Piepen motor

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210707
    Maarten_Rekord_C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Als ik in mijn rekord 1900n op gas rijdt, dan komt er naar loop van tijd een piep geluid uit de motor, net alsof er krekels onder de motorkap zitten. Rijd ik een paar kilometer op benzine dan gaat het weer weg. Kan dit iets met smering te maken hebben? Er zit genoeg olie op het blok. Na lang doorrijden met het piepen dan wordt de tuimelaar gloeiend heet, haal ik de klepstoter eruit dan zie ik wel een beetje roest. De kop is een paar maanden helemaal gereviseerd. :wtf

      #17500470
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Brandstof heeft toch niks met de kop te maken en dan bedoel de verbranding komt alleen maar in de verbrandigskamer en uitlaat kanaal,daarom kan ik me niet voorstellen dat een tuimelaar op LPG heter word als benzine.

        (LPG heeft wel een hogere verbrandigs temp maar niet zo dat de kop er niet tegen kan normaal en dan denk aan 80.000 moet probleemloos op LPG goedgaan bij normaal rijden)

        Ik vind het een rare klacht,waar zit de roest op je klepstoter?

        #17500471
        astraminator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2004

          Kijk eens of ie nergens valse lucht trekt. Bijvoorbeeld bij je gasspruitstuk.

          Als ie piept ruik je dan LPG onder de klep????

          Kan misschien ook de verdamper zijn.

          #17500472
          Maarten_Rekord_C
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2008

            Hij doet het nu ook op benzine, maakt dus idd niks uit. Als ie stationair loopt hoor je niks, als de motor meer toeren maakt dan begint ie pas, het piepen gaat mee met de hoogte van het toerental.

            #17500473
            Maarten_Rekord_C
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 February 2008

              origineel gepost door GSE
              Brandstof heeft toch niks met de kop te maken en dan bedoel de verbranding komt alleen maar in de verbrandigskamer en uitlaat kanaal,daarom kan ik me niet voorstellen dat een tuimelaar op LPG heter word als benzine.

              (LPG heeft wel een hogere verbrandigs temp maar niet zo dat de kop er niet tegen kan normaal en dan denk aan 80.000 moet probleemloos op LPG goedgaan bij normaal rijden)

              Ik vind het een rare klacht,waar zit de roest op je klepstoter?

              De roest zit niet vast op de klepstoter, maar vermengd met de olie die over de klepstoter loopt. Het lijkt alsof het uit de smeerkanaaltjes komt bij de stoter.

              #17500474
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Klinkt gek,maar zijn je oliekanalen wel goed open zodat je max olie bij je kop krijgt,olie brengt ook een verkoelende werking.

                #17500475
                Arjen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Is het je waterpomp niet?

                  #17500476
                  rinus de boer
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    Of je V-snaar, die heel lichtjes slipt op de poelie’s, vooral bij wat meer toeren?

                    #17500477
                    Maarten_Rekord_C
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 February 2008

                      Heb de waterpomp en de v-snaar vervangen, maar het piepen blijft. Heb weer de kleppendeksel eraf gehaald, en wat blijkt, de klepstoters van de uitlaatklep van cilinder 2 en 3 lopen droog. Ook zit er roest op. Nu heb ik ze eruit gehaald en schoongemaakt, de oliekanaaltjes doorgeblazen met de compressor en alles weer in elkaar gezet. Nu heb ik er weer een kilometer of 40 mee gereden en weer precies het zelfde probleem. Hoe kant dit, want het zijn de enigste twee klepstoters die om een of andere reden heet worden en niet smeren. Miischien de kop niet goed schoongemaakt tijdens de revisie? :swear

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.