Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › pakkingen vervangen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2012 om 14:26 #17247311
De tijd is aangekomen om de KLEPPENDEKSELPAKKING + CARTERPANPAKKING te gaan vervangen.
Echter ben ik bij dit type blok niet thuis, moet ik ergens op letten bij de kleppendekselpakking, die heb ik hier liggen van rubber.
En de carterpan, heb ik alleen de onderste van, het blijkt dat daar 2 zitten, ik heb geen idee.
22 oktober 2012 om 14:45 #18003445De carterpan-pakking ben ik ook benieuwd na. Mijne lekt/zweet een beetje dus die moet vervangen worden.
De hoofdsponsor van dit forum (M-Tech) bied een verbeterde pakking aan die uit 1 geheel bestaat. Iemand ervaring met deze?
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=301303&hid=1156&lhid=&lvid=&mid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;
22 oktober 2012 om 14:52 #18003444@Harjan wrote:
De carterpan-pakking ben ik ook benieuwd na. Mijne lekt/zweet een beetje dus die moet vervangen worden.
De hoofdsponsor van dit forum (M-Tech) bied een verbeterde pakking aan die uit 1 geheel bestaat. Iemand ervaring met deze?
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=301303&hid=1156&lhid=&lvid=&mid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;
die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
is bij dealer stuk goedkoper denk ik22 oktober 2012 om 15:47 #18003443@syl-astra wrote:
die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
is bij dealer stuk goedkoper denk ikIk meen daar ook al een keer iets over te hebben gelezen, als dat zo is dan is het heel simpel, dan ga ik binnenkort gewoon even naar de dealer. Maar zijn er niet verschillende soorten van de x20xev? Want dat zul je ook nog zien, uh ja meneer die hebben we, welk type wilt u? Er zijn er namelijk 4…………….. :swear
22 oktober 2012 om 15:57 #18003442@Harjan wrote:
@syl-astra wrote:
die m tech aan bied is een standaard ding van opel voor een x20xev dat ik
is bij dealer stuk goedkoper denk ikIk meen daar ook al een keer iets over te hebben gelezen, als dat zo is dan is het heel simpel, dan ga ik binnenkort gewoon even naar de dealer. Maar zijn er niet verschillende soorten van de x20xev? Want dat zul je ook nog zien, uh ja meneer die hebben we, welk type wilt u? Er zijn er namelijk 4…………….. :swear
rij je even naar kampen/ijsselmuiden na smit en co
dan leg je daar ff uit en die weten het wel
anders loopt daar wel een monteur die weet wat je bedoeld :angel
weet je zeker dat je de goede hebt22 oktober 2012 om 16:14 #18003441@syl-astra wrote:
rij je even naar kampen/ijsselmuiden na smit en co
dan leg je daar ff uit en die weten het wel
anders loopt daar wel een monteur die weet wat je bedoeld :angel
weet je zeker dat je de goede hebtBedankt! Gaat geregeld worden.
Heb je toevallig nog een distributieriem kap liggen van een C20XE? Of een origineel kaal inlaatspruitstuk?
22 oktober 2012 om 16:26 #18003440Als ik me niet vergis is dit de goeie?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/carterpakking-oe-ref-652274.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 oktober 2012 om 17:06 #18003439Alle pakkingen op een rij:
Carterpakking voor een C20NE/SEH is met stalen baffle plate er in. Voor een XEV is bij de oliepomp op M8 berekend en geeft daar dan dus kans op lekken! Ook hele oppervlak schoon maken, ontvetten en met een filmdun laagje dichtmiddel er op zetten.
Inlaatpakking bestaat van fiber in plaats van papier, deze is beter, maar papier voldoet.
Uitlaatpakking gewoon standaard grafiet gecoat papier.
Oliepomp pakking ALTIJD die stalen variant nemen van GM, oppervlakken goed schoon maken en verder droog monteren.
Bij vervangen van de kleppendeksel pakking ALTIJD controleren of de lager schalen bij de nokken as tandwielen en de distributie wel met dichtmiddel gemonteerd zijn!! Even los, schoon maken, alles ontvetten en een heel klein smeertje dichtmiddel er op doen. Ook de scherpe hoeken kun je voorzien van een klein veegje dichtmiddel.
Bij het vervangen of eruit en erin doen van het blok vervang ik deze altijd allemaal, inclusief distributie set met waterpomp met stalen rotor, alle keerringen (grote en kleine krukas keerring en nokkenas keerringen) Ook erg belangrijk om de keerringen te monteren met een flinke lik vet in het midden, anders lopen ze droog en schroeit de rand zo weg en gaan ze zo weer lekken.
Mijn blok de laatste keer helemaal zo gedaan en is werkelijk kurkdroog! king: (ja, wel olie in gedaan… :ass)
Loctite 5926 is een mooi dichtmiddel trouwens, of 5910:
24 oktober 2012 om 15:24 #18003438Ik heb de kleppendekselpakking kunnen doen, duurde wat langer, ook om alles op de plaats te krijgen..
Carterpan gaat nog niet, want ik moet de brug op en die staat vol.
Even een andere vraag i.v.m. lpg;
Ik moet de connectors tussen de originele stekkers krijgen op de 4 injectoren, maar hoe krijg ik die eraf?
24 oktober 2012 om 15:29 #18003437Die zitten met clips die je kunt indrukken. PAS ENORM GOED OP dat die er niet af schieten je inlaat in!! Of ergens anders naar weg schieten. Ik zeg daarom indrukken, want mij lukt dat altijd wel, maar sommigen beweren dat het ze enkel lukt door ze er af te wippen met een schroevendraaier. Ik raad dat af…
24 oktober 2012 om 15:33 #18003436Wat jij zegt, heb ik inderdaad gezien, maar misschien een stomme vraag, hoe kom ik aan de 1ste 3 van links naar rechts?
De 4de rechts zal nog net lukken..
24 oktober 2012 om 17:00 #18003435Geen idee hoe dat bij jouwe moet, maar bij de mijne lukt het me altijd gewoon met mijn vingers er tussen en drukken terwijl ik er ietsjes aan trek….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.