Passagiers Airbag verwijderen?

Forumindex Forums Modellen Tigra Passagiers Airbag verwijderen?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212332
    paultje_007
      Lid sinds:
      7 August 2009

      Hallo, weet iemand hoe je de passagiers airbag verwijdert in een Tigra A?

      Het hele dash moet er namelijk uit. Maar wil ook eerst het stootkussen eruit halen. Hiervoor moet toch ook de airbag eruit. Volgens mij heb ik geen sensor meer aan de airbag gekoppelt, vanwege m’n motorombouw, maar alleen nog de unit verwerkt in het dashboard.
      Ik weet hoe ik het kastje en de luchtroosters eruit moet halen, maar vanaf daar ben ik de weg kwijt.

      Welke schroeven zie ik over het hoofd.
      Iemand step by step uitleg? Evt. met foto’s? Of ergens een workshop te vinden, staat nml niet bij de duitse corsa workshops?

      groetjes.

      #17525332
      paultje_007
        Lid sinds:
        7 August 2009

        :hmmz:hmmz:hmmz

        #17525333
        paultje_007
          Lid sinds:
          7 August 2009

          Met veel moeite het dash eruit weten te halen.
          De airbag kon gewoon van de stekker losgekoppeld worden, en de rest zit aan het frame van het dashbord vast.
          Dus gewoon het gehele dash verwijderen.

          Of het airbag ook van het dashbord frame af kan, weet ik niet, denk ’t haast wel.

          Topic Gesloten

          #17525334
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            MOTOR heeft NIKS met de AIRBAG te maken.

            Deze werkt apart.

            en inderdaad gewoon stekker los halen.

            Willem

            #17525335
            Counterstrike
              Lid sinds:
              2 November 2005

              die airbag zit volgens mij met popnagels vast… die krijg je er niet zomaar ff af,,

              #17525336
              Boterletter
                Lid sinds:
                27 December 2008

                waarom zou je überhaupt de airbag willen verwijderen !? JARENLANGE studie is vooraf gegaan aan het inbouwen van deze explosieve levensredders .. dan komt er een of andere slimmerik en die rukt ze er effe uit … waarom zou je dat willen ? of heb je zoiets van .. ‘als m’n Tigra in de puin ligt, heeft mijn leven ook geen zin meer.’ dan zou ik het nl. begrijpen.. maar ik zou zeggen, lekker laten zitten, het ding zit er niet voor niks en heeft heel veel geld gekost om te ontwikkelen en in te bouwen ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.