Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Paar vragen kadett e gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2011 om 21:15 #17231198
hey ,
heyIk had een paar vraagjes over een kadett e gsi omdat ik er mischien eentje wil gaan aanschaffen
vind het echt leuke waggies. Tot nu toe heb ik alleen nog maar een corsa a 1.6 gsi en een
saxo 1.6 vtr gereden dus vroeg ik me af of zo een kadettje sneller is dan een 1.6je. Want die
1.6jes zijn ook erg rap maar dat komt door het lage gewicht, en ik wil graag een stapje hoger in
trek kracht.die 1.6jes zaten in +- 9 – 9,5 seconden aan de 100 hoelang doet een kadett hierover en ook
vroeg ik me af wat dat nou zuipt zo een 2.0. Valt hier ook gewoon zuinig mee te rijden ? want
ben tenslotte nog een student :jerry heb niet al te gek veel geld te spenderen aan benzine.Zit er ook veel verschil tussen een 8v en een 16v ? kwa pks en zuinigheid. ?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en wacht jullie antwoorden graag af.
alvast bedankt :D22 november 2011 om 08:22 #17799401een 16v is wel wat rapper als die saxo. en er is ook wel 1:12 mee te halen, afhankelijk van je rechter voet…
en als je zuinig wilt rijden moet je een polo slowmotion kopuh :-P
22 november 2011 om 08:47 #17799399het verschil tussen trekkracht van de 8v en 16v is vooral boven de 80km/h merkbaar.
Voordeel van de 8v zijn de onderhoudskosten.1:12 is inderdaad redelijk, maar ligt aan buitentemperatuur, staat van de motor..
Heb nog wel een kadett 2.0 8v voor je in de aanbieding :-D
22 november 2011 om 09:50 #17799398bedankt voor de sneller reacties,
1:12 is dus eigenlijk de max ? is dit dan op de snelweg of binnendoor ?
Ik heb al lopen zoeken op marktplaats en kom eigenlijk alleen maar 8v tegen… zit er verschil in pk of is het puur een paar extra kleppen ?
Is een 16 v niet zuiniger dan een 8v en wat bedoel je met onderhoudskosten , gaat een 16v sneller kapot of moet je gewoon vaker de vloeistoffen bijvullen ofzo haha sorry voor de noob vragen hoor :PIk moet eerst nog me saxo kwijt maar ik heb wel interesse in een paar foto’s van je kadett
22 november 2011 om 09:57 #17799410Een zestienklepper is gewoon net even sneller, omdat er meer lucht (want meer kleppen) in de cilinders kan komen. En wat ze bedoelen met onderhoudskosten; heb je motorschade bij een zestienklepper, heb je veel meer werk om het weer op te knappen. Daarnaast zijn de zestienkleppers vaak iets gevoeliger, verbruiken iets meer en kosten meer.
Als ik jou was, zou ik mooi voor een achtkleppertje gaan, bijna net zo vlot!
22 november 2011 om 10:30 #17799409nou dat 1op 12 klopt al niet
want met mijn vectra 2000 16v haal ik al ik normaal rij toch wel 1 op 15
en die is nog wel wat zwaarder dan een kadett
en een 16 v is net zo sterk als een 8v ligt er net aan hoe je ermee omgaat
heb er verschillende gehad ook 8vs en bij mij had ik vaker wat aan de 8v dan aan de 16v22 november 2011 om 11:08 #177994061 op 15 zou wel ideaal zijn haha , maar aangezien ik ook bijna alleen maar 8v tegen kom zal het er eerder zo een worden.
Hoeveel pk heeft een 8vtje en zijn ze verder precies hetzelfde als een 16v kwa intrieur en extrieur ? of zit daar ook nog
verschil in want ik wil liefst wel zo een digitaal dash :wub22 november 2011 om 11:14 #177994058v is er in 115pk(20ne) en 130pk(20seh, zeldzaam). 16v heeft standaard 150pk :thumbup de meeste gsi’s hebben standaard een digidash.
22 november 2011 om 12:07 #17799407maar is de 16v dan niet een stuk sneller :P , scheelt 35 pk dat merk je wel volgens mij haha
Is de 2.0 8v sneller dan een corsa a gsi of is hij daarmee te vergelijken ?22 november 2011 om 12:25 #17799404een 16v is vind ik persoonlijk wel zuiniger dan een 8v
1:12 is haalbaar met een 8v op de snelweg gemiddeld 1:10 oid
1.16 is haalbaar met een 16v op de snelweg en gemiddeld 1:14
22 november 2011 om 12:47 #177994021:16 met een 2L 16v? volgens mij rijd je dan als een oud dametje aan de valium :-P
22 november 2011 om 12:55 #17799403Ik had een kadett gsi 8v en deed veel lange ritten op de snelweg. En kon dan met een rustige voet met 150 wel 1 op 17 halen met de c20ne. Met die snelheid liep ie echt het best.
Met kou en stadsritten ging het by my wel naar de 1 op 12. Vind ik zuinig voor zo’n grote oude motor.
Heerlyke motor. Maar ja het hangt wel van de staat af. De mijne werd altyd netjes warm gereden en nooit over zn toeren gejaagd. Toch reed ik nooit langzaam en hield zeker wel van een sprintje. Heb er zelf een ton opgezet en nog nooit een koppeling of kopakking hoeven vervangen ;) en je rijdt er zeker ng wel makkelyk nieuwere autos mee uit. De kadett weegt op kenteken ongveer 200 meer als een corsa A. Dus denk je maar in. Gaat goed naar voren alsnog! ;)
Ik heb de kadett niet meer, Maar dezelfde motor gaat binnenkort echt in de corsa! Ben toevallig net de assen aan het maken. :D
De 16v gaat op top net iets harder. Maar vindt er maar eens 1 ;) ik heb geen ervaring met de 16v maar de 8v lykt me net iets makkelyker sleutlen qua ruimte en opzet.
Kyk wel goed of de kadett niet rot is op de ophangingen voor. Is nogal een probleem plek ;) myne stuurde aan. Het eind niet meer rechtdoor met beide wielen zeg maar ;)22 november 2011 om 13:08 #17799400@Paullus wrote:
1:16 met een 2L 16v? volgens mij rijd je dan als een oud dametje aan de valium :-P
was wel met de langste wr bak die er te krijgen was maar dat liep hij zeker. en het was een frise moter!
22 november 2011 om 14:46 #17799408mijn ervaring is dat de 8v toch wat beter is dan de 16v, en er zullen genoeg anderen zijn die een 16v weer aanprijzen.
ik vind, een 16v is onderhoudsgevoeliger dan een 8v denk aan tikkende kleppen, distributie (geen vrijloper) sensoren e.d., maar daarin tegen gaat een 16v wel harder dan net even wat harder.. tot de 100 kmpu lopen ze redelijk gelijk op.. daarna is de 16v weg en niet meer bij te houden voor een 8v
22 november 2011 om 15:55 #17799411tot de 100 kmph vind ik prima , daar gaat het mij het meest om want ik ben zelf niet zo een snelheids duivel die veel boven de 150 rijd.. vind het zelf leuker als hij beetje rap optrekt. Hebben ze eigenlijk stuurbekrachtiging ?
22 november 2011 om 16:01 #17799412st bekrachtiging hebben ze ja.
8v is onderin toeren gewoon ontzettend rap en een 16v die komt pas echt op na de 4000 toeren…. terwijl een 8v bij de 1500 toeren al begint te trekken.
mijn calibra 3 jr terug heb ik gemiddeld 1:14 gereden (lange afstand c20ne)
gemiddeld doe je denk ik wel zo’n 1:11 met een 8v gecombineerd rijden22 november 2011 om 17:13 #17799413Ik rij met mijn 16v 1 op 11 gemiddeld bij geregeld flink gassen. Bij 100 gemiddeld op lange afstand 1 op 15. Mijn vorige 16v reed gemiddeld 1 op 8 ( met de kat eronderuit) egaal welke rijstijl ik aanhield. Dit verschil heb ik ook met mijn gsi 1.8 en de vorige. Verbruik kan dus veel schelen per motor van hetzelfde soort.
Maar als je het niet te breed hebt adviseer ik zeer zeker een 8v. Scheelt echt de helft in onderhoud (qua prijs)22 november 2011 om 21:36 #17799414een kadett gsi hoeft niet standaard stuurbekrachtiging te hebben hoor
de niet champions kunnen wel eens zonder zijn
ook niet allen abs
maar als ik jou verhaal zo lees zou ik voor een 8v gaan
redelijk snel redelijk qwa onderhoud en redelijk simpel (als je zelf iets wil doen )
heb bede gehad
me cabrio is nog 8v en reed leuk maar is m niet voor mij
16V jaren gereden en gaat goed maar onderhoud hadden ze wel iets meer carterpan pakking oliepomp pakking enz haha
nu maar een V6 er in en loopt leuk redelijk zuinig maar daar zijn de kosten idd naar
22 november 2011 om 21:43 #17799415defineer redelijk snel haha , denk je dat ze onder de 9 sec aan de 100 zitten , want dat wil ik eigenlijk wel :angel
Heb al meerdere filmpjes gekeken op youtube en sommige komen zelfs op 8 sec uit , maarja dat is op film :P
verder vroeg ik me af of er ookspullen voor te vinden zijn zoals verlagings veren of schroefsetje en spaghetti
spruitstukje.22 november 2011 om 22:59 #17799416Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo’n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!
Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.
Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.
Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties….
27 november 2011 om 20:41 #17799417@Vinci wrote:
Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo’n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!
Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.
Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.
Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties….
hier ben ik het volledig mee eens :thumbup
goede kadettjes zijn moeilijk te vinden en kost wat!!
27 november 2011 om 20:53 #1779941827 november 2011 om 21:45 #17799419@KadAstra-EF wrote:
Hier is anders een hele mooie:
Rik :)
is geen gsi he :vertag
het gaat hier over een 8klepper of 16klepper gsi!27 november 2011 om 21:56 #17799420Haha, je hebt gelijk, maar een mooie zijn schaars en kosten wat stond hier boven.
Nou, dit is een mooie voor redelijk weinig dus vandaar mn reactie Medeforummer king: king:Rik :)
27 november 2011 om 22:27 #17799421Is zeker op het eerste gezicht een leuke, maar ik zou toch zeker even de vloermatten aan de voorkant er even uit willen zien, en even bij de voorste wielophangingen goed willen kijken. Zeker die eerste exemplaren van voor de ‘facelift’ (’89) hebben nogal eens wat roest probleempjes daar. En de holle ruimtes voorin. Vaak zie je al aan de onderste rand van de wielkasten aan de achterste zijde de rotterij.
Lekbakjes achterin ook. Even in de kofferbak de luikjes openen en met de zaklamp er in… Alleen velen inspecteren alleen dit gedeelte en hier is vaak al nieuw spul in gelast. Daardoor moet je niet meteen denken dat het dan met de voor zijde ook wel goed zal zijn…. De voor zijde is veel lastiger te herstellen namelijk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.