Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Piepen motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2009 om 20:16 #17210707
Als ik in mijn rekord 1900n op gas rijdt, dan komt er naar loop van tijd een piep geluid uit de motor, net alsof er krekels onder de motorkap zitten. Rijd ik een paar kilometer op benzine dan gaat het weer weg. Kan dit iets met smering te maken hebben? Er zit genoeg olie op het blok. Na lang doorrijden met het piepen dan wordt de tuimelaar gloeiend heet, haal ik de klepstoter eruit dan zie ik wel een beetje roest. De kop is een paar maanden helemaal gereviseerd. :wtf
15 juli 2009 om 21:08 #17500470Brandstof heeft toch niks met de kop te maken en dan bedoel de verbranding komt alleen maar in de verbrandigskamer en uitlaat kanaal,daarom kan ik me niet voorstellen dat een tuimelaar op LPG heter word als benzine.
(LPG heeft wel een hogere verbrandigs temp maar niet zo dat de kop er niet tegen kan normaal en dan denk aan 80.000 moet probleemloos op LPG goedgaan bij normaal rijden)
Ik vind het een rare klacht,waar zit de roest op je klepstoter?
16 juli 2009 om 05:55 #17500471Kijk eens of ie nergens valse lucht trekt. Bijvoorbeeld bij je gasspruitstuk.
Als ie piept ruik je dan LPG onder de klep????
Kan misschien ook de verdamper zijn.
16 juli 2009 om 14:52 #17500472Hij doet het nu ook op benzine, maakt dus idd niks uit. Als ie stationair loopt hoor je niks, als de motor meer toeren maakt dan begint ie pas, het piepen gaat mee met de hoogte van het toerental.
16 juli 2009 om 15:02 #17500473origineel gepost door GSE
Brandstof heeft toch niks met de kop te maken en dan bedoel de verbranding komt alleen maar in de verbrandigskamer en uitlaat kanaal,daarom kan ik me niet voorstellen dat een tuimelaar op LPG heter word als benzine.(LPG heeft wel een hogere verbrandigs temp maar niet zo dat de kop er niet tegen kan normaal en dan denk aan 80.000 moet probleemloos op LPG goedgaan bij normaal rijden)
Ik vind het een rare klacht,waar zit de roest op je klepstoter?
De roest zit niet vast op de klepstoter, maar vermengd met de olie die over de klepstoter loopt. Het lijkt alsof het uit de smeerkanaaltjes komt bij de stoter.
16 juli 2009 om 15:24 #17500474Klinkt gek,maar zijn je oliekanalen wel goed open zodat je max olie bij je kop krijgt,olie brengt ook een verkoelende werking.
17 juli 2009 om 07:41 #17500475Is het je waterpomp niet?
17 juli 2009 om 07:59 #17500476Of je V-snaar, die heel lichtjes slipt op de poelie’s, vooral bij wat meer toeren?
17 augustus 2009 om 20:31 #17500477Heb de waterpomp en de v-snaar vervangen, maar het piepen blijft. Heb weer de kleppendeksel eraf gehaald, en wat blijkt, de klepstoters van de uitlaatklep van cilinder 2 en 3 lopen droog. Ook zit er roest op. Nu heb ik ze eruit gehaald en schoongemaakt, de oliekanaaltjes doorgeblazen met de compressor en alles weer in elkaar gezet. Nu heb ik er weer een kilometer of 40 mee gereden en weer precies het zelfde probleem. Hoe kant dit, want het zijn de enigste twee klepstoters die om een of andere reden heet worden en niet smeren. Miischien de kop niet goed schoongemaakt tijdens de revisie? :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.