Pestjeugd.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Pestjeugd.

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    -BlendjuH-
    Deelnemer

Ik stuur je wel een pbtje …

Kunnen we ontopic blijven ;)

Trouwens echt weer Nl dit he …
      Pas actie ondernemen als er wat gebeurt is :swear :swear :swear
      Daar halen we de mensen niet mee terug die hierdoor
      zijn overleden :swear

http://www.nu.nl/politiek/2982938/mogelijk-verplicht-programma-pesten.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

soepkiepe
      Deelnemer

tsja… als het kalf verdronken is..

kimmiej666
        Deelnemer

Ach nu zeggen ze dit in Den Haag om de boel te sussen en vervolgens gaan ze lekker verder alsof er niks gebeurd is.. :swear

-BlendjuH-
          Deelnemer

@kimmiej666 wrote:

Ach nu zeggen ze dit in Den Haag om de boel te sussen en vervolgens gaan ze lekker verder alsof er niks gebeurd is.. :swear

Dat zijn we al gewend ;)

soepkiepe
            Deelnemer

vond dat tv programma wat er op was wel mooi.
              gepest, zo hete dat programma.

daar was bij een paar uitzendingen ook wel heel duidelijk dat de pesters er nog maar weinig van afweten, en meesten zeiden ook wel dat ze het zo nooit bedoeld hadden.
              bij de genen die gepest werden blijft het hun leven lang hangen, en dat is ook echt zo.
              zelf heb ik door dat ik veel gepest ben nog steeds wel eens de neiging om wanneer iemand mij de gek aan steekt te denken dat ze het serieus menen.
              moet wel zeggen toen ik mij zelf er op betrapte dat ik te veel dingen als serieus op vatte ik er wel wat makkelijker in ben geworden.

Nicky_GTS

Ben vroeger op de basisschool veel gepest, op de middelbare heb ik dat toen zelf gedaan, walgelijk eigenlijk. Diegene die dat betrof heeft toen bij de mentor aangeklopt en we moesten met 5 man op het matje komen, terecht.

Mentor heeft ook contact gezocht met m’n ma en daar kreeg ik toen ook een helse donderpreek van. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gedaan, gelukkig niet.

Nu zoveel jaren later, 12, hoor je in 2 maanden tijd dat er jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben zichzelf van dat leven ontnomen hebben. Dat vindt ik dus in en in triest, dat je jarenlang zo’n probleem hebt zonder dat de school, want dat kunnen we wel stellen, niks of weinig doet. Ongelofelijk dat er op scholen dus niemand rondloopt en dit signaleerd, en dan bedoel ik dat niemand ziet wat er in het slachtoffer om gaat. Eigenlijk zou een school psycholoog misschien niet eens zo gek zijn. Want dit soort gevallen worden alleen maar meer en erger. Eerst een gesprek met het slachtoffer en dan een gesprek met de pester en daarna een gesprek samen.

Helaas in deze tijd van bezuinigingen zal zoiets wel onmogelijk zijn.

Ik las trouwens net ook iets over buitenlanders, en dat zijn inderdaad vaak de macho mannetjes die in groepjes graag lopen te zieken, op school, straat, winkelcentrum maak niet uit. Nu heb ik niks tegen buitenlandse mensen die hier een normaal bestaan hebben, er zijn immers ook zat hollanders die “fout” zijn. Maar ik zag vorige week een reactie van zo’n Marokkie op het overlijden van die grensrechter, normen en waarden zijn daar heel maar dan ook heel ver te zoeken. Die zijn niet wat wij van huis uit meekrijgen.

Mocht ik hiermee mensen tegen de borst stuiten, het zei zo

soepkiepe
                Deelnemer

jij bedoeld dat filmpje bij de school of niet?
                  dat ie zegt dat je soms zo kwaad bent dat je niet weet hoe hard je slaat?
                  heb dat filmpje ook gezien.
                  sorry dat ik het zeg, maar van mij mag er een bom op die school :agent
                  “ja ze zitten nu vast en alles gaat weer goed komen” zegt 1 van die kinderen..
                  alles gaat weer goed komen??
                  ik wou hem haast door de monitor heen trekken!!!
                  een familie wat de kerst moet vieren zonder man/vader/broer en wat al niet meer dat noem jij goed komen???

maar over dat pesten he, je zegt al dat ook jij gepest bent, dan weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat het gebeurd op momenten dat de leraren het niet zien.
                  dat maakt het ook wel wat moeilijker.
                  en veel kinderen die gepest worden willen er niet over praten, bang dat ze dan als “pussy”of “mietje” gezien worden.
                  zag laatst ook een filmpje dat een meisje gestompt werd als pesterij.
                  toen ik dat zag had ik echt zoiets van.. ik hoop dat zei jullie allemaal stuk voor stuk, 1 voor 1 terug pakt.

weet je dat ene filmpje misschien?
                  zo kereltje die verstandelijk een beetje achter loopt, word ook gepest door iemand een kop kleiner dan hem.
                  dat ventje wat gepest word grijpt hem op en gooit hem zo vlak op de grond neer.
                  zulke filmpjes kan ik smakelijk om lachen..
                  dat de gene die gepest word ff keihard “wraak” neemt!

Nicky_GTS

Klopt inderdaad dat is dat ene filmpje op die school in A’dam, ja daar mag je gerust een b o m op gooien. Tuig is nog zacht uitgedrukt.

Dat laatste filmpje heb ik niet gezien, maar dat is wel de sweet revenge haha.

Klopt inderdaad wel dat dit vaak gebeurd buiten het zicht van leraren e.d. maar je kunt aan gedrag van personen al vaak zien hoe laat de klok slaat, en dat bedoel ik dus, als een school een psycholoog heeft lopen is het denk ik sneller te signaleren dat iemand gepest wordt dan dat er leraren in de pauze toezicht moeten gaan houden. Die willen liever hun bammetje in de kantine doen.

soepkiepe
                    Deelnemer

ik dacht dat de jongen iets achter liep, dat had ik fout.
                      hij is alleen iets dikker dan de rest.

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Dikke-Jongen-neemt-Wraak/m1gz130fmx3o” onclick=”window.open(this.href);return false;

Nicky_GTS

Hahaha, ja dit is humor, die pakt dat ventje zo op en hoppa leg daar maar die vuile etter :thumb

Anoniem

Heb’t 1 jaartje op school ook nogal kut gehad, maar gelukkig niet zo erg als jullie.
                          Docenten doen niks, ze zeggen gewoon niet naar luisteren en je weet zelf beter.
                          Als ze hele dagen lopen te kutten raak je dat snel, heel snel beu.

‘t schooljaar daarop was de klas veranderd en gelijk een grote bek terug gegeven als ze wat zeiden en gelukkig nooit meer last van gehad :)

kimmiej666
                          Deelnemer

@Nicky_GTS wrote:

Klopt inderdaad wel dat dit vaak gebeurd buiten het zicht van leraren e.d. maar je kunt aan gedrag van personen al vaak zien hoe laat de klok slaat, en dat bedoel ik dus, als een school een psycholoog heeft lopen is het denk ik sneller te signaleren dat iemand gepest wordt dan dat er leraren in de pauze toezicht moeten gaan houden. Die willen liever hun bammetje in de kantine doen.

School vertrouwenspersonen en psychologen waren en 10 jaar geleden toen ik op het middelbaar zat er al.

Ook weleens bij een vertrouwenspersoon gezeten en ook bij schoolspych…
                            Eerste opmerking: Lucht alles maar, maar onthoud, we kunnen je aanhoren, maar niks voor je oplossen..

Heb je ook geen ene drol aan aan die lui! :fy1

Nicky_GTS

Ow als ze al zo beginnen dan hoef je inderdaad net zo goed niet te gaan

kimmiej666
                              Deelnemer

Nee idd Nicky..

En ergste is dat het gewoon nog hun intro tekst is ook en dan vinden ze het gek dat je direct omdraait en weer weg loopt..

Tegen zulke lui wil je dan ook niet meer je verhaal doen.

We hebben puntje bij paaltje eigenlijk zat instanties, maar iets doen ho maar..
                                En dat moet gewoon veranderen, niet alleen luisteren, maar actie ondernemen, meteen erbovenop!

Rooie Richie
                                Deelnemer

Op de basisschool ben ik ook zwaar getreiterd. gewoon 5 jaar een hel. De pesters lopen nu nog een blokje om voor me en verschijnen nooit op een reunie. Ik heb de organisatoren wel duidelijk gemaakt, dat als die bepaalde figuren zouden komen, dat ik ze niet warm onthaal. De middelbare school (LTS) had ik me groepje wel gevonden. We treiterde niet en werden niet getreiterd. Het zat hem denk ik in de lange haren, leren jassen en spijkerbanden…..

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.