pakkingen vervangen?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) pakkingen vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247311
    GS2.6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2011

      De tijd is aangekomen om de KLEPPENDEKSELPAKKING + CARTERPANPAKKING te gaan vervangen.

      Echter ben ik bij dit type blok niet thuis, moet ik ergens op letten bij de kleppendekselpakking, die heb ik hier liggen van rubber.

      En de carterpan, heb ik alleen de onderste van, het blijkt dat daar 2 zitten, ik heb geen idee.

      #18003445
      Harjan
        Lid sinds:
        17 October 2005

        De carterpan-pakking ben ik ook benieuwd na. Mijne lekt/zweet een beetje dus die moet vervangen worden.

        De hoofdsponsor van dit forum (M-Tech) bied een verbeterde pakking aan die uit 1 geheel bestaat. Iemand ervaring met deze?

        http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=301303&hid=1156&lhid=&lvid=&mid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18003444
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          @Harjan wrote:

          De carterpan-pakking ben ik ook benieuwd na. Mijne lekt/zweet een beetje dus die moet vervangen worden.

          De hoofdsponsor van dit forum (M-Tech) bied een verbeterde pakking aan die uit 1 geheel bestaat. Iemand ervaring met deze?

          http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=301303&hid=1156&lhid=&lvid=&mid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
          is bij dealer stuk goedkoper denk ik

          #18003443
          Harjan
            Lid sinds:
            17 October 2005

            @syl-astra wrote:

            die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
            is bij dealer stuk goedkoper denk ik

            Ik meen daar ook al een keer iets over te hebben gelezen, als dat zo is dan is het heel simpel, dan ga ik binnenkort gewoon even naar de dealer. Maar zijn er niet verschillende soorten van de x20xev? Want dat zul je ook nog zien, uh ja meneer die hebben we, welk type wilt u? Er zijn er namelijk 4…………….. :swear

            #18003442
            syl-astra
              Lid sinds:
              3 October 2007

              @Harjan wrote:

              @syl-astra wrote:

              die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
              is bij dealer stuk goedkoper denk ik

              Ik meen daar ook al een keer iets over te hebben gelezen, als dat zo is dan is het heel simpel, dan ga ik binnenkort gewoon even naar de dealer. Maar zijn er niet verschillende soorten van de x20xev? Want dat zul je ook nog zien, uh ja meneer die hebben we, welk type wilt u? Er zijn er namelijk 4…………….. :swear

              rij je even naar kampen/ijsselmuiden na smit en co
              dan leg je daar ff uit en die weten het wel
              anders loopt daar wel een monteur die weet wat je bedoeld :angel
              weet je zeker dat je de goede hebt

              #18003441
              Harjan
                Lid sinds:
                17 October 2005

                @syl-astra wrote:

                rij je even naar kampen/ijsselmuiden na smit en co
                dan leg je daar ff uit en die weten het wel
                anders loopt daar wel een monteur die weet wat je bedoeld :angel
                weet je zeker dat je de goede hebt

                Bedankt! Gaat geregeld worden.

                Heb je toevallig nog een distributieriem kap liggen van een C20XE? Of een origineel kaal inlaatspruitstuk?

                #18003440
                Harjan
                  Lid sinds:
                  17 October 2005

                  Als ik me niet vergis is dit de goeie?

                  http://www.fsrs-opelwebshop.nl/carterpakking-oe-ref-652274.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18003439
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Alle pakkingen op een rij:

                    Carterpakking voor een C20NE/SEH is met stalen baffle plate er in. Voor een XEV is bij de oliepomp op M8 berekend en geeft daar dan dus kans op lekken! Ook hele oppervlak schoon maken, ontvetten en met een filmdun laagje dichtmiddel er op zetten.

                    Inlaatpakking bestaat van fiber in plaats van papier, deze is beter, maar papier voldoet.

                    Uitlaatpakking gewoon standaard grafiet gecoat papier.

                    Oliepomp pakking ALTIJD die stalen variant nemen van GM, oppervlakken goed schoon maken en verder droog monteren.

                    Bij vervangen van de kleppendeksel pakking ALTIJD controleren of de lager schalen bij de nokken as tandwielen en de distributie wel met dichtmiddel gemonteerd zijn!! Even los, schoon maken, alles ontvetten en een heel klein smeertje dichtmiddel er op doen. Ook de scherpe hoeken kun je voorzien van een klein veegje dichtmiddel.

                    Bij het vervangen of eruit en erin doen van het blok vervang ik deze altijd allemaal, inclusief distributie set met waterpomp met stalen rotor, alle keerringen (grote en kleine krukas keerring en nokkenas keerringen) Ook erg belangrijk om de keerringen te monteren met een flinke lik vet in het midden, anders lopen ze droog en schroeit de rand zo weg en gaan ze zo weer lekken.

                    Mijn blok de laatste keer helemaal zo gedaan en is werkelijk kurkdroog! king: (ja, wel olie in gedaan… :ass)

                    Loctite 5926 is een mooi dichtmiddel trouwens, of 5910:

                    #18003438
                    GS2.6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 March 2011

                      Ik heb de kleppendekselpakking kunnen doen, duurde wat langer, ook om alles op de plaats te krijgen..

                      Carterpan gaat nog niet, want ik moet de brug op en die staat vol.

                      Even een andere vraag i.v.m. lpg;

                      Ik moet de connectors tussen de originele stekkers krijgen op de 4 injectoren, maar hoe krijg ik die eraf?

                      #18003437
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Die zitten met clips die je kunt indrukken. PAS ENORM GOED OP dat die er niet af schieten je inlaat in!! Of ergens anders naar weg schieten. Ik zeg daarom indrukken, want mij lukt dat altijd wel, maar sommigen beweren dat het ze enkel lukt door ze er af te wippen met een schroevendraaier. Ik raad dat af…

                        #18003436
                        GS2.6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2011

                          Wat jij zegt, heb ik inderdaad gezien, maar misschien een stomme vraag, hoe kom ik aan de 1ste 3 van links naar rechts?

                          De 4de rechts zal nog net lukken..

                          #18003435
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Geen idee hoe dat bij jouwe moet, maar bij de mijne lukt het me altijd gewoon met mijn vingers er tussen en drukken terwijl ik er ietsjes aan trek….

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.