P0171 Zafira B

Forumindex Forums Techniek Ecotec P0171 Zafira B

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550650
    dirk1987
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2024

      In onze Zafira B hebben we al een hele tijd de foutcode p0171 zitten. In overleg met garage niets aan gedaan, omdat er weinig van te merken was (auto schokt soms bij lage toeren, gas bijgeven/loslaten is het schokken meteen weg).

      Een maand geleden sloeg de motor ineens af tijdens rijden. Uitleesapparaatje gekocht en daar kwamen p0171 uit (die er dus al heel lang in zit), p1116 en p0340. Voor de 1116 hebben we de thermostaat vervangen (eerst sensor koelvloeistof maar die was het niet) en voor de 0340 de nokkenassensor. Beide foutcodes zijn nu verholpen.

      Smaak te pakken.. wil nu de 0171 ook eens aanpakken. Maar dat schijnt werkelijk alles te kunnen zijn. Meest verdacht schijnen de kanalen in het inlaatspruitstuk te zijn die verstopt zijn? Ik weet niet of ik dat zelf kan verhelpen. Garage geeft aan dat het alles kan zijn en dat alles dan om de beurt vervangen kan worden (lambdasensor/map sensor).

      Misschien heeft hier iemand hetzelfde probleem gehad met een zafira 1.6 (z16xe1 motor) en kan me een beetje in de goede richting sturen, voor ik een hoop geld kwijt ben aan alles wat het niet blijkt te zijn.

      bedankt voor het meedenken!

      #18550651
      dirk1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2024

        bougies zijn overigens ook vervangen, vorig jaar mei. Daarmee is het schokken van de auto wel verminderd maar zeker nog niet weg.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.