Pech dag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Pech dag

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215478
    JanW75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2008

      Nou dat heb ik weer vandaag.

      Gingen met vrouw en dochter naar Burgers Zoo.

      Kom bij de auto en zeg tegen mijn vrouw hmm even bandenspanning controleren.

      Blijk ik een schroef in mijn band te hebben, nou ik meteen reserve wiel erop, en gaan met die banaan.

      Vervolgens naar Burgers Zoo, parkeer plaatsen lagen daar vol sneeuw, dus bij het weggaan veeel moeite moeten doen om van mijn plek af te komen.

      Vervolgens ben ik bijna thuis begint het VOD-lampje te branden.
      Dus ik stoppen, motor uit en opnieuw starten, jippie lampje uit.

      Maar helaas even later weer aan, verder niets te merken.

      Dus d.m.v. de paperclip methode maar even uitgelezen.

      0335 krukas sensor (mag geloof ik omdat de motor niet draait)
      0400 en 1405 allebei EGR, die ik net een week of 2-3 afgedopt heb, dus dat zal ik maar weer ongedaan maken.

      Nou dat was me het dagje wel weer.

      #17577179
      PAASHAAS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2004

        Nou Jan, het zit je niet mee vandaag….
        Is dit je eerste storing sinds het afdoppen ?
        Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen om het bij de station te doen, maar bij de VOD hier raden ze het af voor de 1600 16v motoren….

        #17577180
        JanW75
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2008

          Yep eerste storing sinds het afdoppen.

          Het vreemde is wel dat ik vaak hoor dat de X16XEL-II een EGR heeft die naar buiten toe opent, maar die van mij opent naar binnen toe.

          Morgen maar even de oude pakking terug zetten en kijken wat er dan gebeurt

          #17577181
          sjouke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 September 2006

            idd gaat lekker vandaag dus … nou ja dan alles maar in 1x toch? :D …

            en tsja misschien een verkeerd plaatje er tussen? laat hem anders eens uitlezen door een VOD (of iets dergelijks) om er precies achter te komen wat het is …

            #17577182
            JanW75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2008

              euh wat zal die er meer uit kunnen halen dan dat ik zelf al heb gedaan??

              #17577183
              sjouke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 September 2006

                geen idee … misschien heb je wat gemist … ik vindt persoonlijk die paperclip methode niet 100% (of ik heb het niet goed gedaan) … + je bent dan ook meteen bij een monteur jah … die weet wellicht wat je moet doen ipv dat je meteen weer je hele motor ruimte moet demonteren ? … nou ja dat is wat ik had gedaan zeker weten voor je er een sleutel op zet

                #17577184
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door PAASHAAS
                  Nou Jan, het zit je niet mee vandaag….
                  Is dit je eerste storing sinds het afdoppen ?
                  Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen om het bij de station te doen, maar bij de VOD hier raden ze het af voor de 1600 16v motoren….

                  De mijne heb ik 2 weken geleden ook afgedopt, van een 1600 16v gaat naar binnen dus kan een complete dichte pakking tussen. Heb tot nu toe nog geen storing. Ik hou je wel op de hoogte:P

                  #17577185
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Jan, dat deze storing op de EGR geeft na afdoppen is volkomen normaal.

                    alleen storing P1405 hoort hij dan niet te geven.

                    ik heb een gelijke motor afgedopt (X16XE) zelfde motormanagement.

                    Deze geeft af en toe storing P0400 stroming EGR, omdat deze afgedopt is..

                    p1405 is de storing controle werking EGR, verkeerde waarden, kan het zijn dat de EGR niet gereinigd is tijdens afdoppen en deze kleeft, en dus open blijft staan??

                    Willem

                    #17577186
                    JanW75
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2008

                      Zou maar zo kunnen Willem, ik heb hem inderdaad niet gereinigd omdat ik er zo 123 geen zooi aan zag zitten.

                      Vandaag haal ik hem er ff af en zal eens kijken of hij smerig is.

                      Is de EGR klep nog te testen door er gewoon 12V op te zetten?


                      @Sjouke
                      : Ik heb een 2e type X16XEL dus ik hoef alleen de motor cover te verwijderen om bij de EGR klep te komen.

                      #17577187
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        Ik heb een x16xel en dat is type 1 met die grote lucht inlaat er op .
                        het is een Vectra B1 1998 en ik heb ook de EGR afgedopt.in juni dit jaar dus heb nu zo,n 6 maanden daar mee gereden ,het is wel het orginele plaatje van DE VOD MET EEN GAT e 11,95 inkl btw . EN DE EGR HEEL GOED GEREINIGD INKL DE POORTEN .

                        nu heb ik absoluut geen lampje wat constand verveeld echter een keer aangesprongen in een lange afdaling( LOSSE AUTO MET DIK 170KM ) op de duitse autobaan bij gas los laten en af te remmen op de motor toen sprong hij spontaan aan,na herstarten niet meer aangesprongen.

                        echter het probleem waar voor ik hem heb afgedopt is nog niet helemaal weg bokken/onrust bij lage snelheid beetje gas en het is over,ook vervangen in overleg Hoofdman WIM v6 de stappen motor en dat zwarte ding aan de zijkant bij de gasklep/ bougie,s en kabels nieuw,maar blijft bokken ook de vrije slag van de gaskabel nagezien zodat deze niet de boosdoener is .en het rare is als de caravan er achter hangt 1100kg heeft hij geen problemen moet ie werken .

                        ????????????????? ik zoek eigenlijk maar niet verder hij loopt helemaal nieuw mooi rond vebruikt zo bij gemiddeld gebruik 1 op 14 dus zeg het maar km stand 130.000km .DUS WIE NOG EEN IDEE HEEFT ??? IK HOOR HET GRAAG

                        Bert

                        #17577188
                        sjouke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 September 2006

                          @ jan: oowww mijn fout dan sowwy :P

                          #17577189
                          JanW75
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2008

                            Geeft niet, de dealer komt ook altijd met beschrijvingen en onderdelen voor het eerste type.

                            En inmiddels heb ik de oude pakking al terug gezet en de EGR klep gecontroleerd maar de klep zelf beweegt volledig vrij dus die hapert in ieder geval niet, dus we zullen gewoon moeten afwachten of de melding terug komt.

                            #17577190
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              origineel gepost door wim-v6
                              Jan, dat deze storing op de EGR geeft na afdoppen is volkomen normaal.

                              alleen storing P1405 hoort hij dan niet te geven.

                              ik heb een gelijke motor afgedopt (X16XE) zelfde motormanagement.

                              Deze geeft af en toe storing P0400 stroming EGR, omdat deze afgedopt is..

                              p1405 is de storing controle werking EGR, verkeerde waarden, kan het zijn dat de EGR niet gereinigd is tijdens afdoppen en deze kleeft, en dus open blijft staan??

                              Willem

                              Dus storing P0400 is helemaal niet erg?

                              #17577191
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                P0400 is zelfs normaal als je met een X16XEL met afgedopte EGR rijdt.

                                @ Jan W75: jij hebt dan wel een pakking met 1 gat erin mag ik hopen??

                                anders verklaart dat de storing p1405

                                EGR beweegt namelijk naar buiten bij de X16XEL-II motor

                                Willem

                                #17577192
                                elektronicanet
                                  Lid sinds:
                                  6 February 2010

                                  Ik heb ook een X16XEL-II, maar de klep opent bij mij toch echt naar binnen toe (je kan ‘m met een schroevendraaier bijna 1cm naar binnen duwen, en dan veert hij terug). Ik heb er een metalen plaatje tussen gemaakt en merkte dat de auto veel beter op het gaspedaal reageert. Maar ook ik kreeg 2 dagen later P0400 en P1405. Vreemd, omdat de klep nog gewoon zou moeten werken zoals voorheen, ik heb nooit eerder storingen op de EGR gehad maar heb vergelijkbare problemen als Famempeters, hij bokt/stoot soms rond de 2000-2500 rpm. Helaas niet helemaal opgelost nu de EGR dicht is, maar hij rijdt wél merkbaar beter.

                                  Ik kan wel één gat boren in het plaatje, maar vraag me af of dat helpt omdat hij naar binnen opent, iemand die dat heeft geprobeerd?

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.