Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2014 om 07:41 #17263178
UPDATE: zie laatse bericht: 7-11-15
En weer problemen met mijn Z20LEL :/ foutcode P0300-01 en P0303-01
Ik rij met mijn EDS phase 1 met 200 pk en op de sportknop 240pk. Wanneer ik deze inschakel en een paar keer achter elkaar vol gas geef krijg ik stotteringen. Als ik door blijf gaan springt ie zelfs in noodloop en rij ik volgens mij maar op 3 cilinders.
Als ik in de standaard mode rij (dus 200 pk) kan ik trappen wat ik wil, zonder dat hij ergens last van heeft.
Nou heb ik gegoogled en ik kom uit op bougies of bobine… En de bougies zijn volgens mij pas 20/25dkm oud dus lijkt mij niet?
Het vreemde vind ik dus dat hij het alleen doet als ik in sportmodus rij…
8 januari 2014 om 09:00 #18205902vervang de bougies dan maar eens. die zijn goedkoper dan een nieuwe bobine.
8 januari 2014 om 09:12 #18205903kan ze ook ff omdraaien en kijken of dan de andere cilinder hapert…
Maar wel raar dat hij het alleen in het 240pk programma doet….ik bedoel bougie/bobine is kapot of niet…
8 januari 2014 om 20:15 #18205904kan ook de afstand tussen de elektrodes net te groot is voor de 240 pk en voor de 200 pk dat hij nog net hard genoeg vonkt
9 januari 2014 om 22:52 #18205905Als het je bobine is (waar het wel op lijkt) ook je bougies vervangen. Bij meer vermogen en hogere turbodruk is de.vonk gevoeliger zal je eerder overslagdetectie hebben daarom is electrodeafstand belangrijk.
4 april 2014 om 07:16 #18205906Er stond olie in bougie4. Waarschijnlijk eroverheen in gelopen. Alle bougies eruit gehaald, zuiver gemaakt, 3 en 4 omgedraaid en sindsdien geen klachten meer gehad.
Mijn garage vond het sowieso raar dat er geen irridium in een turbo motor zit, getuned of niet.
4 april 2014 om 09:01 #18205907Standaard zit er ook geen iridium in.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
4 april 2014 om 09:43 #18205908nee klopt, maar hij vond dat raar.
4 april 2014 om 09:47 #18205909Dat is t dus niet.
Sommige bobines gaan zelfs kapot door iridium of platinum bougies
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
15 april 2014 om 06:49 #18205910Het is weer raak. Ruim 3 maanden probleemloos gereden. Wel toevallig dat ik afgelopen donderdag bezinen van de tango heb getankt (normaal altijd shell) en het nu bijna meteen weer raak is.
Na dat we de vorige keer de bougies schoon gemaakt hadden (4 zat een beetje olie aan) En in een andere volgorde hebben teruggezet is het nu raak op cylinder 1 [P0301]
Wederom weer als ik hem in sport zet (de 240 pk versie). Zodra ik hem op z’n donder geeft begint ie rond de 3000 toeren in te houden en gaat ie op 3 cylinders lopen. Op normale stand (200 pk) kan ik doen wat ik wil zonder problemen.
Kan dit inderdaad met de bezine te maken hebben? Of is 1 van de bougies gewoon gaar? Wij konden er destijds niks aan ontdekken.
16 april 2014 om 19:07 #18205911ik weet niet of het aan de benzine zou liggen, maar ik ben zelf geen voorstander van tango/avia / en goedkope benzine. ik heb een keer in de zafira ook tango getankt en me motor viel telkens uit bij stationair lopen en liep behoorlijk slecht gewoon. sindsdien tank ik alleen bp 98 ultimate en/of shell vpower racing of hoger.
mij zou het niet verbazen als het daardoor komt maar ik ben niet zo technisch dus misschien dat iemand van de forum je beter kan helpen maar ik dacht ik vertel wel even mij ervaring over benzine van die pompstations.maar zou het je bobine niet kunnen zijn of idd 1 van de bougies als je ze vervangt vervang ze gelijk allemaal zou ik zeggen
23 april 2014 om 06:47 #18205912Ik wil nu zelf de bougies een keer losmaken en schoonmaken, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Enkele Do’s en Don’ts zijn welkom :)7 november 2015 om 11:12 #18205913UPDATE:
Hele tijd geen last van gehad totdat ik afgelopen zomer een keer E95 tankte in Oostenrijk…Had er dus al weer een tijdje last van, maar nu heeft hij dinsdag kleine beurt gehad en nu gebeurt het zelfs in de gewone stand. Vooral in de lage toeren en echt heel frequent. Kan bijna niet meer fatsoenlijk rijden.
Nieuwe bougies lijkt me? Dus ik zat bij mister auto te kijken maar daar verschilt de electrode afstand. Als ik op mijn eigen moter (LEL) zoek zit het tussen 0,8 en 1,1 en als ik op de LEH zoek krijg ik tussen 1,0 en 1,1.
Wat is in mijn geval wijs?
8 november 2015 om 09:56 #18205914Leg je vraag eens bij andre botter voor, waarschijnlijk heeft hij wel een oplossing voor je.
groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.