Piepend Geluid Bij warme Motor

Forumindex Forums Modellen Adam Piepend Geluid Bij warme Motor

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272999
    BE_Arno
      Lid sinds:
      2 August 2015

      Hallo iedereen!

      Dit is de eerste topic die ik hier zelf opstart dus mijn excuses al op voorhand moest ik iets verkeerd doen!

      De reden waarom ik aan jullie advies vraag is omdat ik al een tijdje ( pakweg 3 @ 4 maand ) met een piepende motor rond rijd…
      Dit is enkel hoorbaar wanneer de motor warm is, koud zul je dit dus nooit horen! Het komt ook enkel en alleen voor als de motor stationair draait.
      vanaf dat het toerental boven de 1000 @ 1500 rpm komt valt het piep-geluid volledig weg! Ik ben hier al eens mee naar de garage geweest maar
      volgens hun is dit volkomen normaal… Ik vind van niet omdat ik dit nog bij geen enkele andere auto heb gehoord!

      Ik heb zelf ook al eens het geluid proberen te lokaliseren maar zonder succes!
      Oliepeil al geregeld gecontroleerd en deze zit telkens ook tegen zijn maximum…

      Hetgene wat ik nog kan meegeven:

      – Het gaat hier over een Opel Adam Jam 1.2 @ 70PK (2013)
      – Onlangs gemerkt dat de Airco het niet meer doet. ( Blaast geen koude lucht meer, totaal niks )
      – Ik woon kort bij de autosnelweg en moet er voor men werk telkens op. Dus met een koude motor 3800 rpm ( in 5de vites @ 120 Kmh )
      – auto gaat binnen voor onderhoud in de Opel garage op 18 Augustus

      Graag hoor ik jullie advies en gedachten hierover…

      Alvast bedankt!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.