Pestjeugd.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Pestjeugd.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253542
    egje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2008

      Hier wordt ik dus kotsmisselijk van. Stukjes uit een artikel van het AD:

      Citaat

      Een 14-jarige Friese scholier mag niet meer terug naar zijn oude havoklas omdat hij te emotioneel zou hebben gereageerd op klasgenoten die hem voortdurend treiterden met de dood van zijn beste vriendje Michi (12). Die stierf vorig jaar na een verkeersongeluk in zijn armen.
      Dat meldt de krant Metro.
      (…)
      Roy, die op de basisschool al om zijn huidskleur was gepest was blij dat dit op de havo een stuk minder was. Maar na het ongeluk sloeg de stemming om. Klasgenootjes zouden zelfs in aanwezigheid van hun leraar toneelstukjes hebben opgvoerd, waarbij ze de doodsstrijd van Michi nabootsten. Roy’s reactie (‘godverdomme, kap hier mee!’) betekende zijn onmiddellijke verwijdering uit de klas en zette een slepend conflict in gang.

      Een link naar het hele artikel:

      http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3351400/2012/11/21/Pestdrama-Leeuwarden-na-dood-vriend.dhtml” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Wat een idioten daar. Er zouden er een paar bij het bestuur en de gemeente onmiddelllijk ontslagen moeten worden…

      #18083197
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Deze kwam een maand geleden ook al een keertje voorbij.

        Diep triest ook van die leraar.

        Als een goede vriend in je armen sterft laat dat je nooit meer los.

        maar ben bang dat we ook nu niet het hele verhaal kennen

        Theun

        #18083198
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          niet normaal joh!
          ik vind die reactie van dat ventje haast nog lief!
          ik denk dat ik zelf een beetje een andere reactie zal hebben als ze op zo manier mij denken de gek aan te moeten steken :agent

          #18083199
          Juhroen
            Lid sinds:
            10 December 2011

            Is inderdaad een maand terug op hart van NL geweest.
            Vond het een heel erg vreemd verhaal.
            Maar voor wat wij te horen krijgen is het diep triest.
            Ook de school kon alleen in een slappe brief reageren.

            #18083200
            Illusionx11
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 September 2012

              Ik zit dagelijks nog op school, en ik zie het hier ook gebeuren, en wil ik niet racistisch zijn, maar het is 9/10 het buitenlandse volk die lopen te pesten met groepjes etc etc, je weet hoe dat gaat,
              En als die gene die word gepest iets terug wil doen word die gene geschorst omdat deze geweld heeft gebruikt, waar gaat de wereld deze dagen naar toe? niemand heeft normen en waarden meer tegenwoordig….

              #18083201
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                hoorde net op de radio, een meisje in meppel voor de trein gesprongen.
                word een onderzoek ingesteld omdat zei op haar afscheidsbriefje wat namen had gezet van de mensen die haar besten.

                en dat was een paar weken terug dus ook al ergens gebeurd dat er om die reden voor de trein is gestapt.

                ik ben eerder ook heel veel gepest, k moet eerlijk zeggen dat je dat je leven lang wel bij blijft.
                maar zulk soort dingen heb ik nog nooit in mijn hoofd gehaald.

                en dan heb je zo fijne school, ben naar de leerling decaan gewest, komt in de klas een preek in de klas houden van een half uur over hoe vaak er zelfmoord word gepleegd door dat soort dingen.
                ze loopt de klas uit, deur is krap aan dicht, en ze begonnen net zo hard weer..
                op zo manier had ik dus ook geen zin meer om de leraren er van op de hoogte te stellen :hmmz

                mag hopen dat ze er nu eens anders mee om gaan;)

                #18083202
                Juhroen
                  Lid sinds:
                  10 December 2011

                  Weinig kans. Dit soort dingen gebeuren zo vaak. En het lijkt of ze er weinig grip op kunnen krijgen. Jammer dat er pas verandering komt als het al te laat is.

                  #18083203
                  Gastra3
                    Lid sinds:
                    18 April 2012

                    Bom erop.
                    Zo’n school verdiend het niet om de naam school te dragen.

                    In en in triest dit. :???:

                    #18083204
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      ze moeten die mensen die pesten echt goed aan pakken.
                      maar ja wat krijg je dan?
                      dan is de gene die gepest word buiten de schooltijden de lul ;)

                      #18083205
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        Ik had toch eens een goed gesprek gehad met die leraar
                        als mijn kind met dit verhaal thuiskwam
                        en wel onder 4 ogen ;)

                        #18083206
                        wimpell
                          Lid sinds:
                          15 November 2007

                          Een 15-jarige scholiere uit Staphorst heeft dinsdagochtend voor de ogen van klasgenoten een einde aan haar leven gemaakt. Dat meldt dagblad De Stentor.

                          De krant schrijft dat het meisje op weg van huis naar school bij een spoorwegovergang voor de trein sprong, vlak voordat de school zou beginnen. Pesten zou mogelijk de oorzaak zijn van haar wanhoopsdaad. Het meisje was vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel.
                          Die school heeft een stiltecentrum ingericht. Directeur Weide van de school heeft aan RTV Drenthe gezegd dat de school onderzoekt of er een verband is met eventueel pesten. Ze zou een brief hebben achtergelaten, waarin ze kinderen die haar zouden hebben gepest bij naam noemt.
                          Het drama roept herinneringen op aan de zelfdoding van Tim Ribberink uit Tilligte die zich anderhalve maand geleden van het leven beroofde. Zijn ouders zetten een rouwadvertentie om aandacht te vragen voor het pesten.



                          is deze week weer gebeurd..
                          die mensen die dit persoon hebben gepest wil ik wel ff een stoot voor hun kop geven

                          #18083207
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            klopt, die bedoel ik ja.

                            erg eigenlijk dat zoiets gebeurd!

                            #18083208
                            wimpell
                              Lid sinds:
                              15 November 2007

                              ja dat dat nog kan ik Nederland waar alles zo goed geregeld lijkt.

                              #18083209
                              kimmiej666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 March 2008

                                Tis gewoon niet normaal dat pesten!

                                Ben zelf ook heel lang gepest, het blijft je goed bij..
                                Mijn moeder zat wekelijks op school beklag te doen en niemand deed er iets aan, leraren stonden erbij en keken ernaar.
                                (Leraren snapten ook niet dat ik uiteindelijk verzuimpercentages van 70% had :puke )

                                Als je daarnaast nog eens niemand hebt die je kan helpen/bijstaan snap ik wel dat sommigen dit als uitweg zien.
                                Ik moest altijd een drukke weg oversteken en heb me vaak afgevraagd als ik voor een auto zou springen of circa 60km/u hard genoeg zou zijn.
                                En ook andere opties bedacht en bijna uitgevoerd, dus ik kan me er zeker in inleven wat zulke mensen wel door het hoofd moet gaan.

                                Enige geluk dat ik heb gehad was dat ik m’n ouders en me broertje om me heen had, waardoor ik nooit het lef heb gehad om ze “achter” te laten.
                                Voordeel was, heb het geslikt en verdragen en krijg uiteindelijk een leraar die echt heel slecht tegen pester kon en hebben dus geregeld een schorsing gehad.
                                Daarna wilden ze allemaal “vriendjes” zijn :swear

                                En school maar raar vinden dat een meisje op jongens in begon te meppen :hmmz

                                #18083210
                                Juhroen
                                  Lid sinds:
                                  10 December 2011

                                  En ik denk dat er naast jou nog veel meer zijn of zijn geweest die op het randje gezeten hebben.
                                  Maar de grote vraag blijft, wat kun je aan het pesten doen? Het is altijd een ja nee strijd of iemand
                                  pest of niet.

                                  #18083211
                                  kimmiej666
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 March 2008

                                    Ja idd, maar het wordt vanuit instanties en alles gewoon te simpel mee omgegaan, alsof het niks voorstelt.

                                    Denk dat er daar eens begonnen moet worden met de ernst inzien en het lef hebben om te eerlijk te zeggen: ja, we hebben niet geluisterd.

                                    #18083212
                                    nova….
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ben zelf ook is gepest.. maar ben er over een gekomen!

                                      Kijk wat ik ook hoorde op tv dat het meisje weinig vrienden had (beetje terug getrokken bestaan)… en geen uitweg meer zag!
                                      Maar ik kijk ook is in de richting van de ouders, die moeten is weten of er iets speelt inside haar…. kwestie van veel praten maar als dat niet gebeurd dan is het einde helaas zoek.

                                      Als een klasgenootje voor je ogen springt.. dat beeld staat in je geheugen gegrift.. en dat valt niet meer te wissen :thumbdown

                                      Sterkte!

                                      #18083213
                                      iquick
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2011

                                        Tja wie is er niet gepest, herinner me goed dat ik op de middelbare school een gozer zo een mep had verkocht dat hij twee dagen niet naar school kwam. Was de enige buitenlaner in de klas. Heb een hekel aan pester en pak ze ook eens hard aan. Ze moeten eens leren hoe ze hun kind normaal moeten opvoeden. Alles begint bij opvoeding. Ouders moeten strenger zijn.

                                        #18083214
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          opvoeding heeft er wel een rol in ja.
                                          en ik denk dat wanneer ik wat meer van me had afgeslagen (letterlijk dus) dat het ook wel minder was geworden.
                                          maar niet iedereen durft dat, vooral niet als er 1 persoon door een stuk of 10 gepest word, zoals bij mij dus ;)

                                          maar wanneer mijn kids gepest worden, en de leraren en zo doen er weinig aan of het veranderd niet mogen ze van mij ook gerust even goed van zich afmeppen ;)

                                          #18083216
                                          vectra208v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 January 2006

                                            @soepkiepe wrote:

                                            opvoeding heeft er wel een rol in ja.
                                            en ik denk dat wanneer ik wat meer van me had afgeslagen (letterlijk dus) dat het ook wel minder was geworden.
                                            maar niet iedereen durft dat, vooral niet als er 1 persoon door een stuk of 10 gepest word, zoals bij mij dus ;)

                                            maar wanneer mijn kids gepest worden, en de leraren en zo doen er weinig aan of het veranderd niet mogen ze van mij ook gerust even goed van zich afmeppen ;)

                                            Ik herken mij erg goed in dit stukje (10 tegen 1).

                                            Ben zelf ook bijna elke dag wel gepest en geslagen op de middelbare school maar het laatste jaar ging er bij mij een knop om :swear wat ook niet gewardeerd werd door de directie.
                                            na veel gesprekken met leerraren en directie is de directie toch gaan inzien dat mijn acties terecht waren.

                                            met mijn vervolg opleiding (KMBO) was ook een “clubje” die dacht mij het leven op school weer zuur te maken maar dat was snel afgelopen na mijn reactie op de desbetreffende persoon die elke keer aan mijn tas zat te trekken als ik de trap op liep (bedenk zelf mijn reactie maar).

                                            daarnaast was mijn jeugd thuis ook niet wat je iemand toewenst en was daarom ook bijna nooit thuis of zat op mijn slaapkamer met de deur soms gebaricadeerd.

                                            Al met al alle reden om er mee te stoppen.

                                            gelukkig Had ik op dat moment ook een hele goede kammerraad waar ik alles mee kon delen en ook goed me kon praten en waar ik altijd terecht kon als het te veel werd.
                                            ik ben in die jaren Erg hard geworden en ben nu wie ik en.

                                            Dat bericht over dat meisje uit Meppel heb ik vandaag toevallig ook gelezen en werd gewoon weer bloed link toen ik het las.
                                            PESTERS MOETEN GEWOON KEIHARD AANGEPAKT WORDEN EN EN ZOALS HET NU AFGELOPEN IS MET DAT MEISJE DOOD DOOR SCHULD MOET WORDEN OPGELEGT.

                                            VIND HET WEER DIEP TRIEST DAT ZE HET ZOVER LATEN KOMEN OP SCHOLEN.

                                            EN DE OUDERS VAN DIE PESTERS MOETN ZICH DOOD SCHAMEN VOOR HUN KINDEREN DIE DIT VEROORZAKEN.

                                            WENS DE FAMILIE EN VRIENDEN ONTZETTEND VEEL STERKTE BIJ DIT ZWARE VERLIES.

                                            #18083217
                                            soepkiepe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2010

                                              hmm heb het nog niet eens over mijn jeugd gehad verder ;)
                                              maar laat ik zeggen dat ik vanaf me 13e al niet meer thuis woon en nu geen contact meer heb met de kant van mijn familie, zegt denk ik meer dan genoeg ;)

                                              in jou stukje staat dus ook weer dingen wat vergelijkbaar met mij was ;)
                                              toen ik er achter kwam dat het naar de leraren en zelf hoger gaan geen zin had, en thuis er ook niet veel aan gedaan werd, dan ongeveer enkel maar de opmerkingen dat ik me het maar niet aan moest trekken..
                                              grootste gedeelte van de week zit je op school, maar je moet je er maar niet te veel van aan trekken.. jaja..

                                              ik ben daar door iedereen een grote bek gaan geven, zowel de leraren en de leerlingen en de mensen daar boven de leraren.
                                              dat vonden ze allemaal best raar, wat ik weer raar vond ;)

                                              al met al hebben hun toen besloten dat ik maar niet weer hoefde te komen ;)
                                              TOEN vond ik het niet erg om op me 13e niet meer naar school te gaan…
                                              nu achteraf als je volwassen bent denk je van “had ik het maar af gemaakt”

                                              #18083218
                                              -BlendjuH-
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 April 2008

                                                Goh best wel veel mensen hier die gepest zijn :sleeping
                                                Daarom had ik toen ook een hele goeie reden om met me vader te gaan werken op
                                                me 12e …
                                                Was ik ook van al die pesterijen af op school dan …
                                                Thuis ging het gewoon door …
                                                Waren degene die mij op school pesten
                                                en dus voor me deur verder gingen :swear

                                                Ik ben daar wel hard door geworden en heb voor bepaalde
                                                dingen totaal geen emoties meer …
                                                Zowel mijn halfbroer en moeder hebben mijn jeugd
                                                ook verneukt en was zelfs blij dat ze dood waren :jerry

                                                Dit alles doet mijn wel beseffen dat ik mijn dochter dit niet gun en
                                                haar leven anders moet dan de mijne en daarom ook zorg dat zij dit niet mee maakt …
                                                Zodra zij gepest gaat worden op school , dan krijgen ze gelijk mij op hun dak …
                                                Werkt dit niet dan ga ik naar de ouders van deze kids …
                                                Werkt dat niet dan word t helaas eigen rechter spelen …
                                                Ondanks dat dit niet mag … maar stelen mag ook niet :jerry

                                                #18083219
                                                soepkiepe
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 August 2010

                                                  valt mij wel op dat de gepeste mensen veel dingen het zelfde denken en “zijn”

                                                  hier zit er namelijk nog 1 die door al die dingen heel hard is geworden.
                                                  mijn vriendin kon daar in het begin ook heel slecht tegen.
                                                  me moeder woont namelijk een straat achter mij, kom er ook elke dag door de straat, in het begin wou i er nooit langs, had geen zin om hun aleen maar te zien, nu boeit me dat niet zo meer.
                                                  me vriendin vroeg me wel eens, wat nou als ze hier in de straat word aan gereden?
                                                  mijn antwoord was: dan loop ik heen om te kijken als ze haar wel goed hebben aangerden, anders doe ik het nog ff beter.
                                                  keek ze raar van op.
                                                  tsja, maar zei is wel 1 van de hoofdoorzaken van hoe mijn jeugd is verlopen.

                                                  en net als hier boven..
                                                  mijn kids gun ik zoiets dus echt niet, en gaat ook zeker niet gebeuren!!

                                                  #18083220
                                                  -BlendjuH-
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 April 2008

                                                    Ik werd toen een paar jaar geleden gebeld door de gemeente DH of ik naar me broer wou …
                                                    Op ze begrafenis … heb gelijk gezegd dat ik wel wat beters te doen had :D
                                                    Wel tegen me baas gezegd en toen kreeg ik een vrije betaalde dag …
                                                    Ik ben toen lekker met me vrouw en dochter een daggie uit gegaan :jerry

                                                    Zelfde verhaal met me moeder …
                                                    Of ik er bij wou zijn …
                                                    Gezegd nee dank je …
                                                    Wel gevraagd of hij t zeker wist dat zij het was :D

                                                    Nog geen maand later een rekening van ruim 20000,- vanwege schulden …
                                                    Die moest ik maar even gaan betalen :hmmz

                                                    Al gelijk gezegd dat ik hier geen zin in had en
                                                    toen maar even naar de rechtbank gegaan en akte van werping
                                                    aan gevraagd en ook gelijk voor me dochter van 7 …
                                                    Anders zouden ze bij haar het geld weg halen :swear

                                                    #18083221
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      uhhh, nu je het daar zo over hebt, hoe werkt dat dan?
                                                      aangezien ik ook de oudste ben en weet dat zei schulden heeft..

                                                      damnzz wat gaan we opeens offtopic haha

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.