piepende remmen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum piepende remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227694
    rooiepeet
      Lid sinds:
      23 November 2009

      ik heb begin augustus me remblokken vervangen, maar ik heb nu nog steeds als ik rem dat ze piepen.

      als ik door het dorp rijd en af en toe moet remmen voor rotonde, zebrapad of als ik bij mijn thuis de werf oprijd, maar al rij ik op de snelweg of wanneer ik een beetje stevig moet remmen hoort ik eigenlijk niks.

      toen ze er net onder zaten had ik wel begrepen dat je je remmen een soort van moet in remmen en je ze eigenlijk ook niet stevig moet gebruiken,
      maar ze moeten toch ondertussen al wel ingesleten zijn, anders zijn ze dadelijk eerder aan vervanging toe dan dat ze ingesleten zijn.

      wel heb ik het idee dat met mijn vorige blokken me remmen een keer te warm zijn geworden, heb me schijven niet vervangen maar weet niet wat dat voor gevolgen voor de schijven kan hebben.
      de schijven zijn dan ook niet krom ofzo,

      wie weet hier wat op, of kan er iet zinnegs over zeggen

      #17749674
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        hoe is het oppervlak van je schijven?

        mooi glad of een beetje bobbelig?

        #17749675
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Piepen is niet zo erg. Gaat vanzelf wel over. hoeveel km heb je nu gereden met de nieuwe?
          Als de schijven krom zijn dan piepen ze toe bij het remmen ritmisch en ga je ‘schommelen’.

          Ik heb wel eens gezien en gelezen dat mensen een heel klein beetje kopervet aan de achterkant vd blokken doen om het piepen van nieuwe blokken tegen te gaan.
          Geen idee of dit werkt.

          #17749676
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            nou als ik nieuwe blokken zet, ontroest ik heel het loopvlak van de blokken op de remklauw en ik smeer daar dan een dikke laag kopervet op.
            natuurlijk niet zoveel dat op de schijven komt.

            #17749677
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              wat Bas reijnders zegt is de oplossing je kan ook gaan voor een paar van die dunne blikkie,s tril plaatjes als het heel erg is ,,die zitten dan tegen de achterkant van de blokken tegen de remklauw zuiger aan .op veel japanse auto,s zitten ze standaard bij de blokken of er al opgeklikt .

              en ik zou nog is goed naar de schijven kijken hebben die een blauwe gloed of erg golvens opervlak zou ik ze toch maar vervangen ,,let op de niewe blokken met een stuk schuurpapier op een vlak stuk even op schuren

              Bert

              #17749678
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Waarschijnlijk heb je een opstaand randje op je schijven. Wat je had moeten doen was bij de blokken even de zij-hoeken iets afslijpen met een slijpmachientje. Dan pakken ze beter aan.

                Enne Bas…. dikke laag kopervet?? Het is geen WD40 !!:wors
                Gewoon een klein likje op de plekken waar ie in kontakt komt met de remklauw , etc.

                #17749679
                rooiepeet
                  Lid sinds:
                  23 November 2009

                  oke badankt voor de snelle reactie.

                  ik had voor ik de nieuwe blokken ging plaatsen ook tips gevraagd dus ik heb geheel roest verwijderd en likjes kopervet gebruikt op de genoemde plaatsen. (ik twijfelde alleen wel of dat kleine stukje wat je cilinder in/uitgaat nou z’n hard en lang piepend geluid kan maken, maar wel gedaan)
                  en de kantjes beetje afslijpen ook gedaan.

                  schuurpapiertje over de blokken dan weer niet, maar zal morgen eens kijken of de schijven gald, ribbelig, blauw of rood zijn.

                  de gereden km’s moet ik jullie ook nog even verschuldigd blijven, maar kijk morgen even in me onderhoudsboekje.

                  overigens remt ie goed zonder trillen of 1 kant op trekken, alleen een klein beetje het idee dat als ik met wat hogere snelheid als je wat langer door moet remmen hij wat minder gaat remmen.
                  ik heb me eigen aangeleerd om optijd te remmen met tussendoor kort even los, en heb voor ferodo blokken gekozen omdat dat wat beter zou zijn.
                  nu vindt ik dat dus wel meevallen en iedereen die met me mee rijd zegt dat ik niet zo moet zijken, maar als ik zelf rijd wil ik ook dat het allemaal goed is:D maar misschien dat dit komt voor de schijven?

                  #17749680
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik heb nieuwe schijven en blokken, de schijven van Brembo en de Blokken van Ferodo sport (ds2500) deze piepen al zolang ze eronder zitten.

                    Doet me eigenlijk vrij weinig

                    ik monteer de blokken DROOG, ivm ik geen zin heb in remklauwen die vast gaan zitten.

                    Krijg er daarvan wel een paar per jaar welke vast zitten ivm kopervet rommel dat met vuil vermengt is.

                    ik heb in mijn opel carriere pas 1 keer een hangede rem gehad bij mijn eigen opels, en dat was bij de huidige combo, en juist ivm gebruik kopervet door de dealer in Duitsland welke het laatst nieuwe blokken gemonteerd heeft op deze auto.

                    De gehele voor remmen zijn nu vervangen voor een maatje groter (astra-GSI) en heb nu nergens last meer van..

                    De combo remmen piepen echter niet, dit is weer een Combinatie van Brembo schijven met TRWlucas blokken.

                    alleen doen de trommels zingen s’ochtens bij vochtig weer, maar dat is een normaal verschijnsel bij de Combo-B

                    Willem

                    #17749681
                    rooiepeet
                      Lid sinds:
                      23 November 2009

                      nou ik heb vandaag eens gekeken, maar doe nu al 5000km met de nieuwe blokken en de schijven voelen glad aan.
                      zou dat piepen dan door het merk blokken komen en is hier niks aan te doen?

                      #17749682
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        ik heb ook ferodo ds2500 die piepen ook bij remmen onder de 30 daar boven niet?

                        maarja het zijn ook remblokken die niet op de weg mogen staat op het doosje:P

                        #17749683
                        Erwin1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2009

                          ik heb brembo schijven en ferodo blokken en de mijne piepen ook, als ik langzaam rijd en dan rem.
                          als ik fermer rem dan niet.

                          Erwin

                          #17749684
                          rooiepeet
                            Lid sinds:
                            23 November 2009

                            oke dan, het zal dan dus wel komen door dat merkblokken!

                            en wat vinden jullie hoe die blokken het doen?
                            de meeste hebben ze icm (brembo)schijven, kdenk dat die combi echt verschil geeft met standaard.

                            origineel gepost door kiyamizio
                            ik heb ook ferodo ds2500 die piepen ook bij remmen onder de 30 daar boven niet?

                            maarja het zijn ook remblokken die niet op de weg mogen staat op het doosje:P

                            weet je zeker dat je dan de ds2500 hebt? waarom zouden die niet op de openbareweg mogen?

                            #17749685
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Stond er op mijn doosje niet op..

                              Wel dat ze geschikt zijn voor op het circuit.

                              Dat klopt ook wel, ik heb 0,0 fading zelfs niet in duitsland.. (regelmatig van 200 a 255km.u naar 100 of lager remmen, ivm onoplettende nederlanders op de Autobahn).

                              kan wel dat ze dat op het doosje plakken, koud remmen ze voor de meter niet, daar moet je wel even op bedacht zijn.

                              Willem

                              #17749686
                              speaker
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 March 2007

                                Onder mijn B had ik TWR blokken. Perfect spul , niet zo duur en gaan langs mee ( maar dat ligt aan je rij/rem-stijl )

                                #17749687
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Tja, heb het hele zwikkie voor een mooie prijs overgenomen:

                                  – Klauwen i500 1 jaar oud
                                  – Schijven waren van Zimmerman, maar die waren binnen notime krom als een hoepel > vervangen voor brembo schijven
                                  – Ferodo ds2500 blokken (zo goed als nieuw)

                                  dit alles van een voor mij ZEEERRRR betrouwbare verkoper zodoende dus Ferodo DS2500s erop.

                                  indien deze vervangen moeten worden komt er waarschijnlijk ook weer gewoon TRW-lucas op.

                                  Willem

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.