Passen de schokdempers en veren van een GSI

Forumindex Forums Modellen Astra Passen de schokdempers en veren van een GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245162
    Ronald16si1993
      Lid sinds:
      18 December 2011

      Hallo Allemaal

      Ik heb een vraagje momenteel zit er onder mijn astra F si uit 1993 een verlagingset en schokbrekers van koni.

      Ik wil deze graag vervangen door een origine set, nu heb ik op marktplaats een setje Schokdempers en veren van een GSI gevonden.

      Passen deze zomaar op mijn astra? En is het goed zelf te doen om deze te vervangen of zou ik dit beter door een garage uit kunnen laten voeren.

      PS mocht er iemand zijn die intesse heeft in de schokbrekers en verlagingset en dit wil ruilen tegen zijn originele set dan hoor ik dat graag.

      Groeten Ronald

      #17972950
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Ja dat past, en het is zelf tedoen als je een beetje handig bent.

        #17972951
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          past inderdaad gewoon. Achter is te makkelijk voor woorden. Voor is het een beetje een gedoe omdat de schokdemper in de poot zelf zit. Makkelijkste is die even helemaal los te halen.

          #17972952
          Astra F Vaassen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2010

            heb bij mij de hele poot eraf gehaald, klem om de veer en aandraaien zodat die op spanning komt en los gaat zitten, dan schokdemper eruit (die zat echt heel goed vast) en klem los draaien en dan de veer eraf en zo weer omgedraaid.

            #17972953
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Voor die schokdemper voorzijde zou ik idd maar zorgen dat je een goede bankschroef beschikbaar hebt, en dat de moer zelf inklemmen, willen nogal is goed vastzitten.

              #17972954
              GlennGSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2007

                wel een verenklem gebruiken idd.. niet zomaar de centrale moer losdraaien.. toevallig laatst een voorbeeld gezien van een kerel die een veer tegen te knar had gekregen gezien.. die had nog aardig geluk gehad dat ie weinig schade had opgelopen..

                #17972955
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Hahahaha! Ja de centrale moer gewoon losdraaien heb ik ook wel eens iemand zien doen in een dhz garage.. Die mag nog steeds van geluk spreken dat ie zn oog of eigenlijk zn hele hoofd nog had.

                  De bankschroef is een hele goede ja.. Die moer kan echt heeeeel vast zitten.

                  #17972956
                  Ronald16si1993
                    Lid sinds:
                    18 December 2011

                    Heren dank u voor alle reakties.

                    Aangezien ik het wel leuk zou vinden wat mensen van het forum te leren kennen.

                    is 1 van de heren misschien in om het bij hem voor de deur te doen, aangezien ik weinig trek heb ik een tochtje met de ambulance richting
                    het hopitaal te gaan.

                    Groeten Ronald

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.