nog de mogelijkheid dat het aircovloeistofpeil te laag is?

      Als tweede puntje als de auto gestart is en ik wil wegrijden vanaf de parkeerplaats piept er iets bij het linker voorwiel. Het is met name als ik al sturend wil wegrijden. Op hogere snelheden dan wegrijden vanuit stilstand hoor ik niets. Iemand een idee?

      Groeten en alvast bedankt,

      Laurens

      #18355368
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        Laurens,

        het piepen van de ventilator staat op dit forum een hele mooie how to. hierin staat duidelijk wat je er aan kan doen. het simpel smeren van de motor gaat geen effect hebben. de truck zit hem in het optillen van de as, je moet er dus iets onder leggen. dit heb ik zelf bij twee auto’s gedaan, een vectra en een signum.

        van een te laag airco vloeistof peil gaat de ventilator niet piepen aangezien deze niet in de vloeistof draait…..

        het piepen is een kwestie van onder de auto kijken of er iets te zien is van aanlopen of versleten wielophanging, is heel moeilijk om daar een idee op los te laten.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.