pc start niet op

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia pc start niet op

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206768
    Langesukkel
      Lid sinds:
      6 February 2005

      Weet één van jullie wat het volgende kan zijn:

      Ik heb een hP d530 p4 2.6 ghz pc staan. Nu wil ik daar mijn oude harde schijf in zetten, maar het volgende gebeurt dan; na opstartscherm van windows xp, dus net als je pc het bureaublad laat zien kapt hij ermee. Beeld gat dan op safe, oftwel er komt geen signaal meer door naar de monitor en de pc doet gewoon niks meer. Ook het opnieuw installeren van xp werkt niet. In het begin dus wel netjes beeld en gaat ie lekker aan de gang, maar ineens kapt hij dan. Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

      Grt

      #17394860
      gielio
        Lid sinds:
        30 June 2004

        wat voor een videokaart ligt erin?

        Heb zelf een soortgelijk probleem gehad maar dan met mijn dell Dimension 8200. Bleek videokaart dood:(…..

        #17394861
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Heb je een schijf uit een andere PC gepakt ?
          XP op die schijf is dan geïnstalleerd naar die andere PC en zal nooit werken op je HP DC530.

          Let ook op de jumpersettings, in een HP wordt de schijf op CS mode gezet ipv. MASTER

          En let op de videokaart, sommige van deze kasten komen naast de onboard videokaart ook met een extra losse kaart met 2 aansluitingen, mijn ervaring is dat bij het opstarten maar 1 van de 2 poorten actief is.

          #17394862
          Langesukkel
            Lid sinds:
            6 February 2005

            Oke, de videokaart is onboard idd. Maar is dan toch vreemd dat er in het begin wel goed beeld wordt gegeven en pas vlak voor het doorgeven van je bureaublad hiij hem afkapt en niks meer doet? De schijf kan ik even proberen met de jumper. Alhoewel ik ook al geprobeerd heb om xp helemaal opnieuw te installeren, maar ook dan valt na een tijdje dat ding gewoon uit.

            Als het de videokaart zou zijn en die is nu onboard, kan ik dan het hele ding weggooien?

            #17394863
            Roelof
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Kan je beeldsherm wel de resolutie en frequenties aan ?

              Druk eens op F8 aan het begin dat XP opstart en kies de veilige modus.
              Opgestart in veilige modus kan je de resolutie en beeldschermfrequentie terug zetten en weer opnieuw opstarten in een de normale modus.

              Als die dan wel beeld geeft kan je het weer opschroeven.

              #17394864
              Langesukkel
                Lid sinds:
                6 February 2005

                Ik zal het nog eens proberen, maar ook daar gebeurt hetzelfde, eerst gaat hij aan de gang en zodra het bureaublad behoort te komen stopt ie…..
                Ik ga weer eens proberen..

                edit: nou krijg hem niet aan de praat. videokaart toch? of is het een voedingsprobleem?

                #17394865
                Onderbroekie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2007

                  denk dat je voeding telkens deruit knalt, heb je geen reserve voeding liggen? die je kan testen?

                  #17394866
                  johan1981
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 April 2005

                    Misschien winternals eens proberen.

                    Vandaag een PC weer mee gefixt.

                    PC startte op en net voor het bureaublad kwam, startte de pc weer opnieuw op.

                    Met het progje winternals kan je een systeemdiagnose uitvoeren en eventueel fixen.

                    Anders kan je misschien een systeemherstel uitvoeren, dit kan je in windows zelf proberen, maar ook via winternals.

                    Succes!

                    Edit: zit je post nog eens te lezen, maar is volgens mij toch geen software probleem.

                    Denk dat voeding inderdaad een goede veroorzaker kan zijn.

                    #17394867
                    Langesukkel
                      Lid sinds:
                      6 February 2005

                      Ik ga eens een andere voeding zien te ritselen.

                      thnx

                      #17394868
                      Kadett-E
                        Lid sinds:
                        8 January 2008

                        Is het enkel met je oude hardeschijf dat dit gebeurt of ook met je huidige(de nieuwe) hardeschijf? Voeding… Bwah, als het kapot is dan kan het wel daaraan liggen, maar als je bedoelt dat de voeding niet genoeg stroom levert, dat denk ik niet. Want gewoon door een Hardeschijf te veranderen zal er niet echt veel verschil zijn.

                        HP heeft waarschijnlijk wel een degelijke voeding meegegeven.

                        #17394869
                        Langesukkel
                          Lid sinds:
                          6 February 2005

                          Nou inmiddels een andere voeding geprobeerd en nog steeds hetzelfde euvel.

                          Nu heb ik weer eens XP opieuw geinstalleerd en als deze bezig met het instellen van apparaten dan kapt hij er weer mee.

                          Wat kan het nou toch zijn…..

                          #17394870
                          venom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ik heb hier ook zon hptje staan (als testbak voor allemaal zooi :P ) en zodra ik er xp op wil instaleren moet ik de onboard geluidskaart uitzetten in de bios anders stopt de instalatie van xp bij het apparaten instaleren.

                            vaag probleem maar klinkt een beetje hetzelfde als jou probleem king:king:

                            dus dat xou je eens kunnen proberen :afro

                            #17394871
                            maxim102
                              Lid sinds:
                              26 October 2006

                              Heel erg bekend probleem, heeft Compaq ook nog al eens last van, net zoals Dell en waarschijnlijk nog vele andere merken.. ;)

                              #17394872
                              venom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                krijg je met die massadingen :afro:afro zolang je vooraf geinstaleerde windows blijft draaien is er niks aan de hand, maar zodra je er iets anders op wilt begint de ellende :jerry:jerry

                                #17394873
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  nee hoor. je moet gewoon de juiste drivers installeren.
                                  (werk bij een HP Prefered Partner), denk niet meteen dat je videokaart defect is.

                                  Wel moet je even opletten dat je er niet zomaar een voeding aan koppelt..
                                  Bij hp zijn heel wat series die aparte voedingen hebben en daar kun je niet zomaar een voeding aan knopen..

                                  De juiste drivers van elk model HP / Compaq zijn te downloaden op http://www.hp.com en natuurlijk ook op http://www.hp.nl

                                  Verder maakt het niet zoveel uit dat er een gewone schijf inkomt.
                                  Als je hem maar op de juiste manier installeerd. Gebruik je toevallig de restore cd’s ????

                                  Zo nee, en je hebt ze wel. probeer die dan eens.

                                  #17394874
                                  GH45T
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 July 2005

                                    Gelukkig komt dat wel steeds minder voor, voedingen met andere pin-outs etc. Enige wat je wel nog vaak ziet zijn andere form factors en dat soort geintjes. In dat geval kun je bij een defecte voeding het best de hele zut ombouwen in een andere kast.

                                    Toch alweer wat jaartjes geleden had je voor elk merk computer aparte geheugenmodules etc. Dit pastte vaak niet onderling en als het al pastte werkte het vaak niet.

                                    #17394875
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Originally posted by GH45T
                                      Gelukkig komt dat wel steeds minder voor, voedingen met andere pin-outs etc. Enige wat je wel nog vaak ziet zijn andere form factors en dat soort geintjes. In dat geval kun je bij een defecte voeding het best de hele zut ombouwen in een andere kast.

                                      Toch alweer wat jaartjes geleden had je voor elk merk computer aparte geheugenmodules etc. Dit pastte vaak niet onderling en als het al pastte werkte het vaak niet.

                                      daar is HP nog steeds redelijk goed in..
                                      en het is ook zo dat het officieel niet ondersteund wordt.. wij plaatsen wanneer een pc in garantie is er altijd orgineel hp geheugen bij.. kingston heeft oook veel modules wel in het assortiment.. Men kan zelf online nakijken of voor zijn/haar pc ook een kingston module beschikbaar is. DIt is te checken op basis van model type..

                                      #17394876
                                      Langesukkel
                                        Lid sinds:
                                        6 February 2005

                                        origineel gepost door corsaboy
                                        nee hoor. je moet gewoon de juiste drivers installeren.
                                        (werk bij een HP Prefered Partner), denk niet meteen dat je videokaart defect is.

                                        Wel moet je even opletten dat je er niet zomaar een voeding aan koppelt..
                                        Bij hp zijn heel wat series die aparte voedingen hebben en daar kun je niet zomaar een voeding aan knopen..

                                        De juiste drivers van elk model HP / Compaq zijn te downloaden op http://www.hp.com en natuurlijk ook op http://www.hp.nl

                                        Verder maakt het niet zoveel uit dat er een gewone schijf inkomt.
                                        Als je hem maar op de juiste manier installeerd. Gebruik je toevallig de restore cd’s ????

                                        Zo nee, en je hebt ze wel. probeer die dan eens.

                                        Ik heb de restore cd geprobeerd, maar die pakt ie niet lekker, een “normale” installatie cd van xp krijg ik eerder genoemde melding. Nu zie ik dat je de drivers kan updaten, echter hoe doe ik dat als er geen besturingssysteem op krijg….
                                        Is het ook wat om de bios te updaten? die kan via opstart cd toch?

                                        #17394877
                                        Roelof
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          De HP restore CD doet normaal iets met een verborgen partitie op de harde schijf, is die partitie er niet zal die CD ook niet meer werken.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.