Peilstokhouder 18s op C20let.

Forumindex Forums Modellen Manta Peilstokhouder 18s op C20let.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268051
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Even een vraagje!

      Ik lees overal dat jullie gebruik maken van een peilstok + houder van de manta 18s, bij ombouw van een c20xe/c20let in een Manta.
      Nu had ik beide peilstokhouders gisteren naast elkaar liggen, en viel me op dat de diameter van de carterontluchtingspijp van een c20let houder 2x zo breed is.

      M.A.W, wanneer ik mijn 18s peilstok houder op mijn c20let monteer, kunnen mijn carterdampen dan nog fatsoenlijk naar de kop, of heb ik binnen een paar 1000km mijn keerringen eruit liggen?

      Ben benieuwd naar de antwoorden :thumb

      #18252525
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        In mijn beleving gaat het om het oliepeil t.o.v. de draaiende delen van het krukas (correct me if i am wrong) Dat is (bij mij) de reden dat ik de gewone peilstol gebruik met het 1.8s manta carter.

        #18252526
        Emiel-Manta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2007

          Zeker waar, maar dan klopt je min/max aanduiding nu dus niet meer.. :hmmz
          Met de c20xe/let stok & houder zit je min/max aanduiding veel dieper als bij een 18s.

          #18252527
          Noordpoolgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 March 2009

            de pijlstokhouder van de orginele c20xe c20let 3 cm naar beneden drukken zo kom je op de juiste pijlstoklengte !

            Zo heb ik het bij mijn 2.0 16v gedaan tenminste.
            Gebruik je dus de 1.8s pijlstok met aangepaste pijlstokhouder. :thumb

            #18252528
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @Noordpoolgsi wrote:

              de pijlstokhouder van de orginele c20xe c20let 3 cm naar beneden drukken zo kom je op de juiste pijlstoklengte !

              Zo heb ik het bij mijn 2.0 16v gedaan tenminste.
              Gebruik je dus de 1.8s pijlstok met aangepaste pijlstokhouder. :thumb

              Dus als ik het goed begrijp staat mijn oliepijl (standaard pijlstokhouder + c20xe pijlstok) 3cm te hoog?

              #18252529
              Noordpoolgsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 March 2009

                Geen idee

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.