Pech.. vermogen weg X18XE1?

Forumindex Forums Modellen Astra Pech.. vermogen weg X18XE1?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250006
    Jazz.
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Zoals jullie het misschien niet helemaal ontgaan zijn, kachel ik flink door met de G. De tellert staat na 15 maanden 40K verder en is inmiddels de 3 ton gepasseerd. Tot nog toe zonder ernstige problemen, ik heb bij ca. 290K de verdamper laten reviseren omdat ie zo lek was als een vergiet. Hierdoor liep de auto beroerd op gas en zat er geen gang in. Hele LPG systeem is daarnaast gechecked en schoongemaakt. 20K geleden een beurtje met nieuwe bougies laten uitvoeren.

      Wel nu.. De auto stotterde een paar duizend km geleden als een malle en ook het vermogen liep wat terug. Daarnaast met optrekken of flink gas geven verzoop de auto zowat. Bij een stoplicht of rotonde 0.0 reactie op het gaspendaal tot een bepaald moment en dan schoot de auto ervandoor. Ik dacht aan de LMM maar op benzine is het minder dan LPG.

      Toch eigenwijs blijven rijden en vandaag was het klaar. Hij sloeg over, toen af, toen niet meer aan de praat te krijgen. Ik merkte dat de auto regelmatig niet alle cilinders paraat heeft met name bij optrekken of gasgeven in zijn vrij. Hij loopt met flink schudden en zorgelijke geluiden uit de uitlaat. Zowel op benzine als op LPG. Harder dan 50 gaat ie met wat moeite, maar de snelheid zakt constant terug.

      Ik gok zelf iets met de ontsteking, denk ik hierbij de juiste richting op?

      #18041513
      inactief-lid
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik hoop niet voor je dat de x18xe1 je verlaten heeft, 290K op gas is best wel veel voor zo’n motorblok.,
        je hebt als het goed is een bobine rail, dus als je een goede onsteking fout hebt dan is je hele rail kapot..,
        gebeurt vaak bij dit type blok, mijndes is ook al vervangen bij 100k
        en rare geluiden uit de uitlaat.., bedoel je daarmee ploffen?

        ik hoop dat mijndes het zo lang red ;) 143k op de klok momenteel..

        #18041514
        Blue-Dragon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2006

          Kan ook nog de ECU zijn beste is om hem uit te laten lezen met de tech2 of met de opcom.

          Mocht het de ECU wezen , staat er 1 op marktplaats bekende van het opel- forum Krasy.

          #18041515
          krasy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2010

            klopt indd heb er nog een ecu liggen.

            maar er staat niet bij als je motorlampje brand .
            grote kans dat het inderdaad je bobinerail is.

            zelf ben ik niet zo bekent met het lpg systeem wel weer met de x18xe1.
            weet niet waar je vandaan komt kan hem evt uitlezen voor je

            #18041516
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              Gewoon even uit laten lezen weet je gelijk meer , ik denk dat je een foutcode krijgt ; overslaan gedetecteerd , of cilinder .. Overslaan gedecteerd

              #18041517
              Jazz.
                Lid sinds:
                14 October 2008

                Ik morgen inderdaad even naar de garage, daarnaast even de compressie checken. Ik ben na 3 ton eigenlijk wel benieuwd wat er nog van over is.

                #18041518
                Menno1983
                  Lid sinds:
                  2 June 2012

                  Ik herken de mankementen dit heeft zich bij mijn zwager ook voorgedaan. Conclusie hiervan was de bobinebrug haal hem er even vanaf 6 schroeven en klaar. Kijk elk prikkie ven na of de veren er nog in zitten en of er geen scheuren zijn ontstaan. Dit was bij hem het geval een klein scheurtje en de ellende begon.

                  Succes.

                  #18041519
                  OscaR-16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2009

                    de katalysator kan ook dicht zitten

                    #18041520
                    Jazz.
                      Lid sinds:
                      14 October 2008

                      Conclusie uit de vier-gasmeting is dat de Bobine faalt. Die heb ik samen met de bougies vervangen (was niet helemaal nodig, maar hij lag toch al open en ik had ze al gekocht..)

                      Toen deed ie bijna alles weer, op een klein flauw punt na bij optrekken op LPG. Ik heb het systeem gemeten, eerste trap is goed. De tweede is een boutje van dolgedraaid (vorige eigenaren..) waardoor meten onmogelijk is. Ik kon wel op de gok gaan stellen, maar grote kans dat het probleem erger wordt en dan kan ik niet meer terug. Dit alleen te verhelpen als ik de verdeler vervangen of reviseer. Daar heb ik eigenlijk niet zo’n trek in en neem de klacht voor lief.

                      Bobine was niet echt goedkoop, maar aangezien ze vaker de geest geven wilde ik niet gokken op een sloop exemplaar.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.