passen velgen vectraB op vectraC gts

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel passen velgen vectraB op vectraC gts

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208154
    njits
      Lid sinds:
      1 July 2004

      hallo,
      momenteel heb ik een vectra B, de opvolger hiervan wordt waarschijnlijk een vectra C gts 1.9cdti.
      Als ik nu velgen zou kopen voor de vectra B (15 of 16″) zouden deze dan later passen op een gts (winterbanden)?

      deze gegevens vond ik op fora:
      Vectra B: 5 x 110 ET 49
      Vectra C: 5 x 110 ET 35

      op de configurator van borbet nemen ze een ET40 voor de vectraC gts.

      klopt de ET-waarde van 35 voor gts?
      Wat is de minimumgrootte voor een gts?
      is de ET waarde anders voor grotere velgen of blijft deze constant.

      bedankt op voorhand!

      Stijn

      #17451304
      opelfreak
        Lid sinds:
        29 June 2004

        De steek is hetzelfde dus wat dat betreft moeten ze er gewoon op kunnen. Vraag me alleen af of de veel hogere ET-waarde geen problemen op gaat leveren bij bijv. max stuuruitslag. Hoe hoger je ET-waarde hoe dieper je velg in zijn wielkas valt, kan me voorstellen dat een verschil van 14mm mss wat groot is en bij maximale stuuruitslag mss net iets aanloopt binnenin?
        Maar goed, alleen als je het probeerd zal je het weten……..kan de dealer waar je de C haalt niet even aanmeten zodat je kan proberen?
        De ET-waarde staat los van de grootte van je velg denk ik. Het gaat tenslotte om het meten van de afstand vanaf een vast punt op je auto zelf.

        #17451305
        stefbos
          Lid sinds:
          29 April 2005

          Gebruik spoorverbreders van 15 mm en het probleem is al opgelost dan kom je ook op een et van 35.

          Mvg stef
          http://www.kadettcoupe.tk
          opel’s kadett c coupe 2.4
          Corsa C gsi (lpg)
          Vectra b break 2.0 (lpg)

          #17451306
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            idd, spoorverbreders zijn een optie. kans is, dat je met een hogere et waarde, de veerschotel of de draagarm gaat raken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.