Panoramadak

Forumindex Forums Modellen Insignia Panoramadak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366470
    Aggenebes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 May 2019

      Beste forumleden,

      Nieuw hier op forum, wel al heel veel gelezen hier. Afgelopen maand een insignia gekocht, kom van een corsa dus genieten.

      Maar ben helaas op een lekkage gestuit. Na enig onderzoek blijkt hij te lekken bij het panoramadak. Nou ben ik best handig, maar helaas begrijp ik de werking niet.

      Moet het buiten afdichtrubber het water geheel buiten houden? Eronder lopen namlijk geultjes waar bij mij dan ook water in komt te staan. Zit er een afwatering in die geultjes, die verstopt zou kunnen zijn? Het water lijkt bij mij  namelijk niet weg te kunnen in de geultjes.

      Hopelijk heeft iemand ervaring? Want om zomaar binnen en buitenrubber te vervangen a 200 ex btw lijkt me niet zinvol.

      Het water loopt nu bij teveel via binnenhemel naar achterlicht en eindigd in de kuip bij het reserve wiel.

      Ik hoor graag van jullie.

       

      mvg Tim Groot

      insignia 1.6t 2009

       

       

       

      #18366501
      Aggenebes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 May 2019

        Opgelost. Beide afwateringkanalen zaten verstopt, nu niet meer

        #18373326
        alainossen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 August 2006

          Hallo, mijn panoramadak gaat maar nog een klein stukje omhoog en daarna niet meer verder. Weet iemand misschien wat het probleem hiervan is? Ook iemand toevallig waar de geultjes zitten waar het water doorheen loopt en schoon gemaakt moeten worden.

          tevens heb ik een paar keer gehad dat de elektrische kofferklep niet open gaat en las op andere forums dat dit wel eens een probleem kan zijn met water wat door de auto loopt naar de printplaten tie in de koffer.

           

          graag hoor ik van jullie voor een oplossing.

          bedankt.

           

          alain

          #18374487
          Wimv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 May 2020

            Alain,

             

            over de afwatering: best bekleding losnemen achteraan (C en D stijl) en dan denk ik dat je al kan zien of daar geultjes zitten. Misschien dat iemand anders hier wel vanbuiten weet waar deze zich bevinden.

             

            Wat betreft die module waarover u het heeft: best eens kijken of die vocht heeft gehad want dat kan inderdaad uw elektrische storingen verklaren van de kofferklep.

            Ook is er een terugroepactie geweest waarbij Opel in garantie de afvoeren en de module liet vervangen. Ik weet niet of die terugroepactie nog open staat, dit even navragen bij een dealer.

            mvg

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.