Parkeerhulp defect

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Parkeerhulp defect

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238396
    Zafira CNG
      Lid sinds:
      25 August 2010

      Hallo,

      Af en toe doet de parkeerhulp (voor en achter) het niet. Als we de auto (Zafira B) in zijn achteruit zetten horen we dan een continue piep alsof je voor een muur staat. Ook gaat zo nu en dan het bijbehorende controlelampje knipperen in het display.

      Kan ik (behalve naar garage brengen/uitlezen) zelf nog iets nakijken waaraan het zou kunnen liggen? Ik denk dan aan een (redelijk) makkelijk te bereiken stekkertje/aansluiting ofzo?

      Zoniet dan laat ik het nakijken bij de dealer uiteraard.

      Alvast bedankt voor het meedenken :thumbup

      #17886980
      Motorsmurf
        Lid sinds:
        10 October 2010

        Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

        Volgens mij is het een stuk/los stekkertje.

        #17886981
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.
          Al sinds we hem kochten… nog nooit gebruikt ook.

          #17886979
          Zafira CNG
            Lid sinds:
            25 August 2010

            @Motorsmurf wrote:

            Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

            Volgens mij is het een stuk/los stekkertje.

            Misschien maar even onder de auto gaan liggen om te zoeken naar stekkertjes?

            #17886978
            Zafira CNG
              Lid sinds:
              25 August 2010

              @kaneelschep wrote:

              Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.
              Al sinds we hem kochten… nog nooit gebruikt ook.

              Ik heb bij mijn BMW (werk) ook heel af en toe dat ik een continue geluid krijg als ik hem in zijn achteruit zet. Even opnieuw in achteruit is tot noch toe altijd de oplossing…

              Mijn vriendin is inmiddels helemaal gewend aan de parkeerhulp, dus als hij het niet doet en ze rijdt ergens tegenaan ben ik bang dat het mijn schuld is, haha. Van het weekend maar even er onder kijken en waarschijnlijk maandag afspraak maken bij de lokale VOD.

              #17886977
              Motorsmurf
                Lid sinds:
                10 October 2010

                @Zafira CNG wrote:

                @Motorsmurf wrote:

                Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

                Volgens mij is het een stuk/los stekkertje.

                Misschien maar even onder de auto gaan liggen om te zoeken naar stekkertjes?

                Met een beetje pech moet je hele bumper demonteren… Ik heb ze dat ik onder de auto heb gestaan niet zin zitten

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.