Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Pech dag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2009 om 19:17 #17215478
Nou dat heb ik weer vandaag.
Gingen met vrouw en dochter naar Burgers Zoo.
Kom bij de auto en zeg tegen mijn vrouw hmm even bandenspanning controleren.
Blijk ik een schroef in mijn band te hebben, nou ik meteen reserve wiel erop, en gaan met die banaan.
Vervolgens naar Burgers Zoo, parkeer plaatsen lagen daar vol sneeuw, dus bij het weggaan veeel moeite moeten doen om van mijn plek af te komen.
Vervolgens ben ik bijna thuis begint het VOD-lampje te branden.
Dus ik stoppen, motor uit en opnieuw starten, jippie lampje uit.Maar helaas even later weer aan, verder niets te merken.
Dus d.m.v. de paperclip methode maar even uitgelezen.
0335 krukas sensor (mag geloof ik omdat de motor niet draait)
0400 en 1405 allebei EGR, die ik net een week of 2-3 afgedopt heb, dus dat zal ik maar weer ongedaan maken.Nou dat was me het dagje wel weer.
26 december 2009 om 19:21 #17577179Nou Jan, het zit je niet mee vandaag….
Is dit je eerste storing sinds het afdoppen ?
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen om het bij de station te doen, maar bij de VOD hier raden ze het af voor de 1600 16v motoren….26 december 2009 om 19:22 #17577180Yep eerste storing sinds het afdoppen.
Het vreemde is wel dat ik vaak hoor dat de X16XEL-II een EGR heeft die naar buiten toe opent, maar die van mij opent naar binnen toe.
Morgen maar even de oude pakking terug zetten en kijken wat er dan gebeurt
26 december 2009 om 19:23 #17577181idd gaat lekker vandaag dus … nou ja dan alles maar in 1x toch? :D …
en tsja misschien een verkeerd plaatje er tussen? laat hem anders eens uitlezen door een VOD (of iets dergelijks) om er precies achter te komen wat het is …
26 december 2009 om 19:49 #17577182euh wat zal die er meer uit kunnen halen dan dat ik zelf al heb gedaan??
26 december 2009 om 19:55 #17577183geen idee … misschien heb je wat gemist … ik vindt persoonlijk die paperclip methode niet 100% (of ik heb het niet goed gedaan) … + je bent dan ook meteen bij een monteur jah … die weet wellicht wat je moet doen ipv dat je meteen weer je hele motor ruimte moet demonteren ? … nou ja dat is wat ik had gedaan zeker weten voor je er een sleutel op zet
26 december 2009 om 20:04 #17577184AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door PAASHAAS
Nou Jan, het zit je niet mee vandaag….
Is dit je eerste storing sinds het afdoppen ?
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen om het bij de station te doen, maar bij de VOD hier raden ze het af voor de 1600 16v motoren….De mijne heb ik 2 weken geleden ook afgedopt, van een 1600 16v gaat naar binnen dus kan een complete dichte pakking tussen. Heb tot nu toe nog geen storing. Ik hou je wel op de hoogte:P
26 december 2009 om 20:48 #17577185Jan, dat deze storing op de EGR geeft na afdoppen is volkomen normaal.
alleen storing P1405 hoort hij dan niet te geven.
ik heb een gelijke motor afgedopt (X16XE) zelfde motormanagement.
Deze geeft af en toe storing P0400 stroming EGR, omdat deze afgedopt is..
p1405 is de storing controle werking EGR, verkeerde waarden, kan het zijn dat de EGR niet gereinigd is tijdens afdoppen en deze kleeft, en dus open blijft staan??
Willem
27 december 2009 om 07:02 #17577186Zou maar zo kunnen Willem, ik heb hem inderdaad niet gereinigd omdat ik er zo 123 geen zooi aan zag zitten.
Vandaag haal ik hem er ff af en zal eens kijken of hij smerig is.
Is de EGR klep nog te testen door er gewoon 12V op te zetten?
@Sjouke: Ik heb een 2e type X16XEL dus ik hoef alleen de motor cover te verwijderen om bij de EGR klep te komen.27 december 2009 om 09:28 #17577187Ik heb een x16xel en dat is type 1 met die grote lucht inlaat er op .
het is een Vectra B1 1998 en ik heb ook de EGR afgedopt.in juni dit jaar dus heb nu zo,n 6 maanden daar mee gereden ,het is wel het orginele plaatje van DE VOD MET EEN GAT e 11,95 inkl btw . EN DE EGR HEEL GOED GEREINIGD INKL DE POORTEN .nu heb ik absoluut geen lampje wat constand verveeld echter een keer aangesprongen in een lange afdaling( LOSSE AUTO MET DIK 170KM ) op de duitse autobaan bij gas los laten en af te remmen op de motor toen sprong hij spontaan aan,na herstarten niet meer aangesprongen.
echter het probleem waar voor ik hem heb afgedopt is nog niet helemaal weg bokken/onrust bij lage snelheid beetje gas en het is over,ook vervangen in overleg Hoofdman WIM v6 de stappen motor en dat zwarte ding aan de zijkant bij de gasklep/ bougie,s en kabels nieuw,maar blijft bokken ook de vrije slag van de gaskabel nagezien zodat deze niet de boosdoener is .en het rare is als de caravan er achter hangt 1100kg heeft hij geen problemen moet ie werken .
????????????????? ik zoek eigenlijk maar niet verder hij loopt helemaal nieuw mooi rond vebruikt zo bij gemiddeld gebruik 1 op 14 dus zeg het maar km stand 130.000km .DUS WIE NOG EEN IDEE HEEFT ??? IK HOOR HET GRAAG
Bert
27 december 2009 om 11:57 #17577188@ jan: oowww mijn fout dan sowwy :P
27 december 2009 om 12:05 #17577189Geeft niet, de dealer komt ook altijd met beschrijvingen en onderdelen voor het eerste type.
En inmiddels heb ik de oude pakking al terug gezet en de EGR klep gecontroleerd maar de klep zelf beweegt volledig vrij dus die hapert in ieder geval niet, dus we zullen gewoon moeten afwachten of de melding terug komt.
27 december 2009 om 13:20 #17577190AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
Jan, dat deze storing op de EGR geeft na afdoppen is volkomen normaal.alleen storing P1405 hoort hij dan niet te geven.
ik heb een gelijke motor afgedopt (X16XE) zelfde motormanagement.
Deze geeft af en toe storing P0400 stroming EGR, omdat deze afgedopt is..
p1405 is de storing controle werking EGR, verkeerde waarden, kan het zijn dat de EGR niet gereinigd is tijdens afdoppen en deze kleeft, en dus open blijft staan??
Willem
Dus storing P0400 is helemaal niet erg?
27 december 2009 om 14:02 #17577191P0400 is zelfs normaal als je met een X16XEL met afgedopte EGR rijdt.
@ Jan W75: jij hebt dan wel een pakking met 1 gat erin mag ik hopen??
anders verklaart dat de storing p1405
EGR beweegt namelijk naar buiten bij de X16XEL-II motor
Willem
7 april 2010 om 07:04 #17577192Ik heb ook een X16XEL-II, maar de klep opent bij mij toch echt naar binnen toe (je kan ‘m met een schroevendraaier bijna 1cm naar binnen duwen, en dan veert hij terug). Ik heb er een metalen plaatje tussen gemaakt en merkte dat de auto veel beter op het gaspedaal reageert. Maar ook ik kreeg 2 dagen later P0400 en P1405. Vreemd, omdat de klep nog gewoon zou moeten werken zoals voorheen, ik heb nooit eerder storingen op de EGR gehad maar heb vergelijkbare problemen als Famempeters, hij bokt/stoot soms rond de 2000-2500 rpm. Helaas niet helemaal opgelost nu de EGR dicht is, maar hij rijdt wél merkbaar beter.
Ik kan wel één gat boren in het plaatje, maar vraag me af of dat helpt omdat hij naar binnen opent, iemand die dat heeft geprobeerd?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.