P0234 – Boost Pressure High Pressure

Forumindex Forums Modellen Astra P0234 – Boost Pressure High Pressure

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264188
    LanderV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2014

      Hallo,

      Type wagen: Opel Astra H Ecotec Enjoy cdti 1.7
      Motor type: Z17DTR (volgens gelijkvormigheidsattest), Z17DTJ (volgens OP-COM)

      Gisteren deed ik voor het eerst een iets langere afstand met mijn tweedehandswagen. Na ongeveer 40 km autostrade (stabiel 120 km/h, met cruise control), ging dit lichtje branden:

      Verder merkte ik niks, behalve dat de auto minder vermogen had bij hoge toeren. Dit laatste is, vermoed ik, omdat de auto in noodprogramma gaat (zoals staat vermeld in de manual).
      Later die dag (na een eind geparkeerd te staan), was het lichtje weer weg, maar kwam terug opnieuw na enkele km’s op de autostrade. Het lichtje (en het noodprogramma) verdwijnt na de motor te herstarten bij stilstand.

      Dankzij een vriend met een OP-COM interface kon ik deze informatie verzamelen:

      Total number of fault codes: 1
      P0234 – Boost Pressure High Pressure

      We deden ook enkele metingen tijdens het rijden (wanneer het lichtje uit was), totdat het lichtje terug verschijnt: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42463762/live%20data_an.xlsx” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Interessant is waarschijnlijk deze grafiek:

      Het recorden (en dus ook de grafiek) stopten we enkele seconden nadat het lichtje opnieuw ging branden. Ik zie vooral dat de Boost Pressure Command (V) steeds de Boost Pressure volgt (of omgekeerd), maar dat ze vlak voor, of op het moment dat het lichtje gaat branden de andere richting opgaan. Ook zakt de Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve naar 10.

      Ik weet nu niet of dit de oorzaak is van het probleem, of puur het gevolg van het in noodprogramma gaan, en dus een gevolg is van het probleem.

      We hebben de Boost Pressure Sensor al eens gekuist, maar vlak erna, na enkele km’s autostrade, was het lichtje er terug…

      Volgende week zaterdag heb ik een weekendje geboekt naar Duitsland en heb ik dus echt wel de auto nodig. Het komt dus op een slecht moment…

      Enige ideeën? Enige nuttige informatie die nog kan verzameld worden met de OP-COM?

      P.S.: Zelf ken ik bitter weinig van auto’s. Alle verzamelde informatie is er dankzij een vriend die beter op de hoogte is :)

      Groeten,
      Lander

      #18218694
      OA-H
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2012

        wat kost zo een turbodruk sensor?

        #18218695
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          gekuist??

          #18218696
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Gekuist betekend volgens mij schoongemaakt. ;)

            @johanhummer9 wrote:

            gekuist??

            #18218697
            calibra-power
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Wat was nou de oplossing?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.