Paar vragen kadett e gsi

Forumindex Forums Modellen Kadett Paar vragen kadett e gsi

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231198
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      hey ,
      hey

      Ik had een paar vraagjes over een kadett e gsi omdat ik er mischien eentje wil gaan aanschaffen
      vind het echt leuke waggies. Tot nu toe heb ik alleen nog maar een corsa a 1.6 gsi en een
      saxo 1.6 vtr gereden dus vroeg ik me af of zo een kadettje sneller is dan een 1.6je. Want die
      1.6jes zijn ook erg rap maar dat komt door het lage gewicht, en ik wil graag een stapje hoger in
      trek kracht.

      die 1.6jes zaten in +- 9 – 9,5 seconden aan de 100 hoelang doet een kadett hierover en ook
      vroeg ik me af wat dat nou zuipt zo een 2.0. Valt hier ook gewoon zuinig mee te rijden ? want
      ben tenslotte nog een student :jerry heb niet al te gek veel geld te spenderen aan benzine.

      Zit er ook veel verschil tussen een 8v en een 16v ? kwa pks en zuinigheid. ?

      Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en wacht jullie antwoorden graag af.
      alvast bedankt :D

      #17799401
      Paullus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        een 16v is wel wat rapper als die saxo. en er is ook wel 1:12 mee te halen, afhankelijk van je rechter voet…

        en als je zuinig wilt rijden moet je een polo slowmotion kopuh :-P

        #17799399
        Prikkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          het verschil tussen trekkracht van de 8v en 16v is vooral boven de 80km/h merkbaar.
          Voordeel van de 8v zijn de onderhoudskosten.

          1:12 is inderdaad redelijk, maar ligt aan buitentemperatuur, staat van de motor..

          Heb nog wel een kadett 2.0 8v voor je in de aanbieding :-D

          #17799398
          nova07
            Lid sinds:
            31 January 2010

            bedankt voor de sneller reacties,

            1:12 is dus eigenlijk de max ? is dit dan op de snelweg of binnendoor ?
            Ik heb al lopen zoeken op marktplaats en kom eigenlijk alleen maar 8v tegen… zit er verschil in pk of is het puur een paar extra kleppen ?
            Is een 16 v niet zuiniger dan een 8v en wat bedoel je met onderhoudskosten , gaat een 16v sneller kapot of moet je gewoon vaker de vloeistoffen bijvullen ofzo haha sorry voor de noob vragen hoor :P

            Ik moet eerst nog me saxo kwijt maar ik heb wel interesse in een paar foto’s van je kadett

            #17799410
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Een zestienklepper is gewoon net even sneller, omdat er meer lucht (want meer kleppen) in de cilinders kan komen. En wat ze bedoelen met onderhoudskosten; heb je motorschade bij een zestienklepper, heb je veel meer werk om het weer op te knappen. Daarnaast zijn de zestienkleppers vaak iets gevoeliger, verbruiken iets meer en kosten meer.

              Als ik jou was, zou ik mooi voor een achtkleppertje gaan, bijna net zo vlot!

              #17799409
              opelpower89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 September 2009

                nou dat 1op 12 klopt al niet
                want met mijn vectra 2000 16v haal ik al ik normaal rij toch wel 1 op 15
                en die is nog wel wat zwaarder dan een kadett
                en een 16 v is net zo sterk als een 8v ligt er net aan hoe je ermee omgaat
                heb er verschillende gehad ook 8vs en bij mij had ik vaker wat aan de 8v dan aan de 16v

                #17799406
                nova07
                  Lid sinds:
                  31 January 2010

                  1 op 15 zou wel ideaal zijn haha , maar aangezien ik ook bijna alleen maar 8v tegen kom zal het er eerder zo een worden.
                  Hoeveel pk heeft een 8vtje en zijn ze verder precies hetzelfde als een 16v kwa intrieur en extrieur ? of zit daar ook nog
                  verschil in want ik wil liefst wel zo een digitaal dash :wub

                  #17799405
                  Paullus
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    8v is er in 115pk(20ne) en 130pk(20seh, zeldzaam). 16v heeft standaard 150pk :thumbup de meeste gsi’s hebben standaard een digidash.

                    #17799407
                    nova07
                      Lid sinds:
                      31 January 2010

                      maar is de 16v dan niet een stuk sneller :P , scheelt 35 pk dat merk je wel volgens mij haha
                      Is de 2.0 8v sneller dan een corsa a gsi of is hij daarmee te vergelijken ?

                      #17799404
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        een 16v is vind ik persoonlijk wel zuiniger dan een 8v

                        1:12 is haalbaar met een 8v op de snelweg gemiddeld 1:10 oid

                        1.16 is haalbaar met een 16v op de snelweg en gemiddeld 1:14

                        #17799402
                        Paullus
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          1:16 met een 2L 16v? volgens mij rijd je dan als een oud dametje aan de valium :-P

                          #17799403
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Ik had een kadett gsi 8v en deed veel lange ritten op de snelweg. En kon dan met een rustige voet met 150 wel 1 op 17 halen met de c20ne. Met die snelheid liep ie echt het best.
                            Met kou en stadsritten ging het by my wel naar de 1 op 12. Vind ik zuinig voor zo’n grote oude motor.
                            Heerlyke motor. Maar ja het hangt wel van de staat af. De mijne werd altyd netjes warm gereden en nooit over zn toeren gejaagd. Toch reed ik nooit langzaam en hield zeker wel van een sprintje. Heb er zelf een ton opgezet en nog nooit een koppeling of kopakking hoeven vervangen ;) en je rijdt er zeker ng wel makkelyk nieuwere autos mee uit. De kadett weegt op kenteken ongveer 200 meer als een corsa A. Dus denk je maar in. Gaat goed naar voren alsnog! ;)
                            Ik heb de kadett niet meer, Maar dezelfde motor gaat binnenkort echt in de corsa! Ben toevallig net de assen aan het maken. :D
                            De 16v gaat op top net iets harder. Maar vindt er maar eens 1 ;) ik heb geen ervaring met de 16v maar de 8v lykt me net iets makkelyker sleutlen qua ruimte en opzet.
                            Kyk wel goed of de kadett niet rot is op de ophangingen voor. Is nogal een probleem plek ;) myne stuurde aan. Het eind niet meer rechtdoor met beide wielen zeg maar ;)

                            #17799400
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              @Paullus wrote:

                              1:16 met een 2L 16v? volgens mij rijd je dan als een oud dametje aan de valium :-P

                              was wel met de langste wr bak die er te krijgen was maar dat liep hij zeker. en het was een frise moter!

                              #17799408
                              opelkadetje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 December 2004

                                mijn ervaring is dat de 8v toch wat beter is dan de 16v, en er zullen genoeg anderen zijn die een 16v weer aanprijzen.

                                ik vind, een 16v is onderhoudsgevoeliger dan een 8v denk aan tikkende kleppen, distributie (geen vrijloper) sensoren e.d., maar daarin tegen gaat een 16v wel harder dan net even wat harder.. tot de 100 kmpu lopen ze redelijk gelijk op.. daarna is de 16v weg en niet meer bij te houden voor een 8v

                                #17799411
                                nova07
                                  Lid sinds:
                                  31 January 2010

                                  tot de 100 kmph vind ik prima , daar gaat het mij het meest om want ik ben zelf niet zo een snelheids duivel die veel boven de 150 rijd.. vind het zelf leuker als hij beetje rap optrekt. Hebben ze eigenlijk stuurbekrachtiging ?

                                  #17799412
                                  opelkadetje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 December 2004

                                    st bekrachtiging hebben ze ja.

                                    8v is onderin toeren gewoon ontzettend rap en een 16v die komt pas echt op na de 4000 toeren…. terwijl een 8v bij de 1500 toeren al begint te trekken.

                                    mijn calibra 3 jr terug heb ik gemiddeld 1:14 gereden (lange afstand c20ne)
                                    gemiddeld doe je denk ik wel zo’n 1:11 met een 8v gecombineerd rijden

                                    #17799413
                                    Pat70
                                      Lid sinds:
                                      11 August 2010

                                      Ik rij met mijn 16v 1 op 11 gemiddeld bij geregeld flink gassen. Bij 100 gemiddeld op lange afstand 1 op 15. Mijn vorige 16v reed gemiddeld 1 op 8 ( met de kat eronderuit) egaal welke rijstijl ik aanhield. Dit verschil heb ik ook met mijn gsi 1.8 en de vorige. Verbruik kan dus veel schelen per motor van hetzelfde soort.
                                      Maar als je het niet te breed hebt adviseer ik zeer zeker een 8v. Scheelt echt de helft in onderhoud (qua prijs)

                                      #17799414
                                      jblfreak
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        een kadett gsi hoeft niet standaard stuurbekrachtiging te hebben hoor

                                        de niet champions kunnen wel eens zonder zijn

                                        ook niet allen abs

                                        maar als ik jou verhaal zo lees zou ik voor een 8v gaan

                                        redelijk snel redelijk qwa onderhoud en redelijk simpel (als je zelf iets wil doen )

                                        heb bede gehad

                                        me cabrio is nog 8v en reed leuk maar is m niet voor mij

                                        16V jaren gereden en gaat goed maar onderhoud hadden ze wel iets meer carterpan pakking oliepomp pakking enz haha

                                        nu maar een V6 er in en loopt leuk redelijk zuinig maar daar zijn de kosten idd naar

                                        #17799415
                                        nova07
                                          Lid sinds:
                                          31 January 2010

                                          defineer redelijk snel haha , denk je dat ze onder de 9 sec aan de 100 zitten , want dat wil ik eigenlijk wel :angel
                                          Heb al meerdere filmpjes gekeken op youtube en sommige komen zelfs op 8 sec uit , maarja dat is op film :P
                                          verder vroeg ik me af of er ookspullen voor te vinden zijn zoals verlagings veren of schroefsetje en spaghetti
                                          spruitstukje.

                                          #17799416
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo’n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

                                            Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.

                                            Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.

                                            Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties….

                                            #17799417
                                            anoniem
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              @Vinci wrote:

                                              Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo’n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

                                              Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.

                                              Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.

                                              Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties….

                                              hier ben ik het volledig mee eens :thumbup

                                              goede kadettjes zijn moeilijk te vinden en kost wat!!

                                              #17799418
                                              KadAstra-EF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2010
                                                #17799419
                                                anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004
                                                  #17799420
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    Haha, je hebt gelijk, maar een mooie zijn schaars en kosten wat stond hier boven.
                                                    Nou, dit is een mooie voor redelijk weinig dus vandaar mn reactie Medeforummer king: king:

                                                    Rik :)

                                                    #17799421
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Is zeker op het eerste gezicht een leuke, maar ik zou toch zeker even de vloermatten aan de voorkant er even uit willen zien, en even bij de voorste wielophangingen goed willen kijken. Zeker die eerste exemplaren van voor de ‘facelift’ (’89) hebben nogal eens wat roest probleempjes daar. En de holle ruimtes voorin. Vaak zie je al aan de onderste rand van de wielkasten aan de achterste zijde de rotterij.

                                                      Lekbakjes achterin ook. Even in de kofferbak de luikjes openen en met de zaklamp er in… Alleen velen inspecteren alleen dit gedeelte en hier is vaak al nieuw spul in gelast. Daardoor moet je niet meteen denken dat het dan met de voor zijde ook wel goed zal zijn…. De voor zijde is veel lastiger te herstellen namelijk!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.