PC voor inbouw in de wagen. Waar werd dat nu weer verkocht?

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia PC voor inbouw in de wagen. Waar werd dat nu weer verkocht?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234799
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Ik las ergens in een advertentie dat men een soort mini-PC verkocht om in de wagen te vijzen.

      Heb ik dat nu ooit in een Elektuur gelezen ofzo.

      Het was een kleine aluminium behuizing die je met 4 vijzen ergens in je wagen zou kunnen vijzen
      en daar zaten dan alle benodigde aansluitingen aan om monitor, keyboard en muis aan te sluiten en
      enkele poorten (ser/par/usb). Gewoon aansluiten op de 12V en voila.

      Ik vroeg me af of dit nog bestond. Voor zo’n €300 had je al zoiets.
      Toen was er nog wel de Euro niet dacht ik.

      #17845062
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Euhmm het enige wat ik weet is nu dat er een foxcon nettop bestaat en deze kan je krijgen voor 300 euro. Maar je bedoelt inbouwen soort car-pc? Zo ja dan kan je net zogoed nu een foxconn nettop kopen is klein en handig en kost 300 euro.

        #17845063
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Een foxconn nettop is toch een mini laptop?

          Wat je zou kunnen nemen is een barebone pc
          of een oude ps2 nemen daar een harde schijf in knallen en linux er op :D

          #17845064
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Of gewoon zelf in elkaar knutselen d.m.v. pico psu. echter ben ik bang dat ze langzaam aan steeds minder gebruikt zullen worden door de opkomst van tablets. Is dat niet iets wat je zoekt?

            #17845065
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              @trashmetal wrote:

              Een foxconn nettop is toch een mini laptop?

              Wat je zou kunnen nemen is een barebone pc
              of een oude ps2 nemen daar een harde schijf in knallen en linux er op :D

              Euhm nettop is gewoon een barebone hoor, heb em zelf ook klaar om ingebouwd te worden als car pc. Moet alleen de touchpaneel en de interface hebben voor mijn cid-scherm en lekker op vakantie

              #17845066
              Roelof
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Vroeger had je gnetcanada.com welke een goed stukje software hadden ontwikkeld en later ook complete car-pc’s leverden met alle randaccesoires. Een oude bekende is mp3car.com waar je veel projectjes kunt terug vinden maar ook verwijzingen naar commercieel verkrijgbaar spul.

                Een ideale basis is een Mini-ITX moederbord. Dit is een compleet systeem op een 17x17cm bordje. Daar kan je met een Picco-PSU inderdaad het geheel op 12v laten werken en neem er een SSD drive bij.

                Nieuw op de markt is de Raspbery PI wat een een heel klein dingetje is op basis van PDA hardware. Ondertussen heb ik daarvoor al media software gezien en als je overweg kunt met Linux kan je een hoop er mee doen.

                Wil je simpel klaar zijn moet je op zoek naar een DEL Optiplex SX260, SX270 of een SX280. Dit zijn computers met een externe 12v voeding en dus prima in 1 keer in de auto pas te maken.

                #17845067
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik zie ook net deze voorbij komen: http://www.solid-run.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #17845068
                  bluedevil
                    Lid sinds:
                    6 August 2004

                    Ik kocht vroeger me pc voor de wagen bij http://www.cartft.com

                    Heb wel nog wat onderdelen liggen mocht je er zelf eentje willen maken.

                    Groeten Frederik

                    #17845069
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      http://www.solit-distribution.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.